داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان سریع یبوست با کفیر

یبوست عارضه‌ای آزاردهنده است که دفع مواد زائد را دشوار کرده و در مواردی ممکن است با درد و سوزش همراه باشد. برای درمان سریع یبوست قبل از اینکه به سراغ داروهای شیمیایی بروید، پیشنهاد می‌کنیم خوراکی‌های طبیعی که در ادامه معرفی می‌کنیم را امتحان کنید. با عطارباشی همراه باشید.

درمان سریع یبوست

تمشک

به گزارش عطارباشی به نقل از «پریونشن» : تمشک‌ها سرشار از فیبر هستند و خوردن آنها باعث می‌شود تا مواد غذایی در بدن شما نرم شده و بهتر در دستگاه گوارش حرکت کنند. همچنین تمشک دارای باکتری‌های مفید است که به هضم غذا کمک می‌کنند. می‌توانید مقداری تمشک را به صورت خالی و یا با ماست در وعده‌ی صبحانه میل کنید.

پرتقال

پرتقال و به طور کلی مرکبات سرشار از ویتامین ث و فیبر هستند که هردو به نرم شدن مدفوع کمک می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهند که پرتقال می‌تواند همانند یک ملین عمل کند. برای درمان سریع یبوست به سالاد خود تکه‌های پرتقال اضافه کنید یا اگر طرفدار سالاد نیستید پرتقال را پوست کنده و خالی میل کنید.

آب بنوشید

آب کافی در بدن سبب می‌شود تا مدفوع نرم‌تر شده و همچنین مواد غذایی در دستگاه گوارش راحت‌تر حرکت کنند. جالب است بدانید که یکی از علل شایع یبوست در افراد کمبود آب بدن است. برای اینکه آب را طعم‌دار کنید می‌توانید برش‌های خیار یا لیموترش را درون لیوان انداخته و از یک شربت ملایم لذت ببرید.

درمان سریع یبوست

درمان سریع یبوست با کفیر

کفیر از نوشیدنی‌های لبنی تخمیر شده‌ای است که سرشار از پروبیوتیک‌ها و باکتری‌های مفید برای روده می‌باشد. مطالعات محققان انگلیسی نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌های موجود در کفیر به درمان یبوست و نرم شدن مدفوع کمک می‌کنند. برای درمان سریع یبوست این نوشیدنی را خالی میل کرده و یا با آن اسموتی درست کنید.

بادام

بادام سرشار از چربی‌های مفید برای قلب بوده و حاوی پروتئین، فیبر و منیزیم است که برای روده بسیار مفید می‌باشد. منیزیم سبب خنثی شدن اسید معده شده و اجازه می‌دهد تا مدفوع راحت‌تر از روده‌ها عبور کند. یک مشت بادام تقریبا ۲۵% منیزیم مورد نیاز روزانه‌ی شما را تامین می‌کند. برای رفع یبوست یک مشت بادام بخورید و یا آن را با اسموتی مخلوط کنید.

لوبیا سیاه

یک فنجان لوبیا سیاه دارای ۱۵گرم فیبر است ( فیبر مورد نیاز روزانه‌ برای خانم‌ها ۲۵گرم است ). لوبیا سیاه همچنین سرشار از منیزیم و پتاسیم بوده و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. می‌توانید این لوبیاها را به سالاد، سوپ و یا غذاهای دیگر اضافه کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *