آشپزیغذای بین المللی

طرز تهیه اسپاگتی بهمراه سس بلونز غذای یک ایتالیایی

در این بخش از آشپزی مجله اینترنتی عطارباشی  قصد داریم شما را با طرز تهیه اسپاگتی بهمراه سس بلونز آشنا نماییم. این غذای خوشمزه ایتالیایی را می‌توانید زیر یک ساعت تهیه نمایید. مواد اولیه این غذا مناسب ۸ نفر می‌باشد. باماهمراه باشید!

مواد اولیه اسپاگتی بهمراه سس بلونز

مواد اولیه مقدار
گوشت چرخ‌کرده ۷۵۰ گرم
پیاز خرد شده یک عدد بزرگ
هویج خرد شده دو عدد متوسط
سیر رنده شده ۴ حبه
شیر یک پیمانه
آب مرغ یک پیمانه
کنسرو گوجه فرنگی ۸۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۱۷۵ گرم
ادویه ایتالیایی یا ترکیب پودر آویشن، ریحان، گشنیز، جعفری، اورگانو، رزماری و فلفل سیاه دو قاشق چای‌خوری
نمک نصف قاشق چایخوری
اسپاگتی ۵۰۰ گرم
پارمسان رنده شده به مقدار دلخواه جهت تزئین

طرز تهیه اسپاگتی بهمراه سس بلونز

طرز تهیه اسپاگتی بهمراه سس بلونز
  • در یک ماهیتابه بزرگ مقداری روغن ریخته و پیاز‌ها را چند دقیقه تفت دهید تا مقداری سبک شوند. سیر‌ها را اضافه نموده و حدود یک دقیقه دیگر تفت دهید. سپس گوشت و هویج را به ترکیب خود اضافه نمایید و مدام هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر کند.
  • در مرحله بعد شیر را اضافه نموده و اجازه دهید تا بجوشد. حرارت را ملایم‌تر کرده، در ماهیتابه را گذاشته و اجازه دهید چند دقیقه در حالت نیم‌جوش روی حرارت ملایم باشد. سپس در ماهیتابه را بردارید و بیست دقیقه دیگر روی حرارت ملایم گذاشته تا غلیظ شود. در این بخش، کنسرو گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، ادویه، نمک و فلفل را به ترکیب خود اضافه نمایید و کاملا هم بزنید. اجازه دهید بدون در روی حرارت ملایم بماند تا آب آن خشک شود.
  • در این حدفاصل، اسپاگتی را بپزید و آبکش کنید. سس را به همراه پنیر پارمسان و مقداری پودر آویشن روی اسپاگتی‌ها ریخته و در کنار جمع گرم خانواده‌تان نوش جان نمایید.
منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *