تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزنلاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

معرفی بهترین پودرهای پروتئین حیوانی

با افزایش پودرهای پروتئینی که قفسات دارو خانه ها، سوپرمارکت ها و مغازه ها را پر کرده است، به نظر می رسد انتخاب پودر پروتئین درست نیاز به مهارت خاصی داشته باشد.

بدون در نظر گرفتن اینکه یک ورزشکار حرفه ای هستید یا آخر هفته ها ورزش می کنید یا گیاهخوار باشید، همه به سوی پروتئین روی می آورند. و به دلیل غلظت بالای پروتئینی که مکمل های پودری دارند، افزودن یک قاشق یا دو قاشق آن به اسموتی، غذاها، یا شیک ها می تواند در فرایند کاهش وزن سریع کمک کند چون کالری سوزی را افزایش می دهد، سیری بیشتر می شود، و توده عضله خالص را حفظ می کند.

در حالی که تغذیه کردن عضلات هیچ وقت انقدر راحت نبوده است، تمام پودرها به یک شکل درست نشده اند. و انتخاب بهترین محصول همواره یک چالش است. از یک سو مکمل های حیوانی وجود دارند هم چون تخم مرغ، وی، و کازئین، و از سوی دیگر تعداد بسیار زیادی از فرم های گیاهی هم چون لوبیا، کنف، برنج و سویا وجود دارد. و حتی بعد از اینکه منبع پروتئینی را انتخاب کردید، مانع دیگری وجود دارد: افزودنی ها. بسیاری از پودرهای پروتئینی در بازار حاوی مواد شیمیایی نایاب و شیرین کننده های مصنوعی هستند که باعث شده از جمله مضرترین مواد موجود در کره زمین شوند.

در حالی که انتخاب مکمل به اهداف شخصیتان بستگی دارد- اینکه به دنبال وزن کم کردن هستید، می خواهید حجم عضلات را افزایش دهید، یا از شر وعده های شبانه راحت شوید – لیستی از انواع پروتئین را ارائه می دهیم.

بهترین پودرهای پروتئین حیوانی

b

پروتئین های گیاهی ضعیف تر از پروتئین های مشتق از شیر هستند. چون پروتئین وی مشتقی از لبنیات است – و بسیاری از محصولات تجاری تمام مواد شیمایی بد بو را در آن قرار می دهند – پودرهای پروتئینی که از این منبع استفاده می کنند موجب مشکلات پوستی و نفخ می شوند. اما اگر عدم تحمل لاکتوز را ندارید، پروتئین های شیر بهترین منابع آمینو اسیدها هستند. بر اساس پژوهشی که در ژورنال تغذیه و متابولیسم چاپ شد، پروتئین های شیر هم چون کازئین و وی می توانند عضلات خالص را حفظ کنند و فرایند متابولیسم را در کاهش وزن افزایش دهد.

هنگامی که به دنبال پودر پروتئین حیوانی مناسب می گردید دنبال کلماتی هم چون فرآوری شده در سرما، غلیظ شده (ایزوله تنها در صورتی که به لاکتوز حساس باشید)، بدون هورمون، با تغذیه گیاهی، آزمایش شده برای فلزات سنگین، و فاقد سوکرالوز  یا رنگ مصنوعی یا طعم دهنده و شیرین کننده باشید.

پروتئین وی پرومیکس با تغذیه علفخوار

c

منبع پروتئین: غلظت پروتئین وی با تغذیه علفخوار

بازده پروتئینی: ۲۵ گرم  در هر وعده

اگر پروتئنی با عملکرد سریع می خواهید که بعد از تمرین سنتز پروتئین را تحریک کند از وی استفاده کنید. در حالی که پروتئین وی غلیظ شده نسبت به وی ایزوله غلظت کمتری دارد، حاوی ترکیبات زیستی فعال تری است که در چربی شیر یافت می شود و به طور مثبتی بر متابولیسم و سیستم ایمنی تاثیر می گذارد – فقط اطمینان پیدا کنید که فرایند پردازش آن با دمای پایین باشد (پردازش سرد یا خام). در این روش پودر پروتئینی بسیاری از مواد غذایی و فاکتورهای حساس ایمنی خود را حفظ می کند و پر از ترکیب آمینو اسیدهایی می شود که به راحتی جذب می شوند، ترکیبات ضد التهابی هستند، اسیدهای چرب ضروری، کربوهیدرات های انرژی زا، پپتیدهای افزایش دهنده متابولیسم، آنتی اکسسیدان های قوی، و مواد معدنی آلکالین را دارند.

کازئین خالص

منبع پروتئینی: مسیلهای کازئین که از مزارع لبنیات بدست می آید

بازده پروتئینی: ۲۶ گرم در هر مصرف

اگر به دنبال ریکاوری و بازسازی عضلانی هستید، قبل از خواب پودر کازئین خالص مصرف کنید. کازئین برخلاف وی دیرهضم است و برای تغذیه عضلات مدت بیشتری در سیستم می ماند. اگر به دنبال میان وعده شبانه هستید، این پروتئین می تواند گزینه خوبی در روزهای تمرین باشد.

پروتئین خالص قدرتی مرکولا

d

منبع پروتئین: غلظت پروتئین وی با تغذیه علفخوار

بازده پروتئینی: ۲۰ گرم در هر وعده

این محصول هم سطح تناسب اندام را و هم در مجموع سلامتی را بهتر می کند. این محصول حاوی ترکیب بی نظیری از پروتئین وی با کیفیت، تغذیه کننده عضله تری گلیسیرید نارگیل، نشاسته مقاوم پیش زیستی، دانه های چیا که مقاومت را افزایش و تثبیت کننده شکر است، و پروبیوتیک ها می باشد. نه تنها پروبیوتیک ها احشا را سالم نکه می دارد، بلکه زمانی که با پروتئین وی با کیفیت ترکیب می شوند، می توانند رشد عضله را افزایش دهند: پروبیوتیک به بدن کمک می کند که لوسین بسازد، یک آمینو اسید شاخه دار خاص که برای عضله سازی به آن نیاز دارید.

پروتئین خالص تخم مرغ پالئو

e

منبع پروتئینی:  سفیده تخم مرغ فاقد GMO

بازده پروتئینی: در هر وعده ۲۵٫۲ گرم

هنگامی که صحبت از مکمل های پروتئینی می شود، وی اولین نامی است که به یاد می آید. اما همانطور که قبلا هم گفتیم می تواند باعث نفخ شکم شود. یک گزینه بهتر، استفاده از پروتئین سفیده تخم مرغ است که به طور طبیعی کربوهیدرات آن کم است و بدون چربی است. دقیقا هم چون وی، پروتئین سفیده تخم مرغ آمینو اسیدهای ضروری کاملی دارد که باعث ریکاوری بهینه از تمرینات می شود. آیا می خواهید طعم آن را بدون افزودنی مصنوعی بهتر کنید؟ پالئو خالص یک گزینه کامل است (تنها حاوی سفیده تخم مرغ و لیسیتین دانه آفتابگردان است). اضافه کردن یک قاشق  پودر کاکائوی خالص میزان فلاونوئیدهای مغز را افزایش می دهد و هم زمان هوستان به شکلات را از بین می برد.

پروتئین شیر بز دو پیونده

f

منبع پروتئینی: پروتئین شیر بز با تغذیه علفخوار

بازده پروتئینی: ۲۰ گرم در هر مصرف

این ترکیب پروتئینی قدرتمند، بهترین مکمل های پروتئینی را از طریق ترکیب طبیعی کازئین و پروتئین وی با هم دارد. استفاده از یک پودر مرکب به وی این امکان را می دهد که عضله سازی کند و هم زمان کازئین مانع عواملی می شود که عضله سوزی می کند. اگر بدنتان با شیر گاو سازگاری ندارد، شیر بز گزینه خوبی است. با این وجود که شیر بز هم چنان لاکتوز دارد، پروتئین های شیر بز کوچک تر هستندو بنابراین بسیار آسان تر از پروتئین گاو به وسیله سیستم گوارش جذب می شوند.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *