داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

نسخه های درمانی اسیداوریک بالا در طب سنتی

عوارض ناشی از اسید اوریک در بدن خود را دیر نشان می دهند، به همین دلیل درمان آن نیز کار چندان ساده ای نیست و زمان می برد. مهم ترین اصل، تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی است و در کنار آن نیز باید از داروهای گیاهی استفاده کنید. یادتان باشد کنترل اسید اوریک شما را از بروز بیماری هایی مانند نقرس حفظ می کند.

جوشانده ی لیمو ترش و عسل

لیمو ترش باعث ساخت کربنات کلسیم می شود، ماده ای که اسیداوریک را خنثی می کند. علاوه براین لیمو ترش یک میوه ی تصفیه کننده و ضدعفونی کننده است که ترکیبات و عناصر مضر را از بدن دفع می کند و حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی مفید برای بدن است.

عسل نیز به دلیل این که PH منفی دارد، یکی از موادغذایی مفید برای مقابله با اسیداوریک محسوب می شود. زمانی که این مواد غذایی وارد بدن می شوند، اسیداوریک اضافه را از بدن دفع می کنند.

یک عدد لیمو ترش تازه را با پوست داخل یک لیتر آب جوش بیندازید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه به آرامی بجوشد، سپس ترکیب را صاف کرده و سه قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. هر روز صبح ناشتا، یک فنجان از این جوشانده میل کنید. ۱۵ دقیقه بعد از ناهار یک فنجان دیگر بنوشید. فنجان آخر را ۳۰دقیقه بعد از شام میل کنید.

شربت توت فرنگی و لیموترش

این نوشیدنی برای افرادی که اسید اوریک شان بالاست و از نقرس و درد مفاصل رنج می برند مفید است. توت فرنگی یک ماده ی غذایی ضدالتهاب و مدر است، به همین دلیل به تصفیه و پاکسازی بدن و دفع اسید اوریک کمک می کند. برای تهیه ی این نوشیدنی ۱۰ عدد توت فرنگی را به دقت بشوئید ، سپس آن را با یک لیوان آب روی حرارت بگذارید. زمانی که توت فرنگی ها کاملا نرم شدند زیر شعله را خاموش کرده و آب نصف لیمو ترش را به آن اضافه کنید. این ترکیب را هم بزنید تا کاملا یکدست شود و بعد از ناهار میل کنید. این کار هضم غذا را آسان کرده و اسید اوریک را کاهش می دهد.

سرکه ی سیب

سرکه ی سیب یکی از داروهای طبیعی بسیار پرخاصیت است که در منابع طب سنتی آن را برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها توصیه کرده اند.برای کاهش اسیداوریک، دو قاشق چای خوری سرکه ی سیب را به دو لیوان آب اضافه کرده و سه بار در روز همراه غذا میل کنید. همچنین می توانید دو قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. پس از چند روز استفاده از این محلول، کاهش درد و سوزش را احساس خواهید کرد.

گیلاس

مصرف گیلاس سطح اسیداوریک را در خون پایین می آورد. همچنین این میوه ی خوشمزه منبع غنی آنتوسیانین ها و فلانوئیدهاست که از عوامل کمک کننده به مفاصل به حساب می آیند. برای بهبود دردهای ناشی ناشی از افزایش اسیداوریک، روزانه ۲۵۰گرم گیلاس مصرف کنید.

منبع:مجله نیک ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *