ریپورتاژ

چاق شدی، با این ادویه ها لاغر شو!

اگر تا به حال سعی کرده اید که یک رژیم غذایی سخت بگیرید، می دانید که رعایت آن چقدر دشوار است. یکی از راه‌ های اطمینان از اینکه می ‌توانید به یک رژیم غذایی پایبند باشید، تهیه غذاهای خوشمزه و مغذی است. به همین دلیل، اکثر افراد چاق، به دنبال یک قرص جادویی برای کاهش وزن هستند. شاید چنین قرصی وجود نداشته باشد، اما برخی از ادویه هایی که در تمامی خانه ها وجود دارند، به بهبود متابولیسم و کاهش وزن کمک می کنند. این ادویه ها، گرسنگی و میزان مصرف کالری را کاهش می دهند.

بنابراین، بسیاری از گیاهان و ادویه ها به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی دارند، حاوی آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، ویتامین ها و برخی خواص دارویی شناخته شده اند. برخی از آن ها علاوه بر این خواص، برای کاهش وزن نیز مفید هستند. با این وجود، مانند هر دارو، این ادویه های پر کاربرد، باید از بهترین مراکز فروش ادویه خریداری و به درستی استفاده شوند تا علاوه بر کاهش وزن، عوارض جانبی را به حداقل برسانند.

۹ ادویه پرطرفدار برای لاغری

همان طور که می دانید، گیاهان و ادویه ها نه تنها به غذای شما طعم می دهند، بلکه می توانند به کاهش وزن شما نیز کمک کنند. ۹ ادویه رایج وجود دارد که می تواند متابولیسم شما را افزایش داده و به کاهش وزن اضافی کمک کنند. اما قبل از استفاده توصیه می شود که ادویه های نام برده شده را از مراکز معتبر فروش ادویه عمده با سابقه طولانی مانند بازرگانی سیلانی تهیه کنید تا از اصل بودن آن ها مطمئن باشید.

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه با رنگ زرد روشن بوده که به دلیل طعم، رنگ و خواص دارویی که دارد، در غذاهای مختلف استفاده می شود. ترکیب فعال زردچوبه کورکومین است. کورکومین باعث افزایش چربی سوزی و کاهش چربی شکم می شود. کورکومین از سنتز چربی جلوگیری می کند. علاوه بر این، زردچوبه به عنوان یک ادویه گرم در نظر گرفته می شود، به این معنی که دمای بدن را برای افزایش سطح متابولیسم افزایش می دهد. برای لاغری سریع، می توانید صبح ها، چای زردچوبه بنوشید یا آن را با عسل مخلوط کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

زنجبیل

زنجبیل گیاهی از آسیای جنوب شرقی و قرن هاست که در طب سنتی چینی استفاده می شود. ترکیب اصلی زنجبیل جینجرول است و بسیاری از خواص دارویی موجود در این گیاه را فراهم می کند. زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی قوی بوده و به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن کمک می کند. مکمل ‌های حاوی زنجبیل می ‌توانند به کاهش وزن بدن و نسبت دور کمر به باسن کمک کنند. این ادویه با بویی نسبتا تند به کاهش BMI و سطح انسولین کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که زنجبیل متابولیسم را افزایش می‌دهد و در عین حال التهاب سیستمیک را کاهش می‌دهد.

زنجبیل علاوه بر طعم دادن به غذا، به کاهش وزن کمک می کند. با نوشیدن چای زنجبیل یا مصرف خام آن، میزان چربی سوزی و متابولیسم بدن، افزایش پیدا می کند. علاوه بر این، زنجبیل به کنترل سطح قند خون شما کمک می کند. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و همچنین دارای توانایی تسکین و آرامش دستگاه روده است. برای لاغری می توانید چای زنجبیل را صبح زود یا هر شب قبل از خواب بنوشید.

رازیانه

رازیانه دارای خواص بی نظیری برای سلامتی و کاهش وزن بوده و معمولاً بعد از شام مصرف می شود زیرا به هضم غذا کمک می کند. این ادویه پرطرفدار، سرشار از ویتامین هایی مانند A، D و C و خواص آنتی اکسیدانی است. رازیانه به کاهش گرسنگی شما کمک کند و باعث می شود که غذای کم تری بخورید و برای مدت طولانی تری سیر بمانید. بنابراین، با خیساندن رازیانه در طول شب و مصرف آن در صبح روز بعد، می توانید از فواید رازیانه استفاده کنید.

فلفل قرمز

کپسایسین عامل تند بودن فلفل قرمز است که به کاهش کالری دریافتی، سطح چربی خون و کوچک کردن بافت چربی کمک می کند. همچنین، این ماده پر خواص، با ایجاد تغییرات پروتئینی مفید در بدن، به مبارزه با چاقی و تجمع چربی می پردازد.

دارچین

این ادویه زیبا با کمی طعم شیرین، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. مانند سایر ادویه ها برای کاهش وزن، دارچین نیز سرعت متابولیسم را افزایش و در نتیجه روند چربی سوزی شما را زیاد می کند. این ادویه فواید زیادی برای تنظیم قند خون داشته باشد. مشخص شده است که دارچین، به طور قابل توجهی تری گلیسیرید، کلسترول بد (LDL) و کلسترول کل را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می دهد. همچنین متابولیسم گلوکز را حدود ۲۰ برابر افزایش می دهد و توانایی بدن برای تنظیم قند خون را به خوبی بهبود می بخشد. صبح ها می توانید کمی پودر دارچین را به همراه چای زردچوبه، زنجبیل، زیره یا رازیانه تان اضافه کنید و دوبرابر آن لذت ببرید!

فلفل سیاه

فلفل سیاه حاوی ماده ای به نام پیپرین است که از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری می کند. هنگامی که فلفل سیاه با کپسایسین و سایر مواد ترکیب شود، همانند ۲۰ دقیقه پیاده روی کالری می سوزاند!

هل

هل با عطر بی نظیری که دارد می تواند در برخی از غذاها استفاده شود اما آیا می دانستید که می تواند به کاهش وزن شما نیز کمک کند؟ این ادویه ادرارآور است که سیستم گوارشی را تحریک می کند و متابولیسم را افزایش می دهد. می توانید فقط ۳-۴ دانه هل در چای خود داشته باشید یا آن را به سادگی بجوید!

زیره

این ادویه به هضم و تولید انرژی کمک می کند و ممکن است کنترل قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود بخشد. زیره در قدیم به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده بوده که حافظه را تقویت می کند و خواص ضد استرس دارد.

سیر

اگرچه سیر در دسته سبزیجات قرار می گیرد اما به طور گسترده در آشپزخانه ها به عنوان ادویه کاربرد دارد. سیر تقریباً در هر غذایی می تواند استفاده شود. در قدیم، این ادویه خوش طعم، به عنوان یک ضد التهاب و همچنین یک آنتی بیوتیک طبیعی استفاده می شد. سیر با رایحه قوی و تطبیق پذیری آن، به عنوان یک داروی چربی سوز نیز ثابت شده است. این ادویه سفید رنگ، یک ضد التهاب طبیعی است، بیماری های تنفسی را از بین می برد، بدن شما را برای دفع سموم سم زدایی می کند، پوست را جوان نگه می دارد، کلسترول را کاهش می دهد و به هضم غذا کمک می کند.

سخن پایانی

با وجود خواص بی نظیری که ادویه ها برای سلامتی و لاغری دارند، نباید از خرید ادویه اصل برای لاغری سریع خود غافل شوید. همچنین، هر کدام از ادویه هایی که در طول روز مصرف می کنید، علاوه بر خوش طعم کردن غذاها، بدون آن که بدانید بر عملکرد بدن شما تاثیر می گذارد. در واقع، گیاهانی مانند زردچوبه، هل، فلفل سیاه و غیره به افزایش توانایی بدن در سوزاندن چربی، متابولیسم و کاهش میل به غدا کمک می کنند. اما هیچ گاه در مصرف آن ها زیاده روی نکنید زیرا می توانند عوارض جانبی زیادی، برای شما داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *