تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ایورزش

4 سوپر میان وعده برای ورزشکاران

آیا تا به حال شده بعد از یک تمرین سنگین باشگاه را ترک کرده باشید و هیچ انرژی برای بقیه روزتان نداشته باشید؟ برای اینکه بتوانید انرژی تان را در طول روز بالا نگه دارید ، بدنتان بلافاصله بعد از تمرین به سوخت احتیاج دارد. این بدین معنی است که میان وعده های مصرفی شما باید شامل کربوهیدرات برای بازسازی ذخایر گلیکوژن و پروتئین برای کمک به بازسازی و ریکاوری عضلات باشد . از آنجایی که بعد از تمرین جریان خون هنوز در اطراف عضلات جریان دارد به همین دلیل میان وعده شما باید به راحتی قابل هضم باشد . پس حتما این میان وعده ها را امتحان کنید. با مصرف یکی از این ۴ میان وعده کامل بعد از تمرین ، خستگی را از بدنتان دور کنید.

پیتزا

غافلگیر شدید! بله یک تکه پیتزا بعد از تمرین می تواند انرژی شما را بالا ببرد. این یک تکه پیتزا را می توانید همراه با یک لیوان شیر یا چند تکه میوه تازه میل کنید. یادتان باشد اینها فقط به عنوان یک میان وعده سبک یا عصرانه استفاده می شود نه به عنوان یک غذای کامل. پس پرخوری نکنید!

ساندویچ با نان گندم کامل

به عنوان یک میان وعده خوشمزه حتما یکی از این ها را به شما توصیه می کنیم. ساندویچ بوقلمون (برش های نازک) ساندویچ تن همراه با نان گندم یا یک سالاد سبک تن ماهی. همچنین می توانید از دو قاشق چایخوری کره بادام زمینی همراه با یک تکه نان کامل گندم به عنوان یک میان وعده سبک استفاده کنید. این ساندویچ را می توانید با چند تکه سیب و موز میل کنید.

آب میوه همراه با سویای تفت داده شده

شاید فکر کنید این مواد نمی توانند میان وعده کاملی باشند ولی نصف لیوان سویا ۳۴ گرم پروتئین داشته که چربی کمتری نسبت به بقیه آجیل ها دارد. می توانید همراه با آن مقداری سیب یا انگور بخورید و در هنگام مصرف آب میوه هم به برچسب آن توجه داشته باشید. از مصرف آب میوه هایی که در آنها از شکر های مصنوعی استفاده می شود خودداری کنید و از آب میوه های کاملا طبیعی استفاده کنید.

گوشت بوقلمون ، پنیر و تکه های سیب

چند تکه گوشت بوقلمون بعلاوه پنیر چدار همراه با یک عدد میوه با کربوهیدرات بالا مثل سیب، انگور، گلابی یا موز. مصرف میوه به تنهایی انتخاب خوبی برای بالا نگه داشتن سطح انرژی بدن نمی تواند باشد ، ولی اگر میوه تنها چیزی است که دارید می توانید در کنار آن از ماست یا پنیر چدار هم استفاده کنید.

منبع:‌ ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *