داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینکته های عطارباشی

با فواید بادکش درمانی از نگاه طب سنتی آشنا شوید

بدن ما انسان‌ها نیازمند مراقبت‌های خاص خودش است. مطمئنا تا به حال با سفتی مفاصل، کمر درد و دیگر مشکلات شایع سلامتی مواجه شده‌اید. بادکش درمانی روشی است که می‌تواند به شما برای درمان و رفع این مشکلات کمک کند. این روش درمانی در دسته‌بندی درمان‌های سنتی مانند ماساژ درمانی و طب سوزنی قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی فواید بادکش درمانی می‌پردازیم.

فواید بادکش

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» بادکش درمانی یکی از روش‌های درمانی مرسوم در طب سنتی چین است که در آن فنجان‌ها بر روی بدن فرد قرار گرفته و از طریق حرارت یا پمپ مکش سبک، فشار داخل فنجان و روی پوست را بالا می‌برند. بادکش درمانی اجازه می‌دهد تا مویرگ‌ها گسترش یافته و جریان خون در ناحیه‌های مورد نظر افزایش پیدا کند.

بهبود انرژی حیاتی (Qi)

همانند طب سوزنی، بادکش درمانی نیز به افزایش انرژی حیاتی کمک می‌کند. اگر با اصول طب سنتی چین آشنا باشید، می‌دانید که انرژی حیاتی (Qi) بخش مهمی از فرهنگ سنتی این کشور است. بسیاری از متخصصین این طب باور دارند که بادکش درمانی به خارج کردن سموم و مایعات راکد از بدن کمک میکند. همین موضوع سبب میشود تا جریان تازه‌ی مایعات در بدن محیا گردد.

تسکین درد

مطالعات نشان داده‌اند که بادکش درمانی می‌تواند برای کاهش درد به خصوص در ناحیه‌ی پایینی کمر بسیار موثر باشد. با بهبود جریان خون در مناطقی از بدن که درد دارند، به کاهش التهاب نیز کمک می‌کند. اگر از یک تمرین سخت ورزشی به خانه بازگشته‌اید، با استفاده از بادکش میتوانید از درد و گرفتگی عضلات پیشگیری کرده و به ساخت اسید لاکتیک در عضلات کمک کنید.

آرامش بیشتر

یکی دیگر از فواید بادکش درمانی، آرام کردن سیستم عصبی است. همانند طب سوزنی، بادکش درمانی نیز به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی کمک می‌کند.

دوستدار سیستم ایمنی بدن

بادکش درمانی تنها به بهبود جریان خون کمک نمی‌کند، بلکه در بهبود جریان لنف نیز موثر است. لنف بخش بزرگی از سیستم ایمنی بدن ما انسان‌هاست و کمک می‌کند تا بدن از شر سموم و مواد زائد خلاص شود. لنف همانند خون به طور مداوم در بدن جریان ندارد و جریان آن به تحرکات و جاذبه وابسته است. اگر لنف در بدن به صورت راکد باقی بماند، سموم و مواد زائد دفع نشده و از بدن خارج نمیشوند. با استفاده از بادکش درمانی میتوانید از رفع رکود لنف در بدنتان مطمئن شوید.

بهبود هضم

هنوز به طور قطعی مشخص نیست که چرا بادکش درمانی به بهبود اختلالات گوارشی کمک می‌کند، اما برخی باور دارند که این خاصیت به کاهش سطوح استرس مربوط است. همانطور که میدانید استرس میتواند اثرات چشمگیری بر دستگاه گوارش داشته باشد، هرچیزی که بتواند استرس را کاهش دهد، میتواند برای تسکین اختلالات گوارشی نیز مفید واقع شود. البته بهبود جریان خون در ناحیه‌ی گوارشی نیز ممکن است نقش مفیدی در این باره داشته باشد.

نکته: بادکش درمانی فقط مخصوص ورزشکاران نیست، این روش سنتی میتواند همانند ماساژ و طب سوزنی ابزاری مفید برای همگان باشد. برای بهره‌مندی از فواید بادکش درمانی حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *