داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

آشنایی با گیاه فندق افسونگر

خواص گیاه فندق افسونگر برای سلامتی عبارتند از:

مراقبت از پوست

از همه مزایای بهداشتی ارائه شده درباره فندق افسونگر، برخی از آن ها بعنوان عواملی تاثیر گذار بر پوست شناخته شده اند. در واقع برای چندین سال، این شیوه تنها استفاده از این عصاره گیاهی بوده است. در این روش از این ماده برای پاک کردن اکنه، داء الصدف (بیماری مزمن پوستی خود ایمنی)، جوش، التهاب و همچنین ترک، التهاب و کهیر پوست استفاده شده است.

بهبودی سریع

وقتی زخم، سایش، کبودی و یا سایر جراحات اتفاق می افتادند، برخی از مردم برای درمان آن ها به فندوق افسونگر روی می آوردند. ترکیب ارگانیک درون فندق افسونگر از آن یک ماده جمع کننده قوی می سازد، به این معنی که می تواند به سفت شدن و انقباض پوست کمک کند. این فرایند بهبودی را بسیار سریعتر می کند و می تواند خونریزی ناشی از زخم باز را نیز کاهش دهد.

هموروئید

شاید دومین و شایعترین استفاده از فندق افسونگر برای درمان هموروئید باشد. بدلیل خواص جمع کنندگی و ضد التهاب این عصاره خاص، می تواند برای بافت های ملتهبی کاربرد داشته باشند، که بواسیر را می توان از جمله ی این التهابات دانست. این گیاه همچنین فرایند ترمیم را بهبود می بخشد.

التیام دستگاه تنفسی

شواهدی وجود دارد که فندق افسونگر اثر مثبتی بر دستگاه تنفسی در مورد گلودرد، التهاب تارهای صوتی، سوزش، سرفه و سایر موضوعات مربوط به گلو دارد. فندق افسونگر زمانی که بصورت چای بجای استفاده از عصاره یا روغن غلیظ شده دم شود، می تواند برای تسکین و شست و شوی گلو بسیار مفید باشد.

تسکین درد و الم

بعنوان یک داروی موضعی، فندق افسونگر برای تاثیرش بر التهاب های مربوط به ارتروز، و نیز آسیب مفاصل و عضلات ناشی از تمرینات فیزیکی، صدمه و کهولت سن بخوبی شناخته شده است. با قسمت های همگن آب مقطر یا روغن زیتون خالص مخلوط کنید، بسادگی آن را روی ناحیه آسیب دیده استعمال کنید و اجازه دهید تا تانن ها و آنتی اکسیدان ها کارشان را انجام دهند.

از بین بردن سردرد

خواص منقبض کننده فندق افسونگر وقتی برای از بین بردن سردرد مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند بسیار موثر باشند. می توانید عصاره آن را بر رو گیجگاه خود استعمال نماید که این امر باعث می شود تنش موی­ رگ های کوچکی تسکین یابد که در اغلب موارد باعث سردرد می شوند. علاوه بر این، شما می توانید یک فنجان چای فندق افسونگر دم شده را میل نمایید که این امر فشار خون را کاهش می دهد و درد همراه با نبض عضلات یا رگ های خونی را که باعث ناراحتیتان می شود را آرام می کند.

تقویت سیستم ایمنی

تحقیقات نشان داده است که فندق افسونگر به علت ویژگی های ضد باکتری و ضد عفونی کننده ای که دارد قادر به تحریک سیستم ایمنی بدن و از بین بردن پاتوژن ها و عوامل خارجی  در بدن می باشد. این امر در تاثیر جوشانده گیاهی بر روی پوست کاملا آشکار است، زمانی که شما آن را بصورت چای می نوشید، همچنین می توانید از خواص تقویت کننده ی آن نیز استفاده کنید.

احتیاط: فندق افسونگر برای آنکه موثر واقع شود لازم است که در مقادیر کم مورد استفاده قرار بگیرد- بویژه در مورد مصرف خوراکی. مصرف خوراکی بیش از حد آن می تواند منجر به سرگیجه، کهیر و تهوع شود. در شرایط استعمال موضعی، در حد اعتدال از آن استفاده کنید و آن را با مقدار همگنی از آب یا دیگر روغن های حامل همچون روغن خالص زیتون استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *