داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

گیاهان دارویی را دور نریزید

اصولا تمام دارو ها از مواد شیمیایی بدست نمی آید و مقدار بسیاری از این دارو ها توسط گیاهان و مواد طبیعی تهیه می شود. انواع بسیاری از گیاهان هستند که خواص درمانی و دارویی فراوانی را در پی دارند. آمار ها نشان می دهند سالانه میزان بالایی از گیاهان دارویی دور ریخته می شود. با عطارباشی همراه باشید.

‌یک محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: بسیاری از گیاهان دارویی به دلیل اطلاعات کم دورریخته می‌شوند.

‌دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: گیاهان دارویی یکی از منابع غنی کشور بوده که امکان صادرات آنها نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: وقتی به ارقام واردات کشورهای اروپایی توجه شود می‌بینیم که گیاهان دارویی بازار بزرگی در جهان داشته و کشور ما می‌تواند به یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان این حوزه تبدیل شود.

حسنی‌مقدم با بیان اینکه در گذشته هم ایران منبع تولید و مصرف گیاهان دارویی بوده است، افزود: گیاهان دارویی به صورت روزافزون بر اهیمت آنها در سطح دنیا افزوده می‌شود و با سرعت جانشین بسیاری از داروهای شیمیایی شده است.

این پژوهشگر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان تصریح کرد: این گیاهان در کشور ما زیاد هستند، اما متأسفانه به دلیل اینکه از اهمیت آنها اطلاع نداریم بسیاری از آنها بلااستفاده گذاشته شده و یا دور ریخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروزه داروهای گیاهی سم بزرگی از فرآورده‌های دارویی تجارتی ساخته شده را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: گیاهان دارویی از گیاهان اقتصادی مورد استفاده بشرند که مواد بیوشیمیایی مخصوص و فعال مفیدی به مقادیر بسیار کم در خود ذخیره می‌کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *