تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

دلایل سودمند بودن تمرینات منظم یوگا برای دونده گان

دونده گان معمولا دچار گرفتگی عضلات سرینی، سوزش ساق پا، زانوهای دردناک و گرفتگی در نوار آی تی می شوند. درد و سوزش برای دونده گان عجیب نیست، و یکی از راههای از بین بردن این درد انجام حرکات یوگا به طور متداول است. ولی آیا درست قبل از دویدن باید به کلاس یوگا بروید؟؟

دلایل سودمند بودن تمرینات منظم یوگا برای دونده گان

برای آنکه دونده قوی باشید چندین فاکتور لازم است.اقدامات روزانه برای پیشگیری از آسیب، تعادل خوب، و میان تنه قوی بسیار ضروری هستند. توانایی تنفس هماهنگ نیز باید در نظر گرفته شود، چون بعضی از ما وقتی استرس داریم بدون اینکه متوجه شویم نفس خود را حبس می کنیم.

تمرین سبک هایی از یوگا هم چون هاتا، ونیاسا، اینگار یکی از راههای فوق العاده برای حفظ انعطاف پذیری، قدرت و حرکت عضلات است. تمام این سه حرکت و تعادل بازوان برای تعادل و قدرت میان تنه عالی هستند، و تمرین تنفس آن را تبدیل به عادت می کند. یوگا عضلات سفت را می کشد و مفاصل سفت را نرم می کند، بنابراین خطر آسیب در طی دویدن کاهش می یابد.

بنابراین آیا قبل از دویدن باید حرکات یوگا را انجام داد؟

با تمام مزیت هایی که یوگا برای دونده گان دارد، اما انجام آن درست قبل از دویدن خوب نیست. دکتر تیفانی لستر، می گوید شرکت دریک کلاس کامل یوگا قبل از دویدن اصلا ایده خوبی به نظر نمی رسد.

او می گوید، ما دونده های زیادی را درمان می کنیم، و سعی می کنیم برنامه ای به آنها دهیم که در عین حال که به اهداف خود می رسند بتوانند از بدن خود نیز مراقبت کنند. به آنها می گوییم در عین حال که انجام چند حرکت یوگا برای گرم شدن قبل از ورزش می تواند مناسب باشد، اما یک یوگای کامل توصیه نمی شود.

“انجام حرکات یوگا عضلات را می کشد و آنها را آرام می کند. اگر حرکات یوگا را زیاد انجام دهید، آن عضلاتی که باید در حال دویدن سفت باشند را زیاد نرم کرده اید”.

کاریی که باید بکنید این است: کمی یوگا و دویدن. مطمئن شوید که هر حرکت زمان و مکان خود را دارد.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *