عطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

بررسی چند روش سفید کردن دندان در خانه

یکی از خدماتی که بسیاری از مطب‌های دندانپزشکی ارائه می‌دهند، بلیچینگ یا همان سفید کردن دندان می‌باشد. البته انجام این خدمات می‌تواند در بسیاری از موارد گران‌قیمت بوده و در توان هرکسی نباشد. از این جهت پیشنهاد ما به شما استفاده از نسخه‌های طبیعی و خانگی است. در ادامه به بررسی چند روش سفید کردن دندان در خانه می‌پردازیم. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

روش سفید کردن دندان

روش سفید کردن دندان در خانه

خوردن کرفس و سیب

این دو خوردنی حاوی سلولز‌های رشته‌ای هستند که مانند یک مسواک طبیعی می‌توانند به آرامی و بدون ضرر، دندان‌ها را تمیز و سفید کنند، این خوردنی‌ها اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندان‌ها پاک می‌کنند.

پوست پرتقال و لیمو

پوست پرتقال و لیمو جزء سفیدکننده‌های دندان هستند و تا از آنها استفاده نکنید به قدرت سفیدکنندگی آنها پی نخواهید برد، البته پوست این دو میوه خاصیت اسیدی دارند و روی مینای دندان اثر می‌گذارند و به همین خاطر پس از استفاده از آن‌ها باید دهانتان را با یک ماده مطمئن به خوبی بشویید.

یکی از بهترین شست و شو دهنده‌های دهان و دندان هیدروژن پراکسید است که بوی بد دهان را ازبین می‌برد و دارای خواص ضد باکتریایی نیز است، کافی است تا  هیدروژن پراکسید را به نسبت یک به یک با آب ترکیب کرده و حداقل به مدت یک دقیقه درون دهانتان قرقره کنید.

جوش‌شیرین

برای این منظور می‌توانید ۶ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با نصف قاشق غذاخوری نمک، ۴ قاشق چای‌خوری گلیسیرین و ۱۵ قطره روغن نعنا یا دیگر روغن‌های گیاهی تازه کننده بازدم ترکیب کنید، این ترکیب را به مقادیر کم هر وقت که می‌خواهید دندان‌هایتان سفیدتر شوند روی آن‌ها بگذارید و بعد از مدتی دهانتان را بشویید.

پوست موز

پوست موز یک سفید کننده مناسب برای دندان است، قسمت داخلی پوست یک موز رسیده را روی دندان‌های تان بمالید تا براق و سفید شوند.

توت فرنگی

جالب است بدانید که بسیاری از افراد از توت فرنگی برای سفید کردن دندان هایشان استفاده می‌کنند که می توان چهار عدد توت فرنگی را له کرد و با این ترکیب جالب مسواک زد و  استفاده از این ترکیب برای سفید کردن دندان‌ها ارزش امتحان کردن را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *