داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان تاخیر قاعدگی با نسخه های خانگی

تاخیر قاعدگی معمولا در اثر تغییرات هورمونی در بدن به وجود می‌آید. زمانی که تولید برخی از هورمون‌ها در بدن تغییر پیدا کند، قاعدگی نیز ممکن است با تاخیر مواجه شود. اما برای درمان تاخیر قاعدگی و دوباره تنظیم کردن هورمون‌های بدن چه باید کرد؟ طب سنتی با ارائه‌ی نسخه‌های طبیعی که شامل مصرف برخی از خوراکی‌ها می‌شوند می‌تواند این مشکل را برطرف کرده و تاخیر قاعدگی را درمان کند. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

تاخیر قاعدگی

استرس

اگر دچار استرس و اضطراب هستید، ممکن است قطع یا تاخیر در قاعدگی را تجربه کنید، زیرا تولید هورمون سرتونین کاهش می‌یابد و سیستم بدن به هم می‌ریزد. اگر استرس در حد طبیعی باشد، نیاز به درمان نیست، اما اگر استرس زیاد باشد باید آن را درمان کرد تا بدن بتواند دوره‌ی قاعدگی منظمی داشته باشد.

تغییرات آب و هوایی

مسافرت به منطقه‌ی جدید و تغییرات اقلیمی و آب و هوایی نیز با تاثیر بر هورمون‌های مغز و قاعدگی باعث قطع یا تاخیر در قاعدگی می‌شود. در مورد تغییر اقلیمی می‌توان به بدن فرصت داد تا بتواند خود را تطبیق دهد و نیاز به درمان خاصی نیست.

لاغری مفرط

دختران و زنانی که وزن بسیار پایینی دارند، به دلیل نداشتن بافت چربی مناسب و ایجاد اختلالات هورمونی در بدن دچار تاخیر در قاعدگی می‌شوند.

اگر دوره‌ی قاعدگی شما به تاخیر افتاده، می‌توانید از گیاهان زیر برای رفع این مشکل استفاده کنید به شرط آن که مطمئن شوید نسبت به آن‌ها آلرژی ندارید.

زنجبیل

زنجبیل ماده‌ای محرک است که مصرف آن در درمان بی‌نظمی قاعدگی بسیار موثر است. زنجبیل را به چای خود اضافه کنید یا آن را با آب بجوشانید و سه بار در روز مصرف کنید تا قاعدگی منظمی داشته باشید.

جعفری

مصرف جعفری خشک یا تازه برای درمان بی‌نظمی قاعدگی مفید است. چند برگ جعفری را در آب جوش بریزید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از این که کاملا رنگ گرفت، مصرف کنید.

ریشه‌ی انجیر هندی

جوشانده‌ی ریشه‌ی انجیر هندی، دوره‌ی قاعدگی شما را منظم می‌کند. شما می‌توانید این جوشانده را در سه چرخه‌ی قاعدگی متوالی و قبل از خواب مصرف کنید تا تاثیر آن را ببینید.

بومادران

بومادران گیاه دارویی است که موجب تعادل هورمون‌های بدن زنان می‌شود. اگر دوره‌ی قاعدگی شما به تاخیر افتاده، چای سرد بومادران را سه بار در روز مصرف کنید. این گیاه در کاهش درد نیز موثر است.

میوه‌ها و سبزیجات

مصرف روزانه‌ی برخی از میوه‌ها مانند انبه، انگور و انار به تنظیم قاعدگی کمک می‌کند. البته نباید در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید، زیرا موجب فقر آهن می‌شود. اگر دچار بی‌نظمی قاعدگی شده‌اید، سبزیجاتی مانند هویج، تربچه و خیار چنبر تلخ مصرف کنید.

منبع: نیک و نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *