تغذیه و تناسب اندامورزش

حرکات مناسب یوگا برای داشتن رابطه جنسی بهتر

یوگا یک روش فوق العاده برای کاهش استرس و کاهش وزن است اما این تمرین باستانی می تواند بر تمایلات جنسی و به طور کلی عملکرد جنسی، برای داشتن رابطه جنسی بهتر تاثیر گذار باشد.

حرکات مناسب نه تنها انعطاف پذیری را افزایش می دهد، بلکه جریان خون را بهتر می کند و به طور کلی نیروی جنسی را افزایش می دهد.

حرکت کبری

حرکت کبری عضلات فیله کمر (پایین کمر) و شکم را قوی می کند. برای استقامت در طول رابطه جنسی این عضلات بسیار حیاتی هستند (بدون در نظر گرفتن پوزیشن جنسی). با بلند کردن مرکز قلب از زمین و کشیدن شانه به سمت عقب، سینه باز می شود و تنفس عمیق تر می شود و ریتم پیوسته دم و بازدم کنترل می شود. با تمرکز کردن بر روی ریتم تنفس در اوج رابطه جنسی می توان تاخیر را به تعویق انداخت، و طول رابطه جنسی را طولانی تر کرد.

نحوه انجام: بخوابید و صورتتان رو به مت باشد.کف دست را به مت فشار دهید، مستقیما زیر شانه ها. بالای دست ها را صاف به زمین فشار دهید. دنبالچه را در جهت لگن بالا بزنید. در یک بازدم، سینه را با به عقب راندن شانه ها بالا بیاورید، تیغه شانه ها را به سمت هم آورید. به شکم توجه کنید و ۵ دور کامل نفس عمیق، دم و بازدم از شکم به بینی داشته باشید. همزمان با پایین آوردن خود به آرامی نفس را بیرون دهید، سینه هدایتگر باشد، تا زمانی که صورت به مت برسد.

حرکت Four-Limbed و پلانک

برای این گونه حرکت ها قدرت و استقامت بازو و میان تنه ضرورت دارد. توانایی پایین آوردن خود از حرکت پلانک به Chaturanga باعث می شود بتوانید خود را در حالت بالا نگه دارید بدون اینکه نیاز به زمان استراحت داشته باشید. ترکیب این حرکات میان تنه را قوی می کند، کمک می کند حرکات سخت و یکنواخت را به مدت طولانی ادامه دهید.

نحوه انجام: در حالت پلانک، شانه ها را در راستای مچ دست قرار دهید و بر توپ پای خود بلند شوید، پاشنه پا را خم کنید تا به جلوی پا قدرت دهید. دم، عضلات شکم را به بالا و به سمت ستون فقرات بکشید. در بازدم، بدن را در یک خط راست پایین بیاورید، آرنج ها را در راستای پهلو ها قرار دهید (نه به سمت خارج از پهلو ها هم چون حرکت پوش آپ). نگذارید باسن در هوا بماند. نگاهتان به جلوی مت باشد، پشت گردن را ریلکس کنید، هم چنان سینه را رو به جلو بالا بیاورید، شانه را تا ارتفاع آرنج های خم شده پایین بیاورید. انرژی را از پاشنه ها، به پاهای کشیده حفظ کنید، عضلات میان تنه را درگیر کنید و جناغ سینه را  بالا ببرید، بدن را پایین بیاورید یا دوباره به حالت پلانک برگردید.

Downward Dog Knee-to-Nose

توانایی حرکت با تناسب اندام و کنترل فقط از هیپ ها ناشی نمی شود، بلکه انقباض عضلات شکمی نیز مهم است. با کشیدن زانو به سمت بینی در حرکت Downward Dog، عضلات میان تنه درگیر می شوند و لگن بیشتر به سمت داخل کشیده می شود. افزایش دامنه حرکات لگن از طریق انقباض میان تنه باعث حرکات آسان تری می شود. انقباض عضلات قوی شکم به جای اجرای یک حرکت سطحی، رانش کاملی را به وجود می آورد.

نحوه اجرا: با Downward Dog شروع کنید. دم، پای راست را بالا بیاورید، نوک انگشتان پا به سمت زمین باشد. همزمان با بلند کردن پا، هیپ را نگه دارید ( لگن سمت راست با پای سمت راست بالا نیاید). بازدم، شانه ها را مستقیما بالای مچ دست ها قرار دهید، زانو را خم کنید و زانو را به سمت بینی آورید. در این حرکت، شکم را رو به بالا و به داخل به سمت ستون فقرات بکشید. بازدم، زانو را با بردن پا به عقب و رو به بالا صاف کنید و به حالت سه پا از Downward Dog برگردید. همراه با بازدم، پا را به Downward Dog پایین بیاورید. در سمت چپ حرکت را تکرار کنید. همراه با بازدم، حرکت را تبدیل به پلانک کنید که شانه ها بالای مچ دست است و زانو را به سمت سینه خم کنید.

Cat pose & Cow pose

اگر به طور ریتمی از حالت کت به کو بروید باعث آرام شدن پایین کمر می شود و هوشیاری به سمت حرکات لگنی می رود. در حالت کت دم و در حالت کو بازدم داشته باشید که باعث می شود با تنفس کامل بدن خود را حرکت دهید. به تناوب بر روی حرکت بلند کردن و گود کردن تمرکز کنید و باعث می شود لگن دامنه حرکتی نرم و روانی پیدا کند. برای زنان، این حرکت تمرکز و کنترل بهتری را در منطقه لگن موجب می شود.

نحوه انجام آن: در یک حالت خنثی بر روی چهار دست و پا قرار بگیرید.. کف دست ها مستقیما زیر شانه است و زانوها به عرض لگن با هم فاصله دارند. برای حالت کو، دم، همزمان شکم را به سمت مت پایین آورید و دنبالچه کمر به سمت آسمان باشد. جناغ سینه را رو به بالا و جلو ببرید. با یک بازدم به حالت کت بروید، شکم را به بالا ببرید، ستون فقرات را گرد کنید و دنبالچه کمر به سمت چانه متمایل شود. گردن را ریلکس کنید. با بازدم به حالت کو برگردید، دنبالچه را رو به آسمان حرکت دهید و سپس در بازدم به حالت کت برگردید.

Bound Angle Pose

این حرکت فلکسور ناحیه لگن را باز می کند و عضلات لگنچه و درون ران را می کشد. عضلات خشک لگن خاصره جریان خون به قسمت های پایینی بدن را مسدود می کند، و باعث کاهش میل جنسی و حس کمتر می شود. این حرکت گردش خون به منطقه لگن را افزایش می دهد، حساسیت را افزایش می دهد و با افزایش جریان خون تحریک پذیری بیشتر می شود. در نهایت، جریان خون بیشتر به معنی جریان بیشتر انرژی است.

نحوه انجام: بر روی مت بنشینید و هر دو پا رو به رویتان کشیده باشد. حتما صاف و صحیح بنشینید. با یک بازدم و خم کردن زانوها، پاشنه را به سمت استخوان شرمگاهی بکشید. اجازه دهید زانوها به سمت طرفین بروند، کف پا را بهم فشار دهید. با ملایمت و بدون فشار آوردن به خودتان، پاشنه را به سمت لگن بکشید. کف دست ها را بالای پاها قرار دهید، توجه کنید که تیغه خارجی پاها به مت فشرده شود. و همزمان که می نشینید و ستون فقرات را بلند می کنید و تیغه های شانه ها به سمت یکدیگر می روند، احساس کنید که انتهای لگن خاصره در یک وضعیت خنثی با زمین مرتبط است. شانه ها را ریلکس کنید. با زور زانوها را به سمت زمین نبرید، اجازه دهید استخوان ران به طور طبیعی به زمین برسد.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *