آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک هویج دسری فوق‌العاده

درصورتی‌که تابه‌حال کیک هویج را امتحان نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم دست به کار شوید و حتما برای تهیه یک عصرانه ایده‌آل یا یک کیک صبحانه خوشمزه دست‌به‌کار شوید. کیک هویج برای دورهمی‌های شما یک گزینه بسیار شگفت‌انگیز است. با مجله اینترنتی عطارباشی همراه شوید تا شما را با طرز تهیه کیک هویج آشنا نماییم.

مواد لازم برای تهیه کیک هویج

مواد لازم مقدار
آرد یک و سه‌چهارم پیمانه
شکر یک پیمانه
تخم مرغ چهار عدد
هویج رنده شده دو پیمانه
روغن مایع سه‌چهارم پیمانه
وانیل یک‌هشتم قاشق‌چای‌خوری
دارچین یک قاشق‌چای‌خوری
نمک یک‌هشتم قاشق‌چای‌خوری
بکینگ پودر یک و یک‌دوم قاشق‌چای‌خوری
مغز گردو یک‌دوم پیمانه

طرز تهیه کیک هویج دسری فوق‌العاده برای عصرانه‌تان

طرز تهیه کیک هویج

جهت تهیه کیک هویج نخست تخم‌مرغ، شکر و وانیل رابا همزن کامل هم میزنیم تا رنگش تغییر کند. سپس روغن را به ترکیب حاصله اضافه می‌نماییم. آرد، دارچین، بکینگ پودر و نمک را بایکدیگر الک می‌نماییم و به آرامی به تخم مرغ‌ها اضافه می‌نماییم. در مرحله آخر هویج رنده شده و گردوی خرد شده را به ترکیب کیک هویج اضافه می‌نماییم. به کمک یک لیسک مواد را به شکل دورانی با هم مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود.
کف قالب را از پیش چرب و روی آن مقداری آرد می‌پاشیم و مایه کیک هویج را در درون قالب می‌ریزیم و سپس درفر که از چند دقیقه پیش با حرارت ۱۸۵ درجه سانتیگراد گرم شده است، به مدت ۴۰ دقیقه قرار می‌دهیم. (توجه داشته باشید در فرهای مختلف این مدت زمان متفاوت است، در ۱۰ دقیقه آخر پخت کیک هویج یک چنگال یا خلال را در کیک فرو نمایید، اگر مواد به آن نچسبید کیک آماده است.)

بعد از پخت کیک هویج را از فر خارج نمایید و بعد از اینکه کیک کمی خنک شد، از قالب جدا می‌کنیم و در ظرف مورد نظر برمی‌گردانیم.

منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *