تغذیه و تناسب اندامورزش

درمان بی خوابی با ۴ حرکت کششی

اگر همواره روز‌های خود را خسته و بی حال شروع می‌کنید، به احتمال زیاد خواب با کیفیتی ندارید. کیفیت خواب شبانه‌ی شما ارتباط مستقیمی با فعالیت و میزان انرژی شما در طول روز دارد و سلامت و تندرستی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فواید خواب مناسب و با کیفیت

افزایش قدرت یادگیری و حافظه

به گزارش عطارباشی به نقل از «مایند‌بادی گرین»، دقت کردید زمانی که خواب شبانه‌ی خوبی ندارید، نمی‌توانید در طول روز تمرکز مناسبی داشته باشید؟ کم خوابی همچنین ممکن است باعث ایجاد تغییرات ناگهانی در خلق و خو و احساس افسردگی شود. زمانی که می‌خوابید مغز شما در فرآیندی خودش را برای دریافت اطلاعات جدید روز آینده آماده می‌کند و از این جهت داشتن خواب کافی سبب می‌شود تا قدرت تمرکز و تصمیم گیری شما افزایش پیدا کند.

کاهش خطر تصادف

خواب آلودگی می‌تواند منجر به وقوع تصادفات مختلفی شود که مهم‌ترین آنها تصادفات رانندگی است. به گزارش موسسه کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده، از هر ۲۵ تصادف رانندگی، یکی از آنها با خواب آلودگی مرتبط است.

بهبود وضعیت سلامت و تندرستی

کم خوابی تاثیرات منفی بر سیستم ایمنی بدن دارد و باعث می‌شود تا بیشتر در خطر ابتلا به بیماری‌ها و عارضه‌ها باشید. همچنین برخی مطالعات خبر از رابطه‌ی بین کم خوابی و اضافه وزن می‌دهند.

بهبود کیفیت پوست

خواب هم همانند آب پوست شما را تغذیه می‌کند و برای سلامت پوست ضروری است. مطالعات نشان داده‌اند افرادی که کیفیت خواب خوبی ندارند بیشتر در معرض پیری زودرس و نمایش علائم پیری هستند.

درمان بی خوابی با ۴ حرکت کششی

حالا که به خوبی از اهمیت و نقش خواب برای سلامت خود مطلع شدید، بهتر است به دنبال راه‌هایی برای افزایش کیفیت آن باشید. در ادامه ۴ حرکت کششی که به بهبود کم خوابی کمک می‌کنند را معرفی خواهیم کرد.

حرکت کششی

خم شدن در حالت ایستاده

در حالت ایستاده پاهایتان را ۱۵ سانتی‌متر باز کنید، سپس بالا تنه را همانند تصویر به سمت پایین خم کنید. می‌توانید دست‌ها را به انگشتان پا زده و یا مانند تصویر نگه دارید. این حرکت باعث می‌شود تا جریان خون راحت‌تر به مغز شما برسد و همچنین برای ستون فقرات مناسب است. این حالت را ۳۰ ثانیه نگه دارید.

حرکت کششی

حالت نشسته رو به جلو

روی زمین نشسته و کمر و پاهایتان را کاملا صاف کنید. دستها را بالا برده و بدنتان را همانند حرف L درآورید. سپس دستها را پایین آورده و به آرامی به سمت انگشتان پا برده و با کمری صاف و سری رو به پایین تا جایی که می‌توانید به سمت جلو بروید. این حرکت کششی بسیار مفید بوده و به خصوص کمر و پشت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حرکت کششی

پاها برروی دیوار

در نزدیکی دیوار دراز بکشید و پاها را به سمت بالا کشیده و به برروی دیوار قرار دهید. این حرکت کششی ماهیچه‌های پا را تحت تاثیر قرار داده و همچنین باعث می‌شود تا جریان خون به قلب بازگردد و التهاب را کاهش می‌دهد. این حرکت را نیز ۳۰ ثانیه انجام دهید.

حرکت کششی

کشش به سمت جلو با دست‌ها به سمت بالا

ابتدا صاف وایسید، سپس مانند تصویر یک پا را به سمت جلو برده و پای دیگر را به عقب برده و صاف نگه دارید. کمرتان صاف باشد و سپس دست ها را بالای سر برده و عمود بر زمین نگه دارید. بعد از ۱۵ ثانیه حرکت را با جا به جا کردن موقعیت پاها تکرار کنید. این حرکت به کشش و رهایی تنش از شانه‌ها، گردن، کمر و پاها کمک می‌کند.

نکات مهم

اجرای درست و صحیح این حرکات مهم است و اگر آنها را اشتباه انجام دهید ممکن است به خودتان آسیب برسانید. اگرچه این چند حرکت کششی بسیار آسان هستند اما اگر تازه کار هستید بهتر است با یک مربی و متخصص مشورت کنید.

-سعی کنید هر حرکت کششی را برای ۳۰ ثانیه حفظ کنید و اگر احساس کردید که نیاز هست می‌توانید این زمان را افزایش دهید.

-نفس عمیق بکشید

-از پرش و تغییر موقعیت ناگهانی پرهیز کنید تا مصدوم نشوید

-با بدنی سرد تمرین را شروع نکنید. قبل از انجام حرکات مقداری بدوید و یا در خانه چندبار حرکت پروانه را انجام دهید تا عضلات‌تان گرم شوند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *