تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

۱۰ حقیقت در مورد ورزش کردن که برای تان انگیزه خواهد شد

چه واقعیتهایی در ورزش وجود دارد؟ در اینجا از ۷ واقعیت ورزشی که هر فرد باید بداند آگاه خواهید شد. می خواهید کارایی و سرعت عمل بالایی در شغل خود داشته باشید؟ دوست دارید وقتی به خانه می روید کمتر احساس خستگی کنید؟ در آرزوی رسیدن به بهترین سطح روابط خانوادگی هستید؟ دلتان می خواهد شیرینی مورد علاقه تان را بدون حس عذاب وجدان بخورید؟

اگر پاسخ شما به همه این پرسشها «بله» است، رمز رسیدن به همه آنها در ورزش خلاصه می شود.

فعالیت جسمی فایده های بسیاری دارد که فراتر از درک ما است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال انگیزه ای برای ثبت نام در باشگاه یا شروع فعالیتهای ورزشی بودند؛ ما در ادامه ۱۰ حقیقت در مورد ورزش کردن را بررسی می کنیم که برای تان انگیزه خوبی خواهد شد.

ورزش کردن مغزتان را قوی می کند

ورزش کردن در کنار ورزیده کردن بدن، مغز را نیز قوی تر می کند.

طبق پژوهشهای انجام گرفته ورزش کردن، سطح انرژی را بالا برده و میزان سروتونین در مغز را افزایش می دهد؛ در نتیجه بالا رفتن میزان سروتونین در مغز منجر به بهبود عملکرد مغز می شود.

تحرک استرس را از بین می برد

آیا وقتی به ورزش کردن فکر می کنید استرس می گیرید؟ مطمئن باشید که در همان لحظه شروع

انجام حرکتهای ورزشی متوجه کاهش استرس خواهید شد.

ورزش آرامشی در شما به وجود می آورد که حواستان را از اتفاقات و افکار منفی پرت می کند؛ همچنین ورزش کردن خلق و خو را بهتر کرده و مانع بروز افسردگی در شخص می شود.

همه افراد در آرزوی شادی بیشتر و استرس کمتر در زندگی هستند و از آن لذت می برند. وقتی سطح استرس پایین بیاید، خلق و خو نیز بهتر شده و در نتیجه روابطتان با خانواده، دوستان و همکاران روز به روز بهتر می شود.

ورزش کردن به شما انرژی می دهد

وقتی صبح خود را با ۳۰ دقیقه ورزش شروع کنید، تمام روزتان تغییر خواهد کرد. با انجام ورزش، اندورفین در خونتان جریان پیدا می کند، بنابراین احساس بیشتری خواهید داشت.

اگر با ورزش کردن قدرت و مقاومت بدن را افزایش دهید، انجام کارهای روزمره از جابه جا کردن خریدهای خانه گرفته تا بالا رفتن از پله ها برای تان آسانتر خواهد شد؛ در نتیجه انرژی بیشتری برای ادامه روز خواهید داشت.

شاید عده ای بگویند پس خستگی بدنی یا گرفتگی عضلات پس از انجام ورزش چرا پیش می آید؟ پاسخ این است که زمانی که بدنتان به ورزش کردن عادت کند دیگر خبری از این دردها نیست و احساس انرژی بیشتری خواهید داشت.

پیدا کردن زمان خالی برای ورزش کار سختی نیست

کافی است بسیار هوشمندانه از زمان خود استفاده کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

بچه های تان را به پارک ببرید و با هم دوچرخه سواری و قایم باشک بازی کنید؛ یا به استخر بروید. همچنین می توانید قرارهای کاری خود را در هنگام پیاده روی انجام دهید.

حتماً لازم نیست به باشگاه بروید و زمانی را صرف تمرین کنید. می توانید در خانه حداقل ۱۰ دقیقه وقت خالی پیدا کنید تا طناب بزنید یا تمیزکاری خانه را انجام دهید؛ راههای بسیاری برای ورزش کردن در زمانهای خالی خواهید یافت.

با ورزش کردن دوستی های تان قوی تر می شود

یک برنامه ریزی عالی داشته باشید؛ با دوستان یا همسرتان به پیاده روی بروید. ورزش جمعی بهتر از ورزش به صورت انفرادی است. با دوستان خود در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید و به کلاسی که علاقه دارید بروید.

برای برنامه طولانی مدت ورزشی نیاز به انگیزه خواهید داشت که همراهی یک دوست می تواند انگیزه ای قوی برای تشویق شما باشد.

ورزش عامل پیشگیری از بیماری

پژوهشها نشان داده که ورزش می تواند از بیماریهای قلبی، سکته، کلسترول بالا، دیابت نوع ۲، آرتروز، پوکی استخوان و بیماریهای دیگر پیشگیری کند.

انجام ورزش روزانه، عضلات و مفاصل را قوی تر کرده و از دردها و مشکلات بزرگسالی جلوگیری می‌کند، وجود این مشکلات در بزرگسالی، بیشتر به سبب نداشتن تحرک در زندگی است.

کاهش وزن هدف اصلی نیست

کاهش وزن یکی از علتهایی است که بسیاری از مردم به خاطر آن شروع به ورزش می کنند؛ اما این تنها فایده ای نیست که ورزش کردن برای شما دارد.

پیشنهاد ما این است که کاهش وزن را به عنوان تنها هدف ورزش در نظر نگیرید؛ به دنبال این باشید که احساس بهتری داشته باشید، سطح انرژی تان را بالا ببرید و استرس را کم کنید. کاهش وزن هدفی نیست که با یک یا دو روز ورزش کردن به آن دست یابید؛ پس فقط روی این هدف تمرکز نکنید، زیرا در این صورت خیلی زود انگیزه خود را از دست خواهید داد.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *