تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

بهترین ورزش ها برای زنان بالای ۴۰ سال

با افزایش سن حفظ سلامت و تناسب اندام تبدیل به یک چالش می شود. با افزایش سن در زنان، بدنشان دچار تغییراتی می شود و داشتن یک برنامه ورزشی سالم برای رسیدن به نتایج مطلوب لازم است. به هر حال، بعضی از ورزش ها بهتر از بقیه ورزش ها هستند. در ادامه به بهترین ورزش ها برای زنان بالای ۴۰ سال اشاره شده است.

تای چی

۱

تای چای یک ورزش ملایم است که برای افراد تمام سنین مناسب است. مخصوصا این ورزش برای کسانی که مدت های طولانی از فعالیت های فیزیکی دور بوده اند مناسب است چون به مرور تمرکز ذهنی و تعادل را بهبود می بخشد. تای چای معمولا در کلاس انجام می شود اما گاهی برای برقراری ارتباط با طبیعت در فضای باز انجام می شود.

تمرینات اصلاحی

۲

مسائل مربوط به فرم، دردهای عضلانی و مفاصل با افزایش سن شایع می شود. اصطلاح جدید، تمرینات اصلاحی ابداع شده تا به مسائل خاص هر فرد نگاهی بیاندازد و یک برنامه تمرینی برای آن ارائه دهد. یک مربی شخصی حالت، قدرت و انعطاف پذیری عضلات را بررسی می کند و یک برنامه ورزشی ایمن را ارائه می دهد که برای اصلاح و تعادل تمامی این مسائل مفید است.

تمرین با میله

bee13618b4de0caa4e41f4a882c04aa2

ورزش هایی که برای مفاصل ملایم هستند و با این وجود تمرین شدیدی برای عضلات هستند برای مبتدیان و زنان بالغ عالی است. تمرین با بار این دو مزیت را باهم دارد. این نوع تمرین که برگرفته از باله است دارای حرکات پیلاتس و یوگا نیز می باشد. اغلب این کلاس ها به همراه موسیقی است که باعث می شود با موسیقی تمرین را شدیدتر کنید.

زومبا

photo_2017-01-30_11-48-11

اگر دنبال روشی سریع برای افزایش تناسب اندام هستید، زومبا فیت نس یک گزینه عالی است. یک تمرین پر انرژی یک ساعته حدود ۴۰۰ کالری می سوزاند. بعد از چند جلسه از کلاس زومبا شاهد انعطاف پذیری، قدرت میان تنه، و شکل بدن خواهید بود. خوشبختانه، زومبا به شدت معتاد کننده است.

کلاس شنا

با توجه به کاهش استرس وارد شده به مفاصل، کلاس های شنا می تواند یک گزینه خوبی برای بسیاری از روتین های ورزشی باشد. شنا کردن باعث می شود در زمانی کوتاه کالری زیاد بسوزانید و آرام شوید.

پیاده روی

۳

در مورد ورزش کردن، همواره کاریی که امتحان کرده اید بهترین گزینه برای کسانی است که اعتماد بنفس کافی ندارند. هم چنان پیاده روی مطلوب است، فرقی نمی کند که مبتدی هستید یا حرفه ای.  شدت ضربه در پیاده روی کم است، با این وجود هوازی است و تلاش کمی لازم است، می توانید ضربان قلب را در رنج هدف بالا ببرید. هم چنین پیاده روی کاهنده استرس است، و در توانایی کنترل سلامت فیزیکی و ذهنی مفید است. در روزهایی که حوصله ورزش ندارید می توانید پیاده روی کنید.

پیلاتس

۴

اگرچه پیلاتس یک فعالیت فیزیکی محسوب می شود، اما یک ورزش قلبی عروقی نیست و یک برنامه ایده آل ضد پیری است. بسیاری از زنان در ۴۰ سالگی این ورزش را شروع می کنند ، چون به جز فواید آن یک سیستم کامل تمرینی است. کلاس پیلاتس تمرینی ایمن است و به تدریج از طریق کشش و تکنیک درست تنفس و تعادل، میان تنه را قوی می کند.

تمرینات هوازی

تمرینات هوازی برای حفظ سلامت قلب و در مجموع سلامتی ضروری است. در مورد تمرینات هوازی، ناخودآگاه اکثر زنان به تردمیل فکر می کنند، و لزومی ندارد تمرین انقدر یکنواخت باشد. در حقیقت، می توانید فعالیت های عالی را در تمرینات هوازی وارد کنید. دو تا سه بار تمرینات هوازی در هفته را می توانید با دویدن، شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری، یا اسکی داشته باشید.

تمرینات قدرتی

iStock_000017746020_Medium

تمرینات قدرتی برای زنان بالای ۴۰ سال باید بخشی از برنامه ورزشیشان باشد. چون با افزایش سن زنان، حجم توده عضلانی کاهش پیدا می کند، و تمرینات قدرتی آن را بازسازی می کند. هم چنین تحقیقات نشان می دهد که تمرینات قدرتی در کنار هوازی بهتر می توانند چربی سوزی کنند. تمرینات قدرتی شامل وزنه برداری و تمرینات با کش قدرتی است.

یوگا

۵

حرکات یوگا بهترین راه برای حفظ تناسب اندام، افزایش قدرت، و مدیریت استرس در هر سنی است. جای تعجب است که افراد زیادی به دلیل تصورات غلط در برابر یوگا مقاومت می کنند. سبک های زیادی از یوگا وجود دارد: هم چون آشتانگا یوگا، یوگا قدرتی، هات یوگا. بنابراین باید نوع درست را خوب انتخاب کنید.

حفظ سلامت و کم کردن وزن بعد از ۴۰ سالگی آنچنان که بسیاری از افراد فکر می کنند چندان سخت نیست. اگرچه تمرینات قدرتی و هوازی هم چنان مهم هستند، راههای زیادی وجود دارد که می توان به گونه ای لذت بخش این کار را انجام داد.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *