تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزنلاغری و کاهش وزنورزش

روشی ساده که باعث می شود هر روز ورزش کنید

در یکی از پژوهش های اخیر نشان داده شده که افرادی که گروهی هر روز ورزش می کنند نسبت به افرادی که با یک نفر تمرین می کنند، ۱۶۰ درصد طولانی تر تمرین می کنند و در مقایسه با کسانی که به تنهایی تمرین می کنند ۲۰۰ درصد طولانی تر تمرین می کنند.

شاید با این ایده موافق باشیم چون فعالیت با افرادی که هدف مشابهی دارند به ما کمک می کند انگیزه خود را حفظ کنیم.

در ادامه دلایل اهمیت جوامع تناسب اندام توضیح داده شده است:

انگیزه پیدا می کنید

داشتن دوستانی که اهداف و علایق ورزشی مشابه دارند، تمرین ورزشی را تبدیل به یک فعالیت اجتماعی می کند. یک محیط اجتماعی که افراد یکدیگر را به حساب می آورند و برای بازگشت به آن اشتیاق دارند، برای دست یابی به نتیجه ضروری است.  اهرم حمایت اجتماعی می تواند انگیزه و جرئت بیشتری برای سخت کار کردن فراهم کند.

اهدافتان به واقعیت تبدیل می شوند

هنگامی که اولویت ها را تعیین می کنیم، تصمیمی  نیز برای برنامه ورزشی خود می گیریم. اگر به یک سفر جاده ای بروید و تصور کنید که به نقشه نیاز ندارید، گم خواهید شد. اینکه بدانید کجا می خواهید بروید و چگونه در مسیر درست ادامه بدهید دقیقا چیزی است که شما را به هدفتان می رساند. بودن با افرادی که انرژی مثبتی دارند و اهداف مشابهی دارند باعث می شود به مسیر خود ادامه دهید و به  تصمیمات و اهداف خود رسیدگی کنید.

مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیری ورزشی باعث می شود به یک برنامه ورزشی متعهد باشید. این مسئولیت پذیری زمانی که یک گروه از افراد انتظار حضور شما برای تمرین را بکشند بیشتر می شود. با پیوستن به برنامه ای که چنین ماهیتی دارد، به احتمال زیاد فعال، پر انرژی، پر انگیزه تر از زمانی هستید که بخواهید به تنهایی به باشگاه بروید. به علاوه، همواره به دنبال این زمان می گردید. اگر بدانید همیشه فردی را دارید که منتظرتان است باعث می شود به دنبال راههایی بگردید که تبدیل به یک قهرمان، دوست، یا زن واقعی بشوید. این با هم بودن اساس تبدیل شدن به آن چیزی که می خواهید است و ادامه مسیر را امکان پذیر می کند.

باعث می شود سختتر تلاش کنید

در پژوهشی که منحصرا بر روی زنان انجام شد، مشخص شد زنانی که با دوستانشان تمرین می کنند (۲۳۶) در مقایسه با کسانی که به تنهایی تمرین می کنند (۱۹۵) کالری بیشتری می سوزانند. گویا اشتیاق دیگران در کلاس مسری است.

یک فایده دو جانبه

یک جامعه تناسب اندام هم به شما حمایت می دهد و هم حمایت شما را به دیگران منتقل می کند.

این همراهی یک پیروزی بدون در نظر گرفتن ترازو را به همراه دارد

هنگامی که متوجه می شوید تیمتان برای ادامه حرکت و بهترین بودن به شما نیاز دارد، احساس موفقیت می کنید. این طرز تفکر باعث می شود تمرکز خود را از ترازو دور کنید. عضو یک انجمن بودن باعث می شود درباره مسائل مختلفی صحبت کنید، نه فقط تناسب اندام.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *