تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

برنامه تمرینی متناسب با شخصیت افراد

یک برنامه تمرینی برای همه بهترین برنامه تمرینی مناسب نیست

امروزه ورزش های زیادی وجود دارند ولی به این معنی نیست که همه آنها برای شما ایده آل هستند.در حقیقت برای اینکه تناسب اندام تبدیل به بخش ثابت زندگیتان شود یافتن ورزشی که به ویژگی های شخصیتان بخورد بسیار مهم است.

کشف آنچیزی که به شما انگیزه می دهد، کاریی که از انجام آن لذت می برید، و چگونه شخصیتتان بر روی تمریناتتان تاثیر می گذارد می تواند تغییر رفتاری پایداری را ایجاد کند که باعث شود یک برنامه ورزشی را ادامه دهید.

اگر به راحتی حوصلتان سر می رود، تنوع داشته باشید

۱

شما یک فرد شادی طلب هستید، بنابراین در یک کلاس گروهی شاد شرکت کنید، مثل یوگای هوایی. سپس روز بعد کار دیگری بکنید.

اگر از نوع ۱ هستید، در مسابقه دو ثبت نام کنید

۲

شما دوست دارید هدف گذاری کنید و به آن دست پیدا کنید. چون ذاتا رقابتی هستید، باید دنبال چیزی بروید و به آن دست پیدا کنید. در یک برنامه ثبت نام کنید و از آن به عنوان انگیزه استفاده کنید. این مسابقه می تواند دو ۱۰ کیلومتر، نصف ماراتن، یا مسابقه پرش با مانع باشد. این افراد ویژگی های رهبری دارند و اغلب هماهنگ کننده گروهها هستند.

اگر فرد تحلیلگری هستید، با مربی کار کنید

۳

اگر فردی از نوع ۱ باشید، احتمالا ترس از پرسیدن اطلاعات را دارید. این افراد قبل از تصمیم گیری باید تمام اطلاعات را داشته باشند. بهتر است با یک مربی خصوصی کار کنید تا به صورت علمی توضییح بدهد که چرا یک روز باید با کتل بل تمرین کنید و روز دیگر به مدت طولانی بدوید.

اگر خیلی تفکر می کنید، کراس فیت را امتحان کنید

۴

به دنبال یک تمرین پر انرژی و پر شدت بروید. نیاز دارید که تمرینتان نوعی استراحت در زندگی روزمره باشد و باعث شود به طور ذهنی فعال شوید. کراس فیت برایتان عالی است چون باعث می شود به شدت کار کنید و اساس ساختاری کلاس را ارائه می دهد.

اگر فرد درون گرایی هستید، انفرادی کار کنید

۵

ممکن است در یک کلاس شلوغ احساس راحتی نکنید، و هیچ ایرادی ندارد. تمرین در خانه به همراه یک ویدئو می تواند برایتان مناسب باشد، و یا گاهی برای کار کردن با دستگاههای هوازی به باشگاه بروید. اغلب شخصیت های درون گرا ذهن منطقی و پژوهش گرا دارند.شما دوست دارید خودتان کارها را انجام دهید، اما می خواهید مطمئن شوید کاریی که انجام می دهید نیز درست است.

اگر فرد برون گرایی هستید، به دنبال کلاس های گروهی باشد

۶

اگر یک فرد برون گرا باشید، تمایل دارید کنار مردم باشید. شما به دنبال حمایت اجتماعی و رفاقتی هستید که در کلاس های گروهی پیدا می شود. تمام کلاس های گروهی از زومبا تا یوگا می توانند برایتان خوب باشند. تمرین کردن با افرادی که مشابه شما هستند و دریافت حمایت اجتماعی می تواند نقش اساس در کامل کردن برنامه تان داشته باشد.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *