ریپورتاژ

آیا مزوتراپی در درمان ریزش موی ارثی موثر است؟

اگه به ریزش مو دچار مزوتراپی یکی از بهترین راه های درمان است.  شاید برای بسیاری سوال باشد که آیا ریزش مو به دلیل تغییرات هورمونی است یا می‌تواند زمینه ارثی داشته باشد؟ یا اینکه مزوتراپی مو چطور باعث درمان ریزش مو می‌شود؟

از آنجا که ریزش مو در موارد بسیاری به دلایل ارثی اتفاق می‌افتد توصیه ما این است که آگاهی کافی به روش‌های درمانی داشته باشید و هر چه سریعتر جلوی ریزش موی خود را بگیرید.

در این مقاله قصد داریم تا به میزان اثر گذاری و شیوه درمان توسط مزوتراپی مو بپردازیم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

چه روش هایی برای درمان ریزش موی ارثی مناسب است؟

یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش موی هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها عوامل ارثی هستند و برای درمان ریزش موی ارثی، مزوتراپی مو یکی از بهترین راهکارهای درمانی است. باید بدانید که عوامل دیگری نیز می‌توانند در ریزش مو نقش داشته باشند و معمولا روزانه و در شرایط عادی هر فرد بین ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار موی خود را از دست می‌دهد که در مقایسه با مقیاس رشد مجدد مو رقم عجیب و نگران کننده‌ای نیست.

مشکل ریزش زمانی به چشم می‌آید که رشد مجدد مو دچار مشکل شود و به مرور باعث تاسی سر شود. همانطور که گفتیم عوامل و زمینه‌های وراثتی یکی از دلایلی است که رشد مجدد مو متوقف می‌شود ولی جای نگرانی نیست زیرا مزوتراپی مو با آمار بسیار خوبی که تا به امروز داشته در درمان این مشکل موفق عمل کرده است.

توجه داشته باشید که تغییرات هورمونی نیز نقش مهمی در ریزش دائمی یا حتی موقتی دارند و شرایط پزشکی شما از مواردی است که باید به طور دقیق بررسی شوند.

همچنین اضطراب و استرس زیاد یا مصرف بعضی داروها نیز از عوامل موثر در ریزش مو در افراد مختلف هستند. لذا توضیه می‌کنیم که قبل از مصرف دارو به عوارض جانبی داروها مطلع شده و ترجیحا با پزشک خود در این رابطه مشورت کنید.

زمانی که زمینه‌های ارثی در فردی فعال شوند غالبا فرد دچار طاسی یا همان آلوپسی می‌شود و به مرور بخش زیادی از موهای خود را از دست می‌دهد. خبر خوب این است که این نوع ریزش مو قابل پیش بینی بوده و تدریجی اتفاق می‌افتد.

در ریزش موی ارثی موهای دو طرف جلوی سر به عقب کشیده شده و اولین لکه‌های طاسی در مردان دیده می‌شود. پس اگر در خانواده زمینه‌های ارثی دارید احتمالا مزوتراپی مو روی شما با درصد بسیار بالایی موفق عمل می‌کند اما باید ابتدا به دلیل تفاوت در نوع ریزش مو بررسی‌های لازم انجام شده باشد.

برخلاف تصور عامه، زنان نیز دچا ریزش موی ارثی می‌شوند و از این قاعده مستثنی نیستند و در صورت مشاهده ریزش موی شدید توصیه اکید ما این است که برای درمان اقدام کنند تا هم هزینه‌های کمتری را متقبل شده و هم درمان راحت‌تری داشته باشند.

اگر مدت زیادی است که دچار ریزش مو بوده‌اید و برای مدت طولانی این روند ادامه داشته است و شما آن را درمان نکرده‌اید بهتر است که برای درمان ریزش مو سراغ مزوتراپی بروید زیرا ممکن است که تمام سر شما طاس شود و ظاهر شما را بهم بریزد.

دیگر روش‌هایی که برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود، روش‌هایی شامل لیزر تراپی، استفاده از داروهای معتبر و اثبات شده و همچنین کاشت مو است که بازخورد خوبی نیز دارند. اما توجه داشته باشید که مزوتراپی مو اگر سریع‌تر انجام شود هم موفقیت درمان بیشتر بوده و هم هزینه کمتری دارد.

مزوتراپی مو چگونه انجام می‌شود؟

پیش‌تر از مزایای مزوتراپی در درمان ریزش ارثی مو صحبت کردیم و همچنین از اثر گذاری آن حرف زدیم. اگر کنجکاو باشید که مزوتراپی چگونه انجام می‌شود، بایستی بگوییم که این درمان از طریق تزریق مستقیم ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کلسیم، مس، ید، منگنز، روی، سلنیوم، پتاسیم و آهن صورت می‌پذیرد و همچنین عوامل دخیل با لایه کراتین در پوست، اسید آمینه‌ها و گشاد کننده‌های سطح پوست نیز توسط مزوتراپی مورد تقویت قرار می‌گیرند که باعث رشد مجدد مو می‌شوند.

همچنین مزوتراپی برای از بین رفتن شوره سر و تغذیه فولیکول‌های مو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسط افراد متخصص در بخش مزوتراپی مو کلینیک صدف انجام میشود.

معمولا میزان مصرف و نحوه تزریق آن‌ها به لایه زیرین پوست توسط پزشک‌های متخصص بررسی شده و انجام می‌پذیرد لذا قیمت مزوتراپی شما با توجه به نیازهایی که دارید متغیر است و پس از تشخیص پزشک یک کوکتل مزو که ترکیبی از تمام مواد لازم برای تزریق است برای بیمار تهیه شده و تزریق می‌شود.

مزایای مزوتراپی مو برای ریزش موی ارثی چیست؟

وقت آن رسیده است که از مزایا و معایب مزوتراپی مو برای شما حرف بزنیم و نکاتی را برای افرادی که قصد انجام این کار را دارند یادآور شویم. در قدم اول تعداد جلسات برای عمل توسط پزشک تعیین و تکلیف شده و نیازهای لازم پوست شما لحاظ می‌شود و سپس عمل صورت می‌پذیرد.

همانطور که می‌دانید این عمل برای بیماران مزایای بسیار زیادی دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • توقف ریزش مو به صورت تدریجی
  • فعال شدن رشد مو
  • کاهش فعالیت غدد چربی
  • جریان خون و اکسیژن رسانی افزایش پیدا می‌کند
  • کاهش شوره سر
  • بهبود تراکم مو و افزایش درخشندگی وصافی مو

موارد بالا از مزایای مهم مزوتراپی مو بشمار می‌روند و برای اطمینان از نتیجه بد نیست که عکس‌هایی قبل از عمل بگیرید و بعد از عمل آن‌ها را مقایسه کنید.

جمع بندی

مزوتراپی به عنوان یک روش درمانی موثر برای درمان ریزش موی ارثی با بازدهی بسیار بالا همیشه یکی از بهترین گزینه‌های روی میز است. پس از انجام مزوتراپی مو بهتر است که تا ۴ روز موهای خود را در معرض آب قرار ندهید و حتی قرار گرفتن در اتاق بخار نیز برای موهای شما خوب نیست و در دوره نقاهت باید این موارد را رعایت کنید. همچنین اگر خانم هستید بهتر است که در دوره قاعدگی مزوتراپی انجام ندهید زیرا نسبت به درد حساس هستید و درد را قوی‌تر حس می‌کنید. البته احساس درد کاملا فرد به فرد متفاوت بوده و بستگی به آستانه درد در هر فرد متفاوت بروز می‌کند.

اگر ریشه ریزش موی شما هورمونی باشد بهتر است که برای مزوتراپی عجله نکرده و ابتدا به درمان‌های دیگر برای تعادل هورمون‌ها بپردازید.

توجه داشته باشید که اگر دارای شرایط زیر هستید نباید مزوتراپی انجام دهید:

  • عفونت
  • قاعدگی
  • دوران بارداری و شیردهی
  • انواع تومور
  • اختلال در غدد درون ریز
  • حساسیت به اجزای کامپوزیت

موارد بالا شرایطی هستند که مزوتراپی را برای فرد خطرناک کرده و توضیه ما این است که از انجام مزوتراپی تحت شرایط بالا خودداری کنید.

توجه کنید که پس از عمل به مدت سه روز در معرض نور خورشید قرار نگیرید و روی زخم تزریق را به هیچ عنوان ماساژ ندهید. همچنین الکل مصرف نکنید تا اتساع عروق خود را تحریک نکنید زیرا اثر مزوتراپی شما را کم می‌کند.

درصورت داشتن هرگونه پرسش به کلینیک صدف مراجعه کرده و از کارشناسان و پزشکان خبره این کلینیک برای گرفتن مشاوره‌های تخصصی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *