تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزنلاغری و کاهش وزنورزشویتامین و مواد معدنی

بهترین زمان مصرف پروتئین وی کی است؟

در مورد مصرف پروتئین وی، بهتر است برای نتایج بهتر، آن را در زمان مناسب استفاده کنید.

اگر فرد با انگیزه ای که به تازه گی ورزش وزنه برداری را آغاز کرده به دنبال یک مکمل پروتئینی است، زمان استفاده از این مکمل برای نهایت بهره وری بسیار سر در گم کننده است.

بگذارید از خودم مثال بزنم.

زمانی که اولین بار ورزش وزنه برداری را شروع کردم، سال ۱۹۸۶، اولین مکمل پروتئینی ای که مصرف کردم Beverly International بود. مشخصا این پروتئین وی نبود بلکه نوع ضعیفی از پروتئین سویا که با پروتئین شیر مخلوط شده بود.

اولین کسی خواهم بود که می گوید این پودرهای پروتئینی مانند سیمان با هم ترکیب شده بودند و کمی مزه بهتری داشتند.

با این وجود نمی دانستم چه زمانی این مکمل پروتئینی را مصرف کنم. اساسا این پودر پروتئینی را هر دو روز یکبار مصرف می کردم. این طریقه مصرف کاملا دور ریختن پول بدون هیچ فایده ای بود. اول از همه، پروتئینی که دریافت می کردم ناسازگار بود یعنی اصلا منجر به عضله سازی نمی شود.

دوم، هر دو روز یکبار اصلا نمی توانست پروتئین دریافتی را تحت تاثیر قرار بدهد.

آن روزها ابزارهای اطلاعاتی چندان قوی نبودند، نه یاهو یا سایت نه کانال…

پودر پروتئین یک مکمل فوق العاده است چون حاوی خواص عضله ساز زیادی است که یک ویژگی دارد که سایر منابع پروتئینی ندارند. و آن میزان هضم آن است. برای مثال پروتئین وی ایزوله (خالص ترین فرم پروتئین وی)، یکی از منابع پروتئینی است که سریعترین عملکرد را دارد. زمانی که هضم شد این پروتئین سریعا در سیستم قرار می گیرد. هم چنین این پروتئین سریعترین عملکرد را دارد. پروتئین وی ایزوله غنی از زنجیره شاخه آمینو اسیدهاست (لوسین، ایزولوسین، و والین).

این آمینواسیدها بسیار مهم هستند چون مانع افت پروتئین عضله در طول تمرین می شود و به نظر می رسد گلیکوژن عضلات را ذخیره می کند. به عبارت دیگر، پروتئین وی ایزوله حاوی خواص عضله سازی است که اکثر بدنسازان دنبال آن می گردند. درک این نکته بسیار مهم است.

۰۹۱۷۹۵_۰۸۱۹_۱٫jpg

بازهم به سوال اولیه برگردیم: بهترین زمان مصرف پروتئین وی کی است؟

بر اساس تجربیات شخصی و تحقیقاتی که انجام داده ام با این سه زمان می توانید قدرت پودر پروتئین را به حداکثر برسانید.

  • صبح ها زمانی که از خواب بیدار می شوید
  • ۴۰ دقیقه قبل از تمرین
  • سریعا بعد از تمرین

صبح ها زمانی که از خواب بیدار می شوید: بدن خود را آماده رشد کنید

به یاد داشته باشید زمانی که از خواب بیدار می شوید بدنتان در حالت گرسنگی است. دراین حالت بدنتان به دنبال مواد غذایی می گردد، و از این مواد غذایی برای شروع مکانیسم های درونی و ساخت و ساز استفاده می کند. بدنتان ضعیف است و پروتئین می خواهد. هرچقدر زودتر به بدنتان پروتئین برسانید بهتر است.

شخصا، من پروتئین وی ایزوله را با مقداری ماست و آب پرتغال ترکیب می کنم. صبح ها یکی از مهم ترین زمان های مصرف پروتئین وی است.

حدودا ۴۵ دقیقه بعد از اینکه شیک پروتئین وی را مصرف کردید، باید یک صبحانه کامل و عضله ساز بخورید. با این کار، توانایی بدن در استفاده مفید و کارآمد از پروتئین را افزایش می دهید. باور کنید که اگر بتوانید این نکته کوچک را دنبال کنید، به زودی می توانید نتایج قابل توجهی بدست آورید.

۰۹۱۷۹۵_۰۸۱۹_۲٫jpg

۴۰ دقیقه قبل از تمرین: تغییرات فوق العاده در تمرین

اگر تمرینات نسبتا شدیدی دارید، به اسیدهای چرب و پروتئین های با کیفیت نیاز خواهید داشت. هرچقدر شاخه اسیدهای زنجیره ای بیشتری در سیستم داشته باشید، بهتر است.

توصیه می کنم، نوشیدنی پروتئین وی ایزوله را با کمی کربوهیدرات ترکیب کنید تا بتوانید تمرینات را فوق العاده شارژ کنید.

۰۹۱۷۹۵_۰۸۱۹_۳٫jpg

سریعا بعد از ورزش: راز واقعی ساختن عضلات بزرگ

در این مورد اشتباه نکنید، این بهترین زمان دریافت نوشیدنی پروتئینی اسید چرب است. اگر مجبور شدید در روز فقط یکبار نوشیدنی پروتئینی بخورید، بعد از تمرین زمان آن است. صادقانه می گویم، اگر فورا بعد از تمرین یک نوشیدنی پروتئین/کربوهیدرات مصرف کنید، فورا نتایج را بهتر می کنید.

چرا کربوهیدرات و پروتئین؟ بعد از یک تمرین شدید، بدنتان نیاز شدیدی به کربوهیدرات و پروتئین دارد. هرچه زودتر بتوانید این مواد را به بدن برسانید، بدن زودتر می تواند فرایند ریکاوری را آغاز کند. این نکته بسیار بسیار مهم است.

نمونه یک نوشیدنی پروتئینی که می توانید فورا بعد ا ز تمرین استفاده کنید:

  • ½ لیوان ماست کم چرب
  • ۱ قاشق پودر پروتئینی وی- ۳۰ گرم پروتئین
  • ۱ قاشق عسل یا دکستروز
  • ۱و ½ لیوان شیر کم چرب
  • یک لیوان آب پرتغال
  • ۵ گرم کراتین مونوهیدرات (دلخواه)
  • ۵ گرم گلوتامین (دلخواه)تمام مواد را در مخلوط کن ترکیب کنید. در صورت دلخواه می توانید چندین تکه یخ در آن بریزید. می توانید این مواد را بر اساس نیازهای تغذیه خود تغییر دهید. اکنون، هم چون صبحانه باید حدود یک ساعت بعد از آن یک وعده غذای عضله ساز بخورید.

اگر برنامه ذکر شده در بالا را آدامه دهید، ۱۰۰% مطمئن هستم که سریعا پیشرفت می کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *