داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

خواص درمانی آلو سیاه خشک در طب سنتی

آلو سیاه در دسته میوه های پرخاصیت قرار می گیرد. خشک شده این میوه نیز خواص بسیاری دارد که مصرف آن بسیار توصیه شده است. آلو سیاه خشک سرشار از خواص درمانی است و فواید زیادی برای بدن دارد. این میوه علاوه بر القا حس سیری در بدن و کمک به کاهش وزن، برای سلامتی نیز لازم است. در این مقاله می خواهیم شما را با خواص آلو سیاه خشک آشنا کنیم. با عطارباشی همراه باشید.

آلو سیاه خشک

خواص آلو سیاه خشک

افزایش دریافت موادمغذی

مصرف یک چهارم فنجان آلوسیاه خشک یا تقریبا ۴ عدد از آن، حاوی ۱۲ درصد از نیاز روزانه به فیبر، ۳۲ درصد از نیاز روزانه به ویتامین K و ۹ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم است. فیبر باعث کاهش کلسترول شده و در نتیجه کاهش خطر بیماری قلبی و افزایش حس سیری را به همراه دارد. از طرفی مانع از یبوست و بیماری های گوارشی خواهد شد. ویتامین K موجود در این ماده غذایی برای ساخت استخوان های قوی و انعقاد خون ضروری بوده، همچنین پتاسیم نیز برای کارکرد درست سیستم عصبی و ماهیچه ای و محدود کردن افزایش فشار خون ناشی از مصرف زیاد سدیم مورد نیاز است.

کاهش خطر بیماری قلبی

مصرف روزانه ۳ تا ۶ عدد آلوخشک سیاه در کاهش فشارخون موثر است. همچنین براساس مجله امریکایی تغذیه و موادغذایی، مصرف آلوسیاه خشک ممکن است اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی پایین یا کلسترول بد را به حداقل برساند که به کاهش التهاب در بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند.

حفظ سلامت استخوان

برای محدود کردن خطر پوکی استخوان، از آلوسیاه خشک بیشتر استفاده کنید. با توجه به مجله انگلیسی تغذیه، این ماده غذایی از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کرده و باعث افزایش تراکم موادمعدنی استخوان می شود. همچنین براساس مجله بررسی تحقیقات سالمندی در امریکا، مصرف آلوسیاه خشک نه تنها باعث کاهش از دست دادن استخوان می شود بلکه تراکم مینرالی از بین رفته را نیز احیا می کند.

مناسب برای بیماران دیابتی و رژیم های کاهش وزن

آلوسیاه خشک به دلیل ترکیبات منحصر به فردی که دارد، برای بیماران دیابتی و رژِیم های لاغری مناسب است. مصرف این میوه خشک شده قبل از صرف غذا به افزایش حس سیری و کاهش حجم غذای دریافتی کمک می کند. آلوسیاه خشک مقدار بالایی فیبر، سوربیتول و فروکتوز دارد، اما باعث افزایش سریع سطح قندخون یا سطح انسولین بعد از مصرف نشده و انتخاب خوبی برای بیماران دیابتی است. همچنین هر عدد آلو سیاه خشک ۲۴ کالری و۵.۷ گرم کربوهیدرات دارد.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *