تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

صحبت کردن با خودتان چه تاثیری بر روی بهتر شدن ورزش دارد

آیا قصد دارید در مسابقه شرکت کنید، وزن کم کنید یا یک حرکت سخت را امتحان کنید؟

کاریی که می توانید بکنید این است: با خودتان صحبت کنید. در یکی از پژوهش ها مشخص شد گروه شناگران رقابتی که با خودشان صحبت می کردند در رقابت ها نتیجه بهتری گرفتند در مقایسه با کسانی که از این تکنیک استفاده نمی کردند. در مورد دونده ها، محققان دریافتند که صحبت کردن با خود زمان خستگی در تمرین استقامتی را افزایش می دهد.باعث می شود چند مایل بیشتر بدوید. از این ترفندها استفاده کنید تا به اهداف ورزشی خود دست پیدا کنید و همزمان احساس خوبی نیز به خود داشته باشید.

روزانه مانترا داشته باشید

یک مانترا بنویسید که فقط مختص شما و اهدافتان است. آن را بلند برای خودتان بخوانید. این مانترا ساده می تواند باشد، هم چون قوی بمان یا بدنت را دوست داشته باش. هم چنین می تواند با جزئیات بیشتر باشد، “امروز ۵ مایل خواهم دوید و احساس فوق العاده ای خواهم داشت”. حداقل ده بار هر صبح و ده بار قبل از خواب این ها را به خود بگویید.

افکار منفی را به مثبت تبدیل کنید

زمانی که احساس منفی در مورد خودتان دارید، سعی کنید تفکرتان را عوض کنید. برای مثال اگر خوابتان برد و یک تمرین را از دست دادید، سعی کنید در برابر عصبی شدنتان مقاومت کنید. به جای آن سعی کنید بر روی تمام چیزهای سالمی تمرکز کنید که می توانید امروز برای خود انجام دهید.

انرژی گوشی خود را افزایش دهید

چند بار در روز گوشی خود را باز می کنید؟ احتمالا بیشتر از چیزی که متوجه شوید. پس زمینه گوشی را یک مانترا یا یک جمله انگیزشی انتخاب کنید که هر بار از گوشی استفاده می کنید بتوانید آن را تکرار کنید. هر گونه صحبت با خود می تواند تاثیرات مثبت را افزایش دهد.

گفت وگوی انرژی بخش تمرینی با خودتان داشته باشید

همیشه می گوییم، به خودتان گوش نکنید، با خودتان صحبت کنید. در یک تمرین، کلاس یا دوی سخت، به سادگی می شنوید، “نمی توانم این کار را انجام دهم”، “خیلی سخت است”. دیالوگی که در ذهن خود دارید را تغییر دهید، “می توانم این کار را انجام دهم”. نتیجه می تواند به طور خارق العاده ای شما را متحیر کند.

این صحبت ها باید درباره دوست داشتن خودتان و این اعتماد بنفس باشد که شما فرد فوق العاده ای هستید، چون واقعا هستید. گاهی جلسات سختی داشته باشید تا به خودتان یادآوری کنید می توانید همواره سخت کوش باشید. و فراموش نکنید که می توانید بهترین کسی باشید که بودید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *