تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

روش های چربی سوزی بدون نیاز به باشگاه

اکثر افراد در روزهای شلوغ تعطیلات به باشگاه نمی روند و منتظر شروع سال هستند. اما بعد از اینکه به مدت ۲ هفته باشگاه نرفته باشید، انگیزه پیدا کردن بسیار سخت می شود. در حالی که لازم نیست برنامه تمرینی مشابه خود را ادامه دهید، می توانید هم چنان پرتحرک باشید.

روز را با ورزش شروع کنید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۱۰_۲٫jpg

قبل از این که مستقیما صبحانه بخورید، تحرک داشته باشید. بر اساس پژوهشی که در ژرنال انگلیسی تغذیه چاپ شده است، ورزش کردن اول صبح باعث می شود ۲۰ درصد چربی بیشتری بسوزانید نسبت به زمانی که بعد از صبحانه ورزش کنید. برای یک جلسه ورزشی پرتعرق، این برنامه چربی سوزی هیت را امتحان کنید که دارای حرکات چالش زایی هم چون اسکوات پرشی و لانگز است، اما با این وجود می توان آنها را در فضای خانه نیز انجام داد. بهترین مزیت آن چیست؟ انجام آنها فقط ۱۰ دقیقه طول می کشد.

بالا رفتن از پله

۰۹۱۴۹۵_۰۶۱۰_۳٫jpg

می توانید با ده دقیقه بالا و پایین رفتن از پله ها، از حالت بی تحرکی روز خارج شوید. با این کار حدود ۱۰۰ کالری کم می کنید. هم چنین احساس گرفتگی عضلاتتان این گونه کاهش پیدا می کند. آیا می خواهید پتانسیل کالری سوز خود را افزایش بدهید؟ به جای آن از پله ها بدوید، این گونه در نصف زمان همان مقدار کالری را می سوزانید.

تمرین را کوتاه کنید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۱۰_۴٫jpg

معمولا ۳۰ دقیقه تمرین می کنید؟ یک سوم این مدت ورزش کنید اما سختر. ۱۰ دقیقه پرش با شدت، کوره متابولیسمتان را فعال می کند و برابر با ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تمرین معمولی است. اگر نمی توانید ده دقیقه کامل این گونه ورزش کنید، می توانید دقایق پرتعرق کمتری داشته باشید. بر اساس پژوهشی که در دانشگاه ایالتی کلرادو انجام شد، ورزش کردن فقط به مدت ۲٫۵ دقیقه به شدت زیاد (هم چون دویدن یا دوچرخه سرعتی)، می تواند باعث شود در طول روز ۲۰۰ کالری بیشتری بسوزانید.

خواب زمستانی طولانی تری داشته باشید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۱۰_۵٫jpg

اگر در این فصل توجه خاصی به وزن خود دارید، به این نکته توجه کنید: تحقیقاتی که در دانشگاه شیکاگو انجام شده است، مشخص کرده است که رژیم گیرنده گانی که در طول یک شبانه روز ۵٫۵ساعت می خوابند، ۵۵% چربی کمتری را از دست می دادند در مقایسه با کسانی که ۸٫۵ ساعت می خوابند. برای اینکه راحتر بخوابید، از چراغ خواب، غذا، مشروبات الکلی قبل از خواب پرهیز کنید، و غذاهایی بخورید که باعث شود شب زودتر بخوابید (هم چون گیلاس، برنج، و موز).

چربی سوزی را ادامه دهید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۱۰_۶٫jpg

شب ها در بیرون دویدن روشی عالی برای کالری سوزی است، اما اگر تمرینات قدرتی انجام بدهید بعد از تمرین نیز به چربی سوزی ادامه می دهید. به منظور به حداکثر رساندن چربی سوزی بعد از ورزش، تمرینات با وزنه ای را انجام بدهید که توده عضلانی بیشتری را شامل می شود، هم چون تمرین کوهنورد، شنا، لانگز.

پیاده روی کنید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۱۰_۷٫jpg

به مدت ۱۵ دقیقه اطراف خانه پیاده روی کنید و سه برابر زمانی که نشسته اید کالری سوزی می کنید. به علاوه، پیاده روی بعد از یک وعده غذایی به هضم غذا کمک می کند.

سرعت را افزایش دهید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۱۰_۸٫jpg

سرعت کلید حرکات، پیاده روی و دویدن است. اگر کمی سریعتر این کارها را انجام بدهید کالری بیشتری می سوزانید. در حقیقت تغییر سرعت حرکت در مقایسه با سرعت یکنواخت ۲۰ درصد کالری بیشتری می سوزاند. سعی کنید ۳۰ ثانیه سرعت خود را افزایش دهید، سپس به مدت سه دقیقه با سرعت ملایم حرکت کنید.

برقصید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۱۰_۹٫jpg

بله، درست است به شیوه خود برقصید. در دورهمی های دوستانه می توانید حتی بیشتر از دویدن، شنا کردن، یا دوچرخه سواری کالری بسوزانید. رقصیدن در حدود یک ساعت می تواند حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ کالری بسوزاند، همینطور قدرت، انعطاف پذیری را افزایش می دهد، و حتی فرایند پیر شدن را کند می کند.

برف پارو کنید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۱۰_۱۰٫jpg

در زمستان دیگر به پارو کردن برف نه نگویید. پیاده روی خودتان و حتی همسایه را پارو کنید و در ساعت بیش از ۴۰۰ کالری بسوزانید.

حرکت تباتا را امتحان کنید

برای این تمرین سریع چند حرکت کل بدن را انتخاب کنید (پلانک جک، اسکوات پرشی، غیره). ۲۰ ثانیه تمرین، ۱۰ ثانیه استراحت و دوباره آن را انجام دهید.حرکت بعدی را انجام دهید و تکرار کنید. فرم متداول آن فقط ۴ دقیقه طول می کشد، و در هر دقیقه ۱۳٫۵ کالری می سوزانید و کالری سوزی را تا نیم ساعت بعد از آن دو برابر می کنید.

تحرک داشته باشید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۱۰_۱۱٫jpg

دوست دارید در تعطیلات بنشینید و فیلم ببینید؟ در زمان برنامه، بلند شوید، راه بروید و تحرک داشته باشید. تحقیقات نشان داده که انجام این کار باعث سوزاندن ۳۵۰ کالری بیشتر در طول روز می شود. هم چنین این کار می تواند با عوارض نشستن طولانی مدت مقابله کند.

خنده را فراموش نکنید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۱۰_۱۲٫jpg

با دوستان و خانواده بگید و بخندید. انجام این کار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می تواند کالری زیادی بسوزاند (حدود ۴۰ کالری). تصور کنید کل روز بخندید، اوقات خوش به همراه کالری سوزی.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *