تغذیه و تناسب اندامورزش

۹ دلیل برای اهمیت ورزش در منزل

وقتی بحث در مورد تناسب اندام و دستیابی به اندام ایده‌آل می‌شود، همه فکر می‌کنند باید بیرون از منزل ورزش کنند؛ حتماً برای اینکه تمرین خوبی داشته باشید نیاز به حضور در باشگاه نخواهید داشت.

شاید باورتان نشود، اما می‌توانید بدون اینکه حتی یک بار هم از منزل خارج شوید، به تناسب اندام ایده‌آل و رویایی مدنظر خود دست یابید.

فرقی نمی‌کند که بخواهید وزن‌تان کم شود، قدرت‌تان زیاد شود یا اینکه بخواهید کالری بیشتری بسوزانید؛ می‌توانید به راحتیِ تمام و در منزل شخصی‌تان به تناسب دلخواه خود برسید؛ اگر بخواهیم حقیقت را بگوییم، ورزش در منزل فواید چشمگیری دارد؛ در ادامه با فیتامین همراه باشید تا ببینیم به چه دلایلی باید در منزل ورزش کنیم.

۹ دلیل برای اهمیت ورزش در منزل

راحتی و آرامش بیشتر

همه ما زندگی پرمشغله‌ای داریم، اما با ورزش در خانه، می‌توانید تناسب اندام را برای زندگی پرمشغله‌تان به ارمغان بیاورید؛ دیگر نیازی نیست که وقت تلف کنید تا کیف باشگاه‌تان را آماده کنید، تمام شهر را به سمت باشگاه رانندگی کنید و زمان طولانی درگیر پیدا کردن جای پارک شوید.

حالا به سراغ ورزش در منزل می‌رویم، تمام کاری که باید انجام دهید این است که لباس‌های راحتی خود را بپوشید، قدم به اتاق مناسب ورزش گذاشته و شروع به ورزش کردن کنید؛ حتی اگر با پیژامه منزل‌تان نیز احساس راحتی می‌کنید، می‌توانید پوشیدن لباس راحتی را هم حذف کرده و با پیژامه در منزل ورزش کنید.

تطبیق‌پذیری و انعطاف

اگر ورزش‌کردن در منزل را انتخاب کنید، دیگر مشکلی برای انتخاب ساعت انجام ورزش، نخواهید داشت؛ باشگاه‌ها ساعت‌های خاصی را برای ارائه خدمات دارند، ساعت‌های خاصی برای خانم‌ها و ساعت‌های خاصی برای آقایان است.

اما در منزل، شما هر موقع که بخواهید شب باشد یا صبح، ظهر باشد یا عصر فرقی ندارد، می‌توانید ورزش کنید؛ دیگر دست‌تان باز است و می‌توانید هر زمانی که صلاح بدانید را به ورزش اختصاص دهید.

دیگر در دسترس بودن مطرح نیست

اگر قرار بود باشگاه بروید، به طور قطع زمان زیادی را باید تلف می‌کردید تا کلاس مورد نظرتان به حد نصاب برسد؛ حال تصور کنید که منتظر به حد نصاب رسیدن کلاسی باشید و ناگهان مطلع شوید، ظرفیت کلاس تکمیل است!

اما در خانه، دیگر با این مشکلات روبه‌رو نیستید، فقط کافی است برنامه ورزشی آنلاین خریداری کرده و در منزل، هر ساعتی که دوست داشتید ورزش کنید و از تمرینات خود لذت ببرید.

نگران میکروب‌ها نخواهید بود

زمانی که ورزش می‌کنید، قطعاً عرق هم خواهید کرد؛ عرق از همه جای بدن‌تان ترشح کرده و چکه خواهد کرد.

عرق، با میکروب‌ها و باکتری‌ها رابطه مستقیم دارد؛ اگر می‌خواهید بدون اینکه سرما بخورید ورزش کنید، پیشنهاد ما ورزش در منزل است؛ یکی دیگر از فواید انجام ورزش در منزل این است که بلافاصله بعد از تمرینات می‌توانید دوش بگیرید.

حریم خصوصی خواهید داشت

همیشه افراد بی‌نظم و بی‌اخلاق در باشگاه پیدا می‌شوند؛ هیچ کسی از دست این افراد در امان نخواهد بود؛ برای مثال زمانی که دارید با دمبل کار می‌کنید، این افراد سریعاً به سمت شما آمده و دمبل‌های شما را بدون اجازه برمی‌دارند.

کنار آمدن با چنین افرادی در باشگاه، کار چندان آسانی نیست؛ اما اگر خودتان در باشگاه ورزش کنید، هیچ وقت با این مشکلات روبه‌رو نخواهید شد.

همیشه احساس راحتی خواهید کرد

تمرینات در منزل را می‌توانید به تنهایی و به دور از هرگونه تنش و اضطرابی انجام دهید؛ انتخاب موزیک ورزشی با خودتان است.

دکور اتاق را می‌توانید مطابق میل‌تان تغییر دهید و حتی می‌توانید در حین ورزش، سریال یا فیلم سینمایی مورد علاقه‌ خود را نیز مشاهده کنید؛ تنظیم دمای اتاق، سرما و گرما و نور اتاق کاملا به عهده خودتان است.

تمام تمرکزتان را بر تناسب اندام می‌گذارید

وقتی در منزل ورزش می‌کنید، دیگر اضطراب و استرس معنایی ندارد؛ دیگر کسی نیست که شما را قضاوت کند و همیشه شما را نقد کند، که حرکات ورزشی را اشتباه انجام می‌دهید.

همه اینها حواس‌تان را از هدف اصلی‌ شما، یعنی رسیدن به تناسب اندام دور خواهد کرد؛ شما به راحتی و با انتخاب ورزش در خانه، تمام عوامل حاشیه‌ای را که حواس‌تان را پرت می‌کند حذف خواهید کرد.

مقرون به صرفه است

یکی از فواید ورزش در منزل، کاهش هزینه‌ها است؛ اگر در منزل ورزش کنید، دیگر نیازی به پرداخت هزینه عضویت باشگاه، هزینه بنزین و گاز و هزینه پارکینگ و خرید لباس‌های ورزشی نخواهید داشت.

البته برای باشگاه خانگی‌تان شاید نیاز به خرید دمبل و تجهیزاتی داشته باشید؛ ولی نگران نباشید هزینه زیادی نخواهد داشت.

بهانه‌آوردن معنایی نخواهد داشت

وقتی ورزش در منزل را انتخاب کنید، دیگر، بهانه آوردن کار آسانی نخواهد بود و قابل توجیح نیست؛ زیرا انجام ورزش زمان زیادی از شما نخواهد گرفت و نمی‌توانید بگویید بیرون، هوا بارانی است، ماشین خراب شده یا بیرون برف شدیدی آمده است، هفته بعد به باشگاه خواهم رفت.

دیگر نگران این نخواهید بود که لباسم نامناسب است، دیگران در باشگاه به من زل زده‌اند یا ظرفیت کلاس باشگاه تکمیل شده است.

همان‌طور که می‌دانید انجام ورزش، به جز داشتن اندامی ایده‌آل، اهداف بسیار دیگری را نیز شامل می‌شود؛ برای دستیابی به اهداف مختلف خود، از همین حالا برای شروع ورزش و داشتن یک برنامه ورزشی شخصی و مطمئن اقدام کنید.

پس از شروع برنامه ورزشی خود و انجام تمرینات متنوع و لذتبخش، تجربیات‌تان را در قسمت نظرات سایت بنویسید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *