تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ایورزش

میان وعده های سرشار از پروتئین برای بعد تمرین

میزان و کیفیت تمرینتان در باشگاه  در داشتن یک تمرین موفق موثر است. اما کاریی که بعد از ورزش می کنید نیز به همان اندازه  مهم است.

این روزها مصرف پروتئین بعد از ورزش تبدیل به یک موضوع داغی شده است. و محققان، متخصصان و ورزشکاران قانون ۳:۱ را معرفی می کنند. ۳ گرم کربوهیدرات به ازای هر گرم پروتئین، و به یاد داشته باشید که هیچ کدام را فراموش نکنید.

در ادامه چند میان وعده سرشار از پروتئین را معرفی می کنیم که می توانید سریعا بعد از ورزش آن را مصرف کنید:

مرغ، بوقلمون، یا ماهی تن (۸۵ گرم)

۱۴-۲۲ گرم پروتئین، ۶۶-۱۰۰ کالری

یکی از این مواد را در نان غلات کامل بپیچید. ۴ تکه مرغ یا بقلمون ۱۴ گرم پروتئین دارد، در صورتی که نصف یک قوطی تن ۲۲ گرم پروتئین دارد.

تخم مرغ (۳ عدد)

۱۹ گرم پروتئین، ۲۳۲ کالری

هم چنان بعد از چندین سال، تخم مرغ بی نظیر است. تخم مرغ آب پز شده و سفت راحت است. چربی آن را دور نریزید: هم سالم و هم سیر کننده است.

شیر با ۲% شکلات (۴۵۰ گرم)

۱۷ گرم پروتئین، ۳۳۳ کالری

هم زمان بازسازی و جوان سازی می کند. بر اساس یکی از پژوهش هایی که در ژورنال دانشگاه تغذیه آمریکا چاپ شد، شیر با شکلات یک نوشیدنی ایده آل برای عضله سازی است.

شیک پروتئینی (با ۳۰ گرم از پودر پروتئینی)

۲۴ گرم پروتئین، ۱۱۰ کالری

اگر پروتئین بیشتری می خواهید به جای آب، پودر پروتئینی را با شیر مخلوط کنید. نیترین را امتحان کنید که برای جذب سریع از وی ایزوله و کازئین که یک پروتئین دیر جذب است ساخته شده و هم زمان دو کار را انجام می دهد.

ماست یونانی (۱۷۰ گرم)

۱۲ گرم پروتئین، ۱۳۰ کالری

ماست یونانی رویای وزنه برداران است. حمل آن راحت است و پر از پروتئین است. برای طعم دار کردن آن می توانید چند عدد توت یا مغذی جات به آن اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *