تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

فواید تمریناتی که از وزن بدن استفاده می کنند

در مورد عضله سازی، دو تفکر معمول وجود دارد: وزنه برداری کنید و یا از وزن بدن خود استفاده کنید. در این دو حالت بازنده وجود ندارد. به گفته ی آلبرت متنی، متخصص تغذیه و ورزش های قدرتی: “هر دو روش، اگر به درستی انجام شوند، برای ساخت عضلات و فرم دهی به بدن عالی می باشند”.

می دانیم هر دو نوع، بسیار سخت هستند، اما در کدام یک بهترین نتیجه را خواهید دید؟

تمام چیزهایی که باید در مورد تمریناتی که از وزن بدن استفاده می کنند، بدانید

به گفته ی متنی: یکی از مزیت های تمرین های قدرتی ای که از وزن بدن استفاده می کنند این است که این تمرین ها می توانند تقریبا در هر جایی انجام شوند، و تقریبا به هیچ وسیله ای نیاز ندارند. تمرین های وزن بدن، از عضلات تثبیت کننده بیشتری استفاده می کنند – عضلاتی که از بدنتان حمایت می کنند و بدن را راست نگه می دارد- هم چون عضلات شکمی و پشت بازو ها. چون که این عضلات حرکات زیادی انجام نمی دهند، قوی کردن آنها باعث می شود بدنتان، در تمام انواع مختلف تمرینات، از تمام عضلات دیگر حمایت کند و در واقع باعث مقاومتتان شود.

به گفته ی متنی، یکی از مزیت های دیگر این است که از طریق تمرینات وزن بدن، می توانید قدرت زیادی در بالاتنه بدست آورید. در واقع فرصت های بی شماری برای پیشرفت در بالاتنه وجود دارد.

با این وجود، تمرینات وزن بدن بدون محدودیت نیستند. فرم پیشرفت در این تمرینات فقط از طریق افزایش تکرار هاست- و هیچ کس در اینجا قصد ندارد در نهایت ۱۰۰ حرکت شنا بزند. به گفته ی متنی، به علاوه گنجاندن تمرینات زیادی برای پایین تنه تنها از طریق این تمرینات، سخت است.

۰۸۲۲۹۵_۰۹۱۵_۲٫jpg

مزایا و معایب کار با وزنه

در مقابل، در تمرینات کار با وزنه، تنها با اضافه کردن میزان وزنه ها می توان به چالش تمرینات اضافه کرد. نه تنها این روش ساده است بلکه قابل اندازه گیری نیز هست، بنابراین لازم نیست مدام فکر کنید که چگونه خود را به چالش بکشید. به علاوه، وزنه برداری باعث افزایش تراکم استخوان می شود و پاسخ هورمونی بهتری را در بدن ایجاد می کند. (هم چنین لازم به ذکر است که تمرینات وزنه برداری درشتتان نمی کند، مگر این که خودتان بخواهید).

نقطه ضعف: ممکن است وزنه سبب شود دامنه حرکتتان کم شود. بعضی از تمرینات خاص وزنه برداری، مخصوصا دستگاهها، تنوع صفحات و زاویه های زیادی ندارند و می توانند دامنه حرکتتان را محدود کنند. به علاوه، بر خلاف تمرینات وزن بدن، در وزنه برداری بعضی از حرکات چندان چالشی را برای استقامت ایجاد نمی کنند.

نتیجه

اگر می خواهید بدن خود را خراش (فرم) دهید، تمرینات وزن بدن بهترین گزینه می باشند. به گفته ی متنی، “اکثر افراد تمرینات وزنه برداری پایین تنه را ندارند، پایین تنه- چهار سر ران، عضلات سرینی، عضلات پشت پا- بزرگترین توده عضلانی بدن شما هستند”. به علاوه، با وزنه برداری پاسخ هورمونی بهتری دریافت می کنید و زودتر عضله اضافه می کنید.

اما این به آن معنی نیست که همواره در اوج پیشرفت هستید. به گفته ی متنی، با این وجود باید تمرینات وزن بدن را برای بالاتنه و پایین تنه، در کارهای روزانه قرار دهید. برای رسیدن به نتیجه، سه بار در هفته، نوعی از ورزش های قدرتی را انجام دهید. متنی تکرارها و وزنه های متفاوتی را پیشنهاد می کند، در یک ست هیچ وقت از ۱۲ تکرار فراتر نروید، و شدت را تغییر دهید- بعضی روزها وزنه سنگین تر/ تکرار کمتر و بعضی روزها وزنه سبک تر/تعداد بیشتر.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *