آشپزیپیش غذا و دسر

دستور تهیه دسر پاناکوتا با خامه قنادی سولیانو

 همان‌طور که می‌دانید خوبی دسر پاناکوتا این است که می‌توان آن را با انواع میوه و شکلات و قهوه ترکیب و دسرها و شیرینی‌های دیگری درست کرد.

اینبار می‌خواهیم به کمک یک کیلو بستنی و یک کیلو خامه قنادی خلیفه سولیانو طرز تهیه یک دسر دیگر را آموزش دهیم با این تفاوت که این بار از دسر آماده پاناکوتا استفاده نمی‌کنیم، بلکه می‌خواهیم  با استفاده از شیر و ژلاتین خودمان یک دسر پاناکوتای خوشرنگ و خوشمزه درست کنیم. این دسر را که بسیار ساده و حداکثر در سی دقیقه آماده می‌شود می‌توانید در هر جشن و مناسبتی درست کنید. دیگر تزیین آن و این که بخواهید دسر پاناکوتای خود را با چه طعم و رنگی میل کنید بستگی به سلیقه خودتان و میوه‌های فصلی که در آن هستید دارد و می‌توانید تهیه کنید دارد.

مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتا با خامه قنادی سولیانو

  • ۵۰۰ گرم شیر
  • ۱ کیلوگرم خامه قنادی سولیانو کاله
  • ۱ کیلوگرم بستنی توت فرنگی
  • ۶۵ گرم ژلاتین
  • ۸۰ گرم شکر
  • ۱۰۰ گرم خامه صبحانه

طرز تهیه دسر برای ۸ نفر

ابتدا شیر را روی حرارت می‌گذاریم تا به جوش برسد. سپس ژلاتین را با شکر مخلوط و به آرامی به شیر اضافه می‌کنیم و با همزن دستی هم می زنیم تا کاملا حل شود. توجه داشته باشید تا زمان حل شدن کامل مخلوط شکر و ژلاتین شعله را خاموش نمی‌کنیم .
خامه سولیانو و بستنی و خامه صبحانه را با هم مخلوط می‌کنیم تا حدی که کاملا  یکدست شود، سپس شیر را به آن اضافه می‌کنیم، خوب هم می‌زنیم و در قالب مورد نظر می‌ریزیم. بعد از این‌ که کاملا سفت شد از فریزر بیرون آورده و آن را به شکل دلخواه با کمک توت فرنگی، آناناس، تکه‌های شکلات و میوه‌های فصل مثل گیلاس و کیوی تزیین می‌کنیم.

منبع: کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *