تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

نکات قابل توجه نوجوانان برای تناسب اندام

بدن نوجوانان در حال تغییرات زیادی است. با آغاز شروع به تصمیم گیری شخصی نوجوانان،  ورزش و عادات تغذیه برای داشتن سبک زندگی سالم باید مورد توجه قرار بگیرد.

با توجه به اینکه فرزندتان می خواهد در ورزش سرعتی شود، احساس اعتماد بنفس پیدا کند یا حجم بگیرد، می توانید از این نکات برای ورزش سالم او استفاده کنید.

حرکات سینه را هر روز انجام ندهید

خطر زیاد تمرین کردن برای تمام گروه عضلات است، اما در گروه عضلات سینه بیشتر دیده می شود. زیاد تمرین کردن سینه یکی از بدترین عاداتی است که پسرها دچار آن می شوند. در ۲۰ سالگی عضلات سینه آنقدر رشد کرده و خشک شده اند که هم چون انسان های نخسیتین می شوید. هر بار که فشار به آنها وارد می شود عضلات پاره می شوند، پس به زمان کافی برای ریکاوری نیاز دارند.

تعادل عضلانی را یاد بگیرید

به فرزند خود یاد بدهید که برای کل بدن ورزش کند، هم بالاتنه و هم پایین تنه. افراد زیادی یا بر روی پایین تنه تمرکز می کنند (دخترها) یا بالاتنه (پسرها). قدرت و میان تنه قوی به خاطر از زمین بلند شدن است. نوجوانان باید پایه قوی ای داشته باشند تا بتوانند قدرت و انرژی را در کاریی که می کنند توزیع کنند. مطمئن شوید که فرزندتان بین تمرینات پایین تنه و بالاتنه تناوب را رعایت کند. به علاوه، او باید تعادل، تمرین با وزن بدن و پلایومتریک نیز داشته باشد.

بر روی نفس کشیدن تمرکز کنید

تنفس صحیح باعث می شود در یک حرکت موفق یا ناکام باشید. همیشه در بخش فعال حرکت نفس بکشید. حبس نفس باعث غش یا تهوع می شود.

از بایومکانیک تبعیت کنید

مگر اینکه فرزندتان فوتبال بازی کند، در غیر اینصورت میله هالتر را به سمت سینه می آورد. تمرین خاص ورزشی برای ورزش هایی که بازی می کنند خوب است. بنابراین مطمئن شوید که فرزندتان تمرین خاص ورزش خود را  دارد.

اگر فرزندتان دوست دارد تمرین کند، قانون هوشمندانه ۹۰ درجه را در تمرین در نظر بگیرد. در هر نوع حرکتی که فرزندتان انجام می دهد: پرس سینه، پرس شانه، اسکوات، پرس پا یا لانگز، بیشتر از ۹۰ درجه پیش نرود. با این کار از آسیب حفظ می شود.

خیلی سنگین کار نکنید

نوجوانان هنوز در حال رشد هستند. برای اینکه به صفحه رشد فشار وارد نشود، نوجوانان باید از وزنه های سنگین پرهیز کنند، ساختار اسکلتی بدن نمی تواند با آن کنار بیاید. اگر فرزندتان نزدیک ۱۸ سالگی است، می تواند کم کم اصول وزن سنگین را اجرا کند. اما اگر فرزندتان حدود ۱۵ سال دارد، باید ورزش های استقامتی-عضلانی را انجام بدهد و قبل از برداشتن وزنه های سنگین فرم درست را یاد بگیرد.

نکته: قبل از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک او صحبت کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *