تغذیه و تناسب اندامنکات سلامتیورزش

فواید و مزیت های ورزش کردن مداوم (۱)

ورزش شامل هرگونه حرکتی است که عضلات را به کار گرفته و باعث سوزاندن کالری در بدنتان شود. تمرینات ورزشی مختلفی وجود دارند که برخی از آنها شامل شنا کردن، دویدن، پیاده روی و حتی رقصیدن میشوند. داشتن فعالیت بدنی برای سلامتی جسمی و روانی شما مفید بوده و کمک می‌کند تا عمر بیشتری داشته باشید.

فواید ورزش کردن

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲»، در این نوشتار به بررسی فواید ورزش کردن به طور منظم و مداوم خواهیم پرداخت.

شاداب‌تر می‌شوید

ورزش به بهبود خلق و خوی شما کرده و احساس افسردگی، اضطراب و استرس را از شما دور می کند. در واقع تمرین کردن سبب می‌شود تا تغییراتی در بخش‌هایی از مغز که با استرس و اضطراب در ارتباط هستند ایجاد شود. ورزش به افزایش حساسیت مغز به هورمون‌های سروتونین و نوراپی نفرین کمک می‌کند که در کاهش احساس افسردگی موثر هستند.

تمرین کردن همچنین میزان اندورفین را افزایش می‌دهد که در تولید احساسات مثبت و کاهش درد موثر است.

وزن کم می‌کنید

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که یکی از علل اصلی اضافه وزن و چاقی در مردم، کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی است. برای درک بهتر رابطه‌ی ورزش و کم کردن وزن باید ابتدا رابطه‌ی میان ورزش و مصرف انرژی را متوجه شوید.

بدن شما به ۳ طریق انرژی را مصرف می‌کند: ۱.هضم غذا ۲.ورزش ۳.برای حفظ عملکردهای بدن مانند ضربان قلب و تنفس

رژیم گرفتن اگرچه میزان کالری دریافتی شما را کم می‌کند ولی سوخت و ساز بدن را کُند کرده و در نتیجه سرعت کاهش وزن را آرام می‌کند. اما از آن طرف، ورزش کردن سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث می‌شود تا کالری بیشتری بسوزانید و زودتر وزن کم کنید.

ورزش برای عضلات و استخوان‌ها مفید است

تمرینات ورزشی نقش مهمی در ساخت عضلات و استخوان‌های قوی دارند. فعالیت‌هایی مانند تمرین با وزنه اگر با یک تغذیه‌ی مناسب و پروتئین دار همراه باشد می‌تواند کمک شایانی به تقویت و ساخت عضلات کند.

ورزش کردن به آزاد شدن هورمون‌هایی که توانایی عضلات را افزایش می‌دهند کمک کرده و میزان جذب آمینو اسیدها را بالا می برد. تمرینات ورزشی همچنین به افزایش تراکم استخوان‌ها کمک کرده و از پوکی استخوان پیشگیری می‌کنند.

افزایش انرژی

ورزش منظم می‌تواند همانند یک محرک انرژی عمل کرده و احساس خستگی را در شما کاهش دهد. اگر از بیماری سندرم خستگی مزمن رنج می‌برید، ورزش می‌تواند همانند یک داروی درمانگر برای شما عمل کند.

در واقع مطالعات نشان می‌دهند که تمرینات ورزشی می‌توانند حتی از برخی روش‌های درمانی مانند تراپی در بیماری‌هایی مانند خستگی مزمن موثرتر باشند.

خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد

نداشتن فعالیت جسمی منظم یکی از علل اصلی بروز بیماری‌های مزمن در افراد می‌باشد. ورزش منظم به بهبود حساسیت بدن به انسولین کمک کرده و فشار خون و چربی خون را پایین می‌آورد.

نداشتن تمرین منظم حتی برای مدت کوتاهی می‌تواند باعث بروز چربی در ناحیه‌ی شکم شده و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ ، مشکلات قلبی و مرگ زودرس را افزایش دهد.

این مطلب ادامه دارد…

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *