آشپزیساندویج و پیتزاغذای بین المللی

طرز تهیه پاستای کودک با مرغ

مواد لازم برای تهیه پاستای کودک با مرغ :

مرغ خرد شده: ۲ پیمانه

پنیر پار میزان: ۲/۱ پیمانه

نمک و فلفل و زرد چوبه و آبلیموی تازه:  به مقدار لازم

خیار شور خرد شده: ۲/۱ پیمانه

رو غن زیتون:  ۲/۱ پیمانه

فلفل دلمه ای رنگی:  ۲/۱پیمانه

ریحان خرد شده:  ۲/۱ پیمانه

پاستای کودک :  ۵۰۰ گرم .

طرز تهیه پاستای کودک

ابتدا پاستای کودک را در آب در حال جوش ریخته و مقداری نمک و روغن به آن اضافه نموده و پس از گذشت حدود ۱۲ دقیقه آبکش نمایید  .
تکه های مرغ را در یک قابلمه آب جوشان برای مدت ۳۰ دقیقه به همراه یک پیاز ، نمک، فلفل و زرد چوبه بپزید و آبکش کنید . در داخل تابه روغن زیتون را حرارت دهید تا گرم شود و سپس مرغ آبپز شده و فلفل دلمه ای خرد شده را به مدت ۳ دقیقه تفت دهید ، در آخر پنیر پارمیزان را به مخلوط اضافه نمایید .
در داخل ظرفی مناسب تکه های مرغ پخته شده ،خیار شور خرد شده و برگ ریحان ساطوری شده را با مقداری روغن زیتون و آب لیموی تازه مخلوط کرده و سپس به مواد آماده شده پاستای آبکش شده را اضافه نمایید .

بهترین روغن زیتون کدام است :

روغن زیتون به دلیل دارا بودن چربی های غیر اشباع، سالم است و موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی میشود . دکتر « محمد حسین عزیزی»، متخصص صنایع غذایی گفت : ۴ نوع روغن زیتون در بازار موجود است ، روغن فرا بکر ،بکر ،تصویه شده و روغن تفاله زیتون است که بهترین نوع روغن زیتون فرابکر ،تحت هیچ گونه حرارتی قرار نمیگیرد و بهترین نوع روغن زیتون به شمار می رود . روغن بکر تحت فر آیندی  تا حدودی حرارت می بیند که در بین عموم به روغن زیتون بو دار معروف است .روغن تصویه شده روغنی است که طی فرآیند ،حرارت و فشار فراوانی با آن وارد میشود و از تصویه روغن زیتون بکر  به دست می آید که در ایران به روغن « بی بو » معروف است .و رنگ روشنتری دارد روغن های زیتون خوراکی  بازار فرا بکر ، بکر و تصویه شده است و تفاله زیتون که با حلال های عالی گرفته می شود بیشترین استفاده آن در صنعت است و برای کار های غیر خوراکی و ساخت صابون و شامپو از آن استفاده می شود .
توصیه می شود روغن زیتون مرغوب را از مراکز و کارخانه های معتبر با مجوز و نشان استاندارد خریداری کنید و از خرید روغن در برخی مسیر های جاده ای بپرهیزید چون اگر تقلبی در فرآیند تولید آن صورت گرفته باشد ، به راحتی و از روی ظاهر نمی توان تشخیص داد نیاز به تجهزات آزمایشگاهی است…

منبع: 7گنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *