داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

خواص درمانی جعفری برای سنگ کلیه

جعفری از گیاهان شناخته‌شده و پرمصرفی است که می‌توان از آن در تهیه‌ی بسیاری از غذاها، سوپ‌ها، خورا‌ک‌ها، اسموتی و… استفاده کرد. اما آیا با خواص درمانی جعفری آشنا هستید؟ این گیاه سرشار از ترکیبات و ویتامین‌های ضروری است که می‌تواند نقش مهمی را در رژیم غذایی شما ایفا کند. در ادامه به بررسی خواص آن می‌پردازیم. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

خواص درمانی جعفری

مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری خورده شده از این گیاه، ۲% از کلسیم و آهن، ۱۲٪ از ویتامین (A)، بیش از ۱۵٪ از ویتامین K و ۱۶٪ از ویتامین C مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند.

کمک به سلامت کلی بدن

گیاه جعفری به دلیل داشتن ویتامین K برای سلامتی استخوان بسیار مفید است، این گیاه همچنین حاوی ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می دهد.

جعفری حاوی بتا کاروتن و آنتی اکسیدان است که در محافظت از بدن و مبارزه با پیری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

خواص درمانی جعفری برای سنگ کلیه

یک مجله متخصص «اورولوژی» و بیماری مجاری ادرار در تحقیقی علمی به این نتیجه رسیده است که خوردن برگ جعفری و ساقه‌های آن باعث کاهش رسوبات «اگزالات کلسیم» در کلیه می‌شود. این مجله نوشته است آزمایش‌ها نشان می‌دهد که خوردن جعفری به شخ سنگ کلیه در حیوانات کمک کرده است.

تسکین دردهای مفصلی

یکی دیگر از فواید گیاه جعفری دارا بودن خواص ضد عفونت است که مصرف روزانه آن به طور طبیعی برای درد مفاصل موثر و آرامش دهنده است.

تسکین کم خونی

از آنجا که آن جعفری حاوی مقادیر زیادی آهن است برای کسانی که از کم خونی رنج می‌برند، بسیار مفید است، این افراد با مصرف روزانه جعفری می‌توانند تا حدودی کم خونی خود را جبران کنند.

ضدسرطان

مطالعات اولیه یک بحث علمی نشان داده که جعفری دارای خواصی است که از رشد تومور سرطان جلوگیری کرده، مانع ایجاد ورم می‌شود. این تحقیقات علمی که در یک مجله متخصص علوم غذایی و فرآورده‌های کشاورزی که جعفری دارای خواص ضد سرطان است. در این تحقیقات تاکید شده که این خواص به سه روش با سرطان مبارزه می‌کند. ابتدا با خواص انتی‌آکسیدان ریشه‌های سرطان را نابود می‌کند و سپس از انتشار سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری کرده و از سلول‌ محافظت می‌کند.

خواص درمانی جعفری برای دیابت

پژوهش‌های علمی نشان داده که مصرف غذاهای غنی به مواد طبیعی معروف به « میریسیتین» (Meresitin) مانند جعفری خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به میزان ۲۶% کاهش می‌دهد.

جعفری یکی از بهترین منابع غذایی سرشار به مواد «میریسیتین» است که در هر ۱۰۰ گرم جعفری حدود ۸ میلی گرم میریسیتین یافت می‌شود.

جام‌جم‌آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *