تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

اشتباهات رایج هنگام ورزش کردن

بدترین اشتباه تمرینی که متابولیسم را از بین می برد، بدن را شل، ضعیف و مستعد آسیب می کند.

در کمال تعجب تمام ورزش ها برایتان خوب نیستند. اگر می خواهید لاغر شوید و فرم بگیرید، باید ورزش هایی بکنید که همزمان عضلات زیادی را درگیر بکنند.

اگر بخواهید چربی های سخت را آب کنید باید از این اشتباهات پرهیز کنید.

 انجام تمرینات هوازی به مدت طولانی

اگر تمرینات کاردیو را برای لاغر شدن انجام می دهید، چند خبر هشدار دهنده برایتان دارم…

حرکات کاردیو با سرعت ثابت (هم چون پریدن و الپتیکال) تولید هورمون استرس به نام کوتیزول را افزایش می دهد. کورتیزول باعث افزایش وزن می شود و سوزاندن چربی های سخت شکم را سختتر می کند.

به همین دلیل مهم نیست چقدر کاردیو انجام دهید، به نظر می رسد نمی توانید متابولیسم را بالا ببرید و همواره در سطح یکنواخت خود باقی می مانید.

حتی بدتر، حرکات هوازی زیاد پیر شدن را سرعت می بخشد. وقتی بدن خود را تحت فشار طولانی قرار می دهید، رادیکال های آزاد تولید می کنید که سلول ها را نابود و التهاب را زیاد می کند و التهاب باعث پیر شدنتان می شود.

اما نحوه درست انجام حرکات هوازی چیست؟

انجام کرانج و دراز نشست برای آب کردن شکم

وقتی ورزش هایی را انجام می دهید که مختص شکم هستند (هم چون دراز و نشست، کرانچ، یا خم شدن به پهلو)، عضلاتتان می سوزند که باعث می شود فکر کنید شکمتان را تقویت می کنید. اکنون با وجود این که هفته هاست حرکات شکم را انجام می دهید، شکم متورم هم چون قبل است. تمام دردها و زمان ها فایده ای نداشته است.

حقیقت این است….

شکمتان برای کرانچ و تاب خوردن و خم شدن طراحی نشده است. در حقیقت، کاملا برعکس است. نقش اصلی عضلات شکم جلوگیری از خم شدن و تاب خوردن است. درست است، شکمتان یک نیروی استقامتی است که برای مقاومت در برابر حرکت طراحی شده تا از ستون فقرات محافظت کند.

بنابراین اگرچه در هنگام کرانچ و دراز ونشت سوزش را احساس می کنید، اما در حقیقت یک فشار غیرضروری را به کمر وارد می کنید که بیشتر از فایده به آن ضرر می رسانید. این حرکات شکمی با انحنای زیاد کم،ر باعث آسیب به پایین کمر می شود، و خاصیت بسیار کمی برای تقویت شکم دارند.

کلید داشتن یک شکم تخت، سوزاندن چربی هایی است که بر روی آن قرار گرفته است.

تکرار زیاد برنامه تمرینی

تکرار زیاد یک برنامه قطعا راهی است که مانع رسیدن به نتیجه می شود. ما مخلوق عادات هستیم و تمایل داریم کارها و

چیزهایی را انجام دهیم که به آن عادت داریم. اما در مورد تمرینات، اگر می خواهید پیشرفت کنید و تغییراتی را در بدن خود مشاهده کنید، باید حرکات را تغییر دهید.

خواهید دید که بدنتان به سرعت تطبیق پیدا می کند و زمانی که این اتفاق بیافتد به حالت توقف می رسید و دیگر پیشرفت نمی کنید.

انجام تمرینات طولانی

تمرینات طولانی به معنی نتایج بهتر و سریعتر نیست. برای تناسب اندام و گرفتن عضلات خالص وبدون چربی، بدن به کیفیت جواب می دهد.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *