داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

معجون ضدنفخ و زنجبیل خام

نفخ شکم مشکل گوارشی شایعی است که مطمئنا آن را تجربه کرده‌اید. هیچکس از احساس پُر بودن شکم خوشش نمی‌آید . به همین دلیل است که افراد به دنبال روش‌های درمانی طبیعی و ساده برای از بین بردن نفخ شکم می‌باشند. در ادامه به معرفی بهترین غذاها برای از بین بردن نفخ شکم می‌پردازیم.

از بین بردن نفخ شکم

آب گالانگال

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» گالانگال گیاهی زمین‌ساقه است از خانواده‌ی زنجبیل که جوشاندن آن و استفاده از آب بدست آمده‌اش می‌تواند درمانگر نفخ شکم باشد. برای اینکه آب خوراکتان پرخاصیت‌تر باشد، می‌توانید کمی از آب کفیر را که حاوی پروبیوتیک‌ها بوده اضافه کرده و همچنین از گیاه علف‌لیمو نیز بهره ببرید.

معجون ضدنفخ و زنجبیل خام

برای تهیه‌ی این معجون از لیمو، سرکه سیب، زنجبیل، آب و کمی عسل استفاده کنید. جویدن زنجبیل خام نیز به همراه کمی نمک و لیمو می‌تواند به از بین بردن نفخ شکم کمک کند.

بادام خام

مغزهای بادام ترکیبی عالی از کربوهیدرات‌ها، چربی‌های سالم و پروتئین می‌باشند. بادام همچنین منبع خوبی از فیبر و پری‌بیوتیک‌ها بوده که برای سلامت روده ضروری هستند. برای اینکه مدت زمان بیشتری را احساس سیری کنید و قندخونتان تنظیم بماند، بادام مصرف کنید. مطالعات نشان می‌دهند که تنظیم بودن قندخون به پیشگیری از نفخ شکم کمک می‌کند.

زغال فعال

کربن فعال یا همان زغال فعال ناخالصی‌ها و گاز را جذب خود می‌کند. وقتی بیماری را به علت اوردوز در مصرف الکل به اورژانس می‌آورند، اغلب برای جذب سموم موجود در معده‌ی او از زغال فعال استفاده می‌کنند. زغال فعال می‌تواند گازهای مضر و اضافه را نیز جمع کرده و از بروز نفخ پیشگیری کند. می‌توانید قرص‌های زغال فعال را از داروخانه تهیه کرده و هنگام مواجه با نفخ از آنها استفاده کنید.

زنجبیل

بهترین ماده‌ی غذایی برای از بین بردن نفخ شکم که می‌تواند در بهبود وضعیت کلی دستگاه گوارش نیز موثر باشد. زنجبیل سرشار از خواص درمانی بوده که التهاب را کاهش داده و به سلامت روده کمک می‌کند. با ترویج پرستالیس (انقباضات ریتمیک روده) این گیاه به درمان نفخ شکم نیز کمک می‌کند. نوشیدن چای زنجبیل یا کامبوچای زنجبیلی بعد از مصرف وعده‌ی غذایی، می‌تواند بسیار برای هضم مفید باشد.

غذاهای سرشار از منیزیم

کلم‌پیچ، اسفناج، دانه‌های کدو تنبل و دانه‌های کنجد از منابع خوب منیزیم هستند. تمام این مواد غذایی برای درمان نفخ شکم مفید هستند. متاسفانه بسیاری از افراد با کمبود منیزیم مواجه هستند که یکی از مهم‌ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن می‌باشد.

منبع: گیاه یاب

2 thoughts on “معجون ضدنفخ و زنجبیل خام

  • محمد

    سلام با تشکر از شما
    زنجبیل خام شامل پودر اماده انهم می شود؟
    من زنجبیل را روی هر میوه یا غذایی می ریزم کافیست یا باید جوشیده شود؟
    تا چه اندازه می توان شارکل فعال خورد
    لطفا پاسخ ها را در کانال تلگرام بگذارید ممنونم

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *