تغذیه و تناسب اندامورزش

بررسی فواید مدیتیشن برای بدن

دیگر تقریبا هرکسی می‌داند که مدیتیشن برای سلامت انسان مفید است. انجام مدیتیشن باعث بروز احساس خوب می‌شود که البته این اتفاق دلیل علمی دارد. مدیتیشن با استفاده از روش‌های ساده اما مهم و موثر بدن را تحت تاثیر قرار داده و اثرات فوق‌العاده‌ای بر آن می‌گذارد. در ادامه به بررسی فواید مدیتیشن برای بدن می‌پردازیم.

فواید مدیتیشن

کاهش ضربان قلب

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» مطالعات فراوان نشان داده‌اند که مدیتیشن و کنترل تنفس از اجزای کلیدی برای مدیریت استرس و کاهش ضربان قلب می‌باشند.

تغییر مسیرهای عصبی در مغز

این حقیقت که مدیتیشن می‌تواند به طور فیزیکی باعث تغییر مغز و روش فکر کردن ما شود، بسیاری از روانشناسان را هیجان‌زده کرده است. به گفته‌ی متخصصین مدیتیشن می‌تواند ارتباطات عصبی را در مغز تقویت کرده و در نهایت به افزایش عقلانیت در انسان کمک کند.

تقویت دیافراگم لگنی

یکی از فواید مدیتیشن این است که به تقویت کفِ لگن کمک می‌کند. وقتی از طریق دیافراگم نفس می‌کشیم، عضلات شکمی‌مان برای انجام عمل دَم نیازمند کشش هستند. شما می‌توانید با صحیح نفس کشیدن و با مرور زمان، عضلات شکمی و دیافراگم لگنی را تقویت کنید.

تغذیه‌ی غدد آدرنال

در میان متخصصین دنیای سلامت همیشه این بحث وجود دارد که آیا خستگی آدرنال یک بیماری است یا نه. حتی اگر ثابت شود که این مشکل یک بیماری نیست، شما همچنان می‌توانید با استفاده از مدیتیشن آن را بهبود بخشیده و غدد آدرنال را تقویت کنید.

غدد آدرنال وظیفه‌ی تولید هورمون‌های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین را دارند که در طول روز و زندگی روزمره بعلت وجود موقعیت‌های استرس‌زای فراوان، تحریک می‌شوند. شغل، فرزندان، تکنولوژی و… از موارد استرس‌زا هستند. کسب آرامش با مدیتیشن می‌تواند به عملکرد و سلامت این غدد کمک کند و سطح هورمون‌های استرس را در شما کاهش دهد.

کاهش فشارخون

از آنجایی که استرس و فشار می‌تواند باعث افزایش فشارخون گردد، مدیتیشن و فعالیت‌های ضداسترس برای کاهش فشارخون موثرند. در مطالعه‌ای افراد پس از ۱۵ روز انجام مدیتیشن و فعالیت‌های مشابه، کاهش فشارخون را تجربه کردند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *