تغذیه و تناسب اندامنکات سلامتیورزش

چگونه از تمرینات خود نهایت بهره را ببریم؟

تصویر ذهنی بزرگتری از ورزش داشتن (و هدف ورزشی)، فلسفه تمرینی را به گونه ای فوق العاده تغییر خواهد داد. خوب است که بخواهید بدن خوش فرمی داشته باشید، اما من فکر می کنم برای نتیجه بهتر- هم چنین دست یابی به اهداف دیگر- بهتر است فلسفه ورزشی جدید اتخاذ کنید. تصویر ورزشی بزرگتر، یعنی کمتر رد کردن جلسات تمرینی، تفکر عمیق تر درباره معنی ورزش به عنوان یک فعالیت و سرمایه زندگی، و ذهن متمرکزتر زمانی که کفش های ورزشی خود را می پوشید.

ورزش درمان است.می توانید بدنی را درست کنید که به بیماری و آسیب مقاوم است. می توانید شرایط فعلی را ارتقا دهید و شاید آن را از بین ببرید. جذاب بودن تنها دلیل ورزش کردن نیست، ورزش کردن باعث سلامتی و عمر طولانی می شود و در میانسالی و کهنسالی شما را شاد و فعال نگه می دارد.

ساده است که بگوییم، “بروید و ورزش کنید”، اما برای نهایت بهره از تمرینات ، به نکات دیگری باید توجه کنید. می خواهم تجربه ورزشیتان مثبت ترین تجربه ای باشد که تا کنون داشته اید، تجربه ای که تا آخر عمرتان ادامه خواهد داشت. در اینجا نسخه تمرینتان آورده شده است.

ورزش منظم و با هدف۰۹۰۳۹۵_۰۹۴۰_۲٫jpg

این مشخص ترین بخش این نسخه است. اگر تلاش زیادی نکنید، دوز بهینه از بهترین تمرین جهان را دریافت نخواهید کرد. تمام این مزایا، اهداف، تمام این صحبت ها، پوچ هستند مگر اینکه ورزش کنید.

وقتی می گویم با هدف ورزش کنید، یعنی باید بدانید از ورزش کردن چه می خواهید. این هدف می تواند تمام کردن یک مسابقه یا دست یابی به سطح جدیدی از تناسب اندام باشد. این هدف می تواند ظاهر بهتر یا برطرف کردن یک مسئله مربوط به سلامت باشد. اما ورزش کردن زمانی بهتر است که ذهن و بدنتان در یک جهت باشند.

تصویر بزرگ را به یاد داشته باشید

برای برخی ورزش کردن وسیله رسیدن به هدف است، اما برای من ورزش خودش معنادار است و پایانی ندارد. حرکت بخشی از زندگی و یک هدیه است. هرچقدر معنای فردی بیشتری به ورزش کردن دهید- بیشتر به آن متعهد خواهید بود، و بیشتر از آن لذت می برید. بعضی از مزایای دیگری از ورزش کردن که قبلا نگفتم، این است: اعتماد بنفس، رضایت، نگرش. کسانی که تصویر بزرگی در ذهن دارند هیچ چیز را کافی نمی دانند.

هیچ وقت فرم را فدای حجم نکنید

۰۹۰۳۹۵_۰۹۴۰_۳٫jpg

تمرینات قدرتی شدت و حجم بالایی دارند. اما فرم صحیح ضروری است، مخصوصا اگر اخیرا شروع کرده اید. ممکن است وسوسه شوید که سرعت را زیاد کنید و فرم کامل را نروید (افراد زیادی را دیده ام که حرکت شنا را ناقص می روند تا تعداد را افزایش دهند). این کار را نکنید.

حرکت را آهسته کنید و آن را حس کنید. عضلات درگیر را احساس کنید، حتی در حرکات انفجاری. ترجیح میدهم ۵ تکرار درست داشته باشید تا ۱۵ تکرار شل و نادرست. اگر فرم حرکت را درست انجام ندهید، بهترین حالت آن این است که نتیجه ممکن را نمی برید. در بدترین حالت، به خودتان اسیب می زنید.

سخت کار کنید۰۹۰۳۹۵_۰۹۴۰_۴٫jpg

می خواهید نفستان بند بیایید و عرق کنید. می خواهید سوزش را احساس کنید. اما نمی خواهید به خودتان آسیب بزنید. نمی خواهید ناتوان شوید. نمی خواهید بالا بیاورید.

هم چنان ادامه دهید

هیچ وقت از به چالش کشاندن محدودیت هایتان نترسید.

حرکت رو به جلو داشته باشید

ورزش فقط تمرین کردن نیست. می تواند چیز بیشتری باشد. با ورزشکاران دیگر صحبت کنید. به دنبال گروهها باشید (به گروه دوندگان بپیوندید). انجمنی را پیدا کنید، شاید یک نفر، شاید ۲۰ نفر، شاید یک شبکه اجتماعی با بیش از ۱۰۰ نفر. اگر سعی دارید مثبت باشید، به سطح های بالاتری بروید و دیگران را با خود همراه کنید، تمام تمرین های ساده باعث تغییرات زیادی می شوند.

انعطاف پذیر باشید

۰۹۰۳۹۵_۰۹۴۰_۵٫jpg

زندگی در جریان است. زندگی گرانش است. افراد و شرایط شما را در شرایط متضاد قرار می دهند. درست است که می خواهید در زمان تمرین صحبت نکنید، اما گاهی باید چانه بزنید. فداکاری آخر دنیا نیست. اما می توانید نه گفتن را یاد بگیرید و افسوسی هم نخورید.

زمانی که درد دارید توقف کنید

بی تردید یک جراحت شدید، ترمیم بیشتری می خواهد. اگر زانوهایتان درد بگیرد یا مچ پایتان پیچ بخورد متوجه می شوید. اما منظورم این نیست. سوزش نیز مشخص است. یعنی عضلات را به چالش کشانده اید و اتفاق خوبی می افتد. اما منظورم این هم نیست. درباره شرایطی صحبت می کنم که احساس می کنید نزدیک است چیزی منفجر شود؛ درد ناگهانی در پایین کمر، کششی در عمق عضلات سرینی، و سوزش های دیگر در پایین پاهایتان که در آستانه درد بیشتر است. شما نمی خواهید هیچ کدام از اینها در واقع نمود کند. این یک احساس شخصی است، اما اگر این درد را حس کردید عقب بکشید. محدودیت ها را کنار بزنید، نه شانس خود را.

مجهز شوید۰۹۰۳۹۵_۰۹۴۰_۱۰٫jpg

به تمام چیزهایی فکر کنید که می توانید به تمرینات اضافه کنید و موجب جالب شدن آن شود. موسیقی برای بسیاری از افراد یکی از این موارد است. لیستی از آهنگ تهیه کنید و هر هفته آن را تغییر دهید.

یکی از راههای دیگر انگیزه یافتن: ثبت پیشرفتتان است. با این کار روزانه، هفتگی و ماهانه می توانید آن را تحلیل کنید. ردیاب تناسب اندام، بطری های آب جذاب، کفش ها، تی شرت ها، و تمام لوازمی که باعث خوشتیپ شدنتان می شوند، می توانند باعث شوند که حس کنید جهان را در نورده اید. اگر از آن جمله افرادی هستید که عاشق خرید کردن هستید، سبک زندگی ورزشی فرصت های خرید زیادی به شما می دهد.

و در نهایت…

لبخند بزنید

۰۹۰۳۹۵_۰۹۴۰_۱۱٫jpg

این مهم ترین قسمت است. نشان دهنده مثبت بودن، شادی، و تمایلاتان برای ورزش کردن است. افراد زیادی را می بینیم که به گونه ای برای تمرین روزانه ظاهر می شوند که انگار می خواهند عصب کشی دندان داشته باشند. نگرش همه چیز است. آیا تمرین کردن یک چالش است؟ مطمئنا. آیا این کار باعث می شود برای آن بیشتر کار کنید؟ دقیقا.

حتی زمانی که خسته شده اید، آسیب دیده اید، یا حتی احساس می کنید یک ثانیه دیگر نمی توانید ادامه دهید، توانایی لبخند زدن اسلحه پنهانی است که برای قدرت فوق العاده باید داشته باشید. لبخند به همه جا سرایت می کند. امروز به خاطر لبخندتان بهتر خواهد بود. فردا به خاطر لبخندتان بر می گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *