تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ایورزش

۵ توصیه تاریخ گذشته تناسب اندام

همه ی ما توصیه های تناسب اندام را گاها می شنویم که درست نیستند، حتی از افرادی که با ما خوب هستند: والدین، مربی، دوستان، افراد خوش هیکل باشگاه. در اینجا ۵ توصیه تاریخ گذشته که باید آنها را نادیده بگیرید آورده شده.

کم کردن وزن به ورزش و فعالیت بستگی دارد

درست نیست

اگر می خواهید وزن کم کنید باید رژیم غذایی خود را کنترل کنید. ورزش خوب است و مزایای زیادی دارد اما وزن کم کردن یعنی دریافت کالری کمتر.

فرقی نمی کند که پرنده شکار کنید، از درخت بالا بروید یا در دفترتان بنشینید، تا زمانی که میزان کالری سوزی یکی باشد فرقی نمی کند. به عبارت دیگر، چاقی در نتیجه عدم فعالیت نیست بلکه مسئله کالری است.

اگر می خواهید وزن کم کنید، خوردن غذاهای سالم تر و کالری کمتر کلید آن است.

تمرینات طولانی مدت و شدید

a-futas-jo-testedzo-es-lelekapolo-is

استراتژی نابرده رنج گنج میسر نمی شود، برای ورزش در کل عمر مناسب نیست. اگر یک ورزشکار حرفه ای نیستید و برای سلامتی، بهتر شدن روحیه، تنظیم وزن، افزایش انرژی، یا خواب خوب ورزش می کنید نیازی به درد کشیدن نیست. می توانید با کمی درد به همه این مزایا برسید. به علاوه، دوست ندارید تمرین دردناک را تکرار کنید.

حقیقت: تمرین ملایم به مدت ۴۰ دقیقه، ۴ تا ۵ بار در هفته، تمام چیزی است که برای بهره برداری از مزایای ورزش نیاز دارید. پیاده روی، پریدن، رقصیدن، شنا، والیبال، فوتبال، بسکتبال همه جز ورزش های ملایم هستند.

عضلات کشیده و خالص

همواره این تصور اشتباه وجود دارد که وزنه برداری و ورزش های قدرتی باعث گنده شدنتان می شود. آن چیزی که هیچ کس به آن فکر نمی کند این است که ایده کشیده کردن عضلات غیرممکن است. فاصله مفاصل هیچ وقت تغییر نمی کند.

حقیقت: چه در پیلاتس یا پوش آپ، بافت عضلانی تغییر نمی کند. حجم عضلانی تنها با تمرین شدید به همراه مصرف پروتئین و مکمل رخ می دهد.

برای داشتن عضله خالص بدون چربی لازم است تمرینات مقاومتی متنوعی داشته باشید که اصول ورزشی انفجاری دارد، یعنی تناوب کوتاهی با شدت تمرینی بالا. تکرارها باید بین ۲۰-۸ باشند، یا ست ها ۳۰ ثانیه تمرین و ۳۰ ثانیه استراحت باشد. با تغییر تعداد تکرارها، دوره استراحت، تمرین ها، و سایر متغیرهای ورزشی می توانید بدون رسیدن به حالت توقف بدن عضله ای داشته باشید.

بارگیری کربوهیدرات

۷۷

به جز در حالتی که بخواهید روز بعد بیشتر از ۹۰ دقیقه تمرین کنید، نباید به بارگیری کربوهیدرات فکر کنید.

حقیقت: برای اینکه بتوانید برای روز بزرگ آماده شوید، بهترین استراتژی رژیم غذایی معمول و سالم ورزشی است (یک بشقاب پر از ۲/۳ غلات، نشاسته، سبزیجات، و میوه ها، و ۱/۳۳ پروتئین). در یک روز استراحت، عضلات زمان ذخیره کربوهیدراتی که می خورید را دارد به جای اینکه در یک تمرین دیگر آنها را بسوزاند.

به همین دلیل در روزهای قبل از مسابقه، تیم ها تمرینات سبکی دارند. به آسیب و درد امکان بهبودی داده می شود، و می توانند کربوهیدرات را برای انرژی ذخیره کنند.

بهترین زمان ورزشی صبح ها و شب هاست

Woman Runner Running Jogging In Summer Park

حقیقت: بهترین زمان ورزش وقتی است که حس ورزش را دارید یا به برنامه شما می خورد. پژوهش هایی وجود دارند که می گویند زمان ورزش مهم است، اما این تفاوت ها جزئی است.

بعضی از جزئیات این موارد هستند:

از تمرینات شدید (تمرینات انفجاری، تمرینات متناوب) درغروب پرهیز کنید، چون مواد شیمیایی در مغز تولید می کند که باعث اختلال در خواب می شود.

بهترین زمان ورزش، وقتی است که حداکثر انرژی خود را دارید.

سریعا بعد از غذا خوردن ورزش نکنید. اگر صبح ها ورزش می کنید کمی پودر پروتئین وی یا یک تکه میوه قبل از ورزش استفاده کنید. هضم غذا باید به حداقل برسد.

اگر نحوه تمرین و تغذیه شما بر اساس توصیه های قدیمی است که یادتان نمی آید از کجا منشا می گیرد آن را زیر سوال ببرید. ورزش دنیایی است که مدام با علم مرتبط است و در حال تغییر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *