تغذیه و تناسب اندامورزش

مقایسه دو ورزش پیلاتس و یوگا

امروزه ورزش پیلاتس و یوگا افراد مشتاق بسیاری را در رده‌های سنی مختلف به خود جلب کرده است. این ورزشها برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام بسیار مفید می‌باشد.

پیلاتس بر روی انعطاف و قدرت بدن تاکید دارد و با ایجاد هماهنگی بین ذهن و جسم، قدرت بدنی افراد را افزایش می‌دهد. در پیلاتس، مشکلات خمیده ایستادن شما حل خواهد شد؛ همچنین احساس خواهید کرد که جوانتر و شادابتر شده‌اید و سلامت پوست و موی شما افزایش یافته است.

این ورزش، بدن را باریکتر و خوش‌فرمتر کرده و در کل به زیبایی صورت، بدن و نیز روح شما کمک می‌کند. پژوهشها نشان داده که یوگا ارتباط زیادی با سلامت احساسی و بدنی دارد. این ورزش شامل قدرت، انعطاف، تعادل و استقامت است. یوگا می‌تواند در هر ساعت بین ۱۸۰ تا ۶۰۰ کالری بسوزاند؛ این دامنه گسترده کالری‌سوزی به سبب تفاوت حرکتها و شدت آنها می‌باشد.

مقایسه دو ورزش پیلاتس و یوگا - مجله سلامتی عطارباشی

همان‌طور که در کلاس یوگای قدرتی می‌توانید کالری‌سوزی داشته باشید، با انجام حرکتها و تمرینهای مختلف یوگا هم می‌توانید به کالری‌سوزی دست یابید. بعضی از پژوهشها درباره تاثیر یوگا بر روی حافظه و مهارتهای تصمیم‌گیری کار کرده‌اند، این ورزش می‌تواند خطر بیماری آلزایمر (شایع‌ترین علت زوال عقل) را کاهش دهد و یا آن را به تعویق بیاندازد.

تحقیقها نشان داده هر نوع فعالیت جسمی حتی باغبانی و پیاده‌روی نیز خطر زوال عقل را کم می‌کند و یوگا در این طبقه فعالیتهای جسمی قرار دارد. استرس مزمن نیز در به‌وجود آمدن بیماریها و ناراحتیهای بسیاری مانند خطر کاهش شناخت یا زوال عقل نقش دارد؛ بنابراین چون نشان داده شده که یوگا استرس را کم می‌کند پس توانسته خطر بیماری آلزایمر را نیز کاهش دهد.

انجام حرکتهای یوگا در بهبود و آرام شدن بسیاری دیگر از مشکلات و بیماریها از جمله سردرد نقش دارد. تمرینهای یوگا باعث تقویت عضلات کمر، باسن و شکم و در کل، بخش میانی بدن شما می‌شود. این حرکتها سبب می‌شود تا بتوانید فعالیتهای روزانه خود را با قدرت و سلامت بیشتری انجام دهید.

همچنین اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با انجام این تمرینها عضلات شکم خود را به حالت شش تکه درآورید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *