تغذیه و تناسب اندامورزش

با این روش ها باشگاه را به خانه بیاورید!

گاهی ایجاد یک باشگاه خانگی می تواند پروژه ای مستقل و جذاب باشد. با گذشت هرسال و آمدن سال جدید، نیاز به تغییر درچیدمان، بیش از پیش احساس می شود. یکی از موارد کلیدی برای کاهش وزن دسترسی آسان و سریع به باشگاه است.

این مقاله برای آن دسته از افرادی است که گاراژ، پارکینگ یا زمین بازی بدون استفاده در خانه دارند، چرا این فضای بدون استفاده را تبدیل به باشگاه خانگی نکنید؟

تنها رازی که باید برای طراحی باشگاه خانگی و داشتن یک استودیوی تناسب اندام در خانه به آن توجه کنید، طراحی زیبای آن است. بیشتر باشگاه هایی که در خانه طراحی می شود محیطی تاریک و خسته کننده دارد.

عده ای گمان می کنند که کافی است زمین پارکینگ خانه خود را با قالیچه ای کهنه و فرسوده فرش کنند و این گونه باشگاه آماده استفاده است؛ اما این طور نیست، بهتر است که از کفپوش یا پارکت طرح چوب برای طراحی کف باشگاه استفاده کنید.

در ادامه، عکسهایی برای ایده گرفتن در اختیارتان قرار خواهیم داد که می توانید از این تصویر برای طراحی داخلی باشگاه منزل تان استفاده کنید.

بودجه مورد نیاز

ساخت یک باشگاه خانگی حتما هزینه بسیار بالایی نباید داشته باشد. بسیاری از افراد، بیشتر پول خود را صرف خرید دستگاه های هوازی گران قیمت می کنند. در بعضی از موارد نیز، هزینه ای که با آن می توان ۳ تردمیل با کیفیت خرید صرف خرید ۱ دستگاه بدنسازی بسیار مدرن و به احتمال زیاد غیر استاندارد می شود. در حالی که در باشگاه های بدنسازی امروزی چنین دستگاه هایی به ندرت یافت می شود.

دلیل خاصی وجود ندارد که شما با هزینه ای بین ۳ تا ۸ میلیون تومان نتوانید یک باشگاه بدنسازی مفید و کارآمد را برای خود یا افراد خانواده راه اندازی کنید. از طرفی به یاد داشته باشید که حتماً نباید طی یک روز باشگاه راه انداخت؛ این کار نیاز به وقت، حوصله و سلیقه خرج کردن دارد.

اگرچه داشتن یک باشگاه بدنسازی در منزل، راحتی و بازده زیادی به دنبال دارد؛ اما این موارد برای همه به کار نمی رود. بعضی از افراد با دیدن محیط اجتماعی باشگاه، به ادامه ورزش و تمرین ها تمایل پیدا می کنند؛ زیرا آنها دارای شخصیت اجتماعی بوده و تمرین در کنار دوستان و آشنایان شان را به ورزش انفرادی ترجیح می دهند. اگر شما علاقه ای به حضور در جمع و آشنا شدن با افراد جدید ندارید؛ ایجاد یک محیط کم سر و صدا و راحت در خانه، برای شما گزینه بهتری است.

به یاد داشته باشید که تنها باشگاه مهم نیست، این اطمینان را حاصل کنید که از یک برنامه تمرینی درست و کامل استفاده می کنید. این برنامه باید شامل حرکاتی باشد که در جلسات مختلف تمامی قسمت های بدن و عضلات مرتبط با آن را درگیر کند، تا باعث رشد و حجم سازی آنها بشود.

تمام تلاش تان را بکنید که از روش های درست استفاده کنید. به یاد داشته باشید که شما به صورت انفرادی ورزش می کنید، بنابراین فرد دیگری وجود ندارد تا تکنیک های حرکات شما را بررسی کند. برای شروع بهتر است چند جلسه زیر نظر یک بدنساز باتجربه یا یک متخصص بدنسازی کار کنید تا تکنیک های لازم را یاد بگیرید؛ سپس در جلسات انفرادیِ تمرین اجرا کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *