تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

رسیدن به تناسب اندام با این ۱۰ نکته کاربردی

مقاله در یک نگاه

تناسب اندام از مواردیست که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است. ورزش های مناسب (نه لزوما سنگین) همراه با حرکات اینتروال، تغذیه ی مناسب، عدم تقلید از دیگران، مصرف هر از گاه غذاهای ناسالم برای سرکوبی احساس نیاز به جانک فودها، یافتن شریک ورزشی، نوشیدن آب فراوان و مصرف اسموتی های سالم می تواند شما را به اهداف تناسب اندامتان نزدیک تر کند.

ورزش یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن تناسب اندام است، اما تنها گزینه برای آن محسوب نمی شود. نکات بسیاری در مورد تناسب اندام وجود دارند که توجه به آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. رعایت این نکات ساده و کاربردی شما را بیش از پیش به اهدافتان می رساند.

ورزش و غذای سالم دو رکن مهم در تناسب اندام

این همیشه کاهش وزن نیست که اهمیت دارد، اگر بدن خود را دوست دارید و می خواهید از آن مراقبت کنید، ورزش کنید و خوب غذا بخورید. عادت های غذایی سالم را به برنامه های روزانه ی خود وارد کنید و سعی کنید هر روز، هر چند به مدت کم ورزش کنید. ورزش و غذای کافی شما را از درون و بیرون سالم می کند.

لازم نیست به مدت طولانی ورزش کنید

برای اینکه نتایج بهینه ای از تمرین های ورزشی خود ببینید، لازم نیست به مدت طولانی ورزش کنید. تمرین های اینتروالی که دارای سرعت کم و استراحت در میان تمرین ها هستند هم می توانند به تناسب اندام شما کمک کنند.

به تمرین های ورزشی خود جنبه ی سرگرمی و تفریح بدهید.

دلایل مختلفی برای انجام حرکات قدرتی وجود دارد اما این موضوع لزوما به معنای رفتن به باشگاه و انجام تمرین های سخت و خشک ورزشی نیست. برای مثال وزنه برداری برای برخی از افراد کار سختی محسوب می شود و لزوما به تناسب اندام کمک نمی کند. اگر وزنه برداری را دوست ندارید، حرکات مفرح تری چون پیلاتس، تمرین با کش مقاومتی و ورزش های دسته جمعی انجام دهید. حتی می توانید به حرکات خود کمی جنبه ی سرگرمی دهید و یا پینت بال بازی کنید.

گاهی به خود اجازه ی مصرف غذاهای ناسالم بدهید.

گاهی برای اینکه فشار های حاصل از یک رژیم غذایی سر سخت را کم کنید، می توانید از غذاهای ناسالم استفاده کنید. البته این بدان معنا نیست که تمام روز خود را صرف خوردن این غذاها کنید. تحقیقات نشان داده اند که افراد در روزهایی که به خود اجازه ی مصرف غذاهای ناسالم را می دهند، بیش از روزهای دیگر دچار استرس می شوند که این موضوع خود منجر به افزایش وزن می شود. استرس منجر به عدم تمایل به ورزش و تمایل بیشتر به یک جا نشینی می شود. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی، به خود اجازه ی مصرف یک غذای ناسالم را بدهید، اما ادمه ی روز را به مصرف غذاهای سالم بپردازید.

از دیگران تقلید نکنید.

رژیم غذایی و ورزش شما تنها مربوط به شماست و نباید توسط دیگران تقلید شود. هر فردی خصوصیات، سبک زندگی، سطح استرس و فیزیولوژی بدنی مربوط به خود را دارد و آن را نباید برای دیگرا تجویز کند.

پیش از ورزش این اسموتی سالم را مصرف کنید.

برای دریافت اسیدهای چرب، کربوهیدرات های هضم شدنی و ویتامین های مفید اسموتی زیر را تهیه کرده و پیش از حرکات ورزشی خود بنوشید.

یک عدد موز یخ زده، یک فنجان عنبه ی یخ زده، یک فنجان آب، یک قاشق غذاخوری دانه ی چیا و یک فنجان اسفناج را با هم مخلوط کرده و پیش از ورزش بنوشید.

به میزان فراوان آب بنوشید.

شاید موضوع آب نوشیدن تنها به شعاری تبدیل شده باشد که همه به راحتی از کنار آن می گذرند، اما این موضوع در تناسب اندام بسیار اهمیت دارد و کلید اصلی آن محسوب می شود. وقتی ورزش می کنید، بدن شما به دلیل تعریق، آب زیادی از دست می دهد که برای پیشگیری از بی آبی بدن باید توسط آب نوشیدن جبران شود.

یک شریک ورزشی برای خود بیابید.

وقتی با یکی از دوستان خود به ورزش می پردازید، احساس مسئولیت شما افزایش خواهد یافت، به ویژه اگر برای اولین بار تصمیم به ورزش گرفته باشید. مطالعات مختلفی نشان داده اند که افرادی که با دیگران به ورزش می پردازند، شدت ورزش و میزان ورزش آنها ۲۰۰ درصد خواهد شد.

بر روی نفس های خود تمرکز کنید.

ارتباط با نفس ها به شما کمک می کند تا اهداف تناسب اندام خود را به خوبی دنبال کنید، چرا که ماهیچه های شما برای کار کردن به اکسیژن نیاز دارند. در طول ورزش های هوازی خود به صورت زیر عمل کنید. برای ۳۳ ثانیه عمل دم و برای دو ثانیه ی بعد عمل بازدم را انجام دهید. در طول تمرین های قدرتی، در آسان ترین بخش حرکت، عمل دم و در سخت ترین بخش، عمل بازدم را انجام دهید.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *