تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

فواید ورزش در آب برای لاغری

انجام هر نوع ورزشی برای سلامتی‌تان مفید است؛ اما جالب است بدانید که ورزش‌های آبی شدت کمی داشته، اما فواید فراوانی دارند. وقتی در آب هستید، بدن‌تان حدودا ۹۰ درصد سبک‌تر از حالت عادی است. این باعث می‌شود تا بدن هنگام ورزش کردن در آب، فشاری که هنگام ورزش کردن در خشکی به آن وارد می‌شود را تحمل نکند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تاثیر ورزش در آب برای لاغری و سایر فواید آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

ورزش در آب برای لاغری

به گزارش عطارباشی به نقل از «تاپ۱۰هوم‌رمدیز» ورزش در آب یک راه خروج از روتین یکنواخت باشگاه رفتن را در اختیار شما قرار می‌دهد و تنوع خوبی است. با انجام ورزش درون آب، می‌توانید مطمئن باشید که بعد از پایان تمرین همچنان احساس تازگی و سرزنده بودن خواهید داشت، در حالی که بعد از انجام ورزش در خشکی، تنها چیزی که برایتان باقی می‌ماند خستگی و عرق است.

ورزش کردن درون آب برای تمام افراد در گروه‌های سنی مختلف، از کودکان گرفته تا سالمندان مفید است. زنان باردار و کسانی که اضافه وزن دارند و حتی افرادی که به صدمات عضلانی، تاندونی و استخوانی دچار هستند نیز می‌توانند از تمرینات آبی بهره ببرند.

بعلاوه، این نوع ورزش به هیچ وسیلۀ یا تجهیزات اضافی نیاز ندارد. تنها کافیست به یک استخر شنا دسترسی داشته باشید. ورزش در آب یک فعالیت درمانی محسوب می‌شود که می‌تواند از لحاظ جسمی و ذهنی برای شما مفید باشد.

در ادامه به بررسی فواید ورزش در آب برای لاغری و سایر موارد می‌پردازیم.

ورزش در آب برای لاغری

تمرینات آبی به کاهش وزن سریع کمک می‌کنند. هنگام انجام ورزش در آب، بعلت مقاومت آب در برابر حرکات شما، تمرینات قدرتی و هوازی با یکدیگر ترکیب می‌شوند. این باعث می‌شود تا شما یک تمرین کامل و موثر داشته باشید.

با توجه به شدت تمرین و وزن‌تان، با انجام تمرینات آبی به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به صورت روزانه، می‌توانید چیزی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ واحد کالری در روز بسوزانید.

بهبود سلامت مفصل‌ها

تمرینات آبی فشار کمی به بدن وارد می‌کنند که این باعث می‌شود تا گزینه‌ای عالی برای بهبود سلامت مفاصل باشند. هنگام انجام این تمرینات، رانشِ آب فشار زیادی به مفصل‌ها وارد نمی‌کند و همچنین اثرات منفی نظیر خستگی و درد را کاهش می‌دهد.

این موضوع برای افرادی که از مشکلات مفصلی نظیر آرتروز رنج می‌برند یا در دورۀ توانبخشی جسمی هستند، بسیار مفید می‌باشد.

بهبود انعطاف‌پذیری و تحرک

وقتی در خشکی ورزش می‌کنید، حرکات بدن با توجه به اثر گرانش و ترس از افتادن، محدود هستند. اما وقتی درون آب هستید، بدن در معرض مقاومت آب بوده که این باعث می‌شود تا مفصل‌ها انعطاف بیشتری داشته و دامنۀ حرکتی‌شان افزایش پیدا کند.

تمرینات آبی برای بهبود انعطاف‌پذیری کمر و قسمت تحتانی بدن مفید می‌باشند. انعطاف‌پذیری عنصری مهم در تناسب اندام است، زیرا انعطاف‌پذیری ضعیف می‌تواند دامنۀ حرکتی شما را محدود کرده و منجر به کاهش تعادل و هماهنگی بدن شود.

کاهش فشارخون

وقتی درون آب ورزش می‌کنید، مقاومتِ آب کمک می‌کند تا گردش خون در سراسر بدن مطلوب‌تر باشد. این باعث می‌شود تا فشارخون پایین آمده و در درازمدت ضربان قلب در حالت استراحت نیز کاهش پیدا کند.

همچنین تمرینات آبی برای افزایش استقامت در تمرینات هوازی نیز مفید می‌باشند.

افزایش قدرت عضلانی

از آنجایی که آب همواره جریان دارد و مسیر خود را تغییر می‌دهد، این باعث می‌شود تا نسبت به هوا مقاومت بیشتری داشته باشد. به همین دلیل است که طی کردن ۱ کیلومتر با شنا، بسیار بیشتر از ۱ کیلومتر راه رفتن در خشکی به طول می‌انجامد.

وقتی در آب تمرین می‌کنید، به خوبی از عضلات‌تان کار می‌کشید، زیرا در معرض مقاومتِ آب هستید. این باعث می‌شود تا عضلات‌تان رشد کرده و قوی‌تر شوند و همچنین انعطاف‌پذیری و چابکی عضلات نیز افزایش پیدا می‌کند.

منبع:‌ گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *