آشپزیکباب و کتلت

دستور پخت کباب کوبیده با سنگدان مرغ

سنگدان در حقیقت یکی از مغذی ترین بخش های بدن مرغ است، پروتئین زیادی دارد و در واقع، یک فنجان گوشت سنگدان می تواند تا ۸۸ % مقدار توصیه شده از پروتیین را برایتان در روز براورده کند. زمانی که بدن شما پروتئین ها را تجزیه می کند، این آمینو اسیدها هستند که برای رشد ماهیچه و بافت بدن شما مهم تلقی می شوند.

مواد لازم

سنگدان مرغ: ۱ کیلوگرم

دنبه گوسفندی: ۳۰۰ گرم

پیاز: ۳ عدد بزرگ

زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری

نمک، فلفل سیاه: به میزان لازم

کره: به میزان دلخواه

 

طرز تهیه

برای طرز تهیه سنگدان به صورت کباب کوبیده بعد از شستن سنگدان‌ها، آن‌ها را به همراه دنبه، ۴ مرتبه چرخ کنید تا یکدست شود. پیاز را رنده کنید و آب آن را کاملا بگیرید. نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را اضافه کنید. سعی کنید زعفرانتان غلیظ باشد. مواد را به مدت ۲۰ دقیقه ورز دهید. هر چه مواد را بیشتر ورز دهید، احتمال ریختن آن‌ها از سیخ کمتر می‌شود. روی ظرف سلفون بکشید و به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. بهتر است مواد را از یک شب قبل درست کنید.

در یک ظرف آب ولرم بریزید و به اندازه یک نارنگی از مایه کباب را بردارید و از بغل سیخ، شروع به سیخ گرفتن کنید. مواد را با انگشتانتان روی سیخ پهن کنید. بعد از این که همه سیخ‌ها آماده شدند، آن‌ها را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید. سیخ‌ها را به منقل روشن انتقال و با زغال یکدست قرار دهید و سیخ‌ها را بچرخانید. وقتی کباب‌ها سرخ و طلایی شدند، روی آن‌ها را کره بمالید و دوباره روی حرارت زغال‌ها بچرخانید. کباب‌ها را به همراه برنج یا نان سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *