تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزن

تماشای تلویزیون منجر به چاقی می‌شود!

تلویزیون عامل دیگر چاقی به حساب می‌آید!

اخیرا تحقیقات گسترده‌ای در زمینه‌ی رابطه‌ی بین چاقی و تماشای تلویزیون انجام شده است که نتایج جالبی در پی داشت. اینفوسلامت در این مطلب شما را با جزئیات این تحقیق آشنا خواهد کرد.

تحقیقات اخیر نشان داده است احتمال چاقی در افرادی که غذاهای خانگی می‌خورند و در زمان خوردن تلویزیون تماشا نمی‌کنند کمتر است.

آیا می‌خواهید لاغر بمانید؟

پس زمان غذا خوردن تلویزیون خود را خاموش کنید.

درست است که خاموش کردن تلویزیون تأثیری در کم کردن وزن ندارد اما طبق تحقیقات اخیر تماشا نکردن تلویزیون در زمان صرف شام احتمال ابتلا به چاقی در بزرگسالان را کاهش می‌دهد. همچنین محققان به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن غذاهای خانگی نیز احتمال  ابتلا به چاقی را افزایش می‌دهد.

طبق یافته‌های اخیر آنچه در احتمال ابتلا به چاقی بزرگسالان اهمیتی ندارد در واقع تعداد دفعاتی است که اعضای خانواده در کنار هم غذا می‌خورند.

این که چند بار در روز به همراه خانواده غذا می‌خورید اهمیت چندانی در چاقی شما نخواهد داشت. آنچه در طول این وعده‌های غذایی انجام می‌دهید اهمیت بیشتری دارد.

این نکته اهمیت فکر کردن و نقد کردن آنچه در زمان غذا خوردن انجام می‌دهید را بیشتر نشان می‌دهد.

این مطالعه روی ۱۳۰۰۰ ساکن اهل اوهایو و در سال ۲۰۱۲ مورد بررسی قرار گرفتند. همه‌ی آن‌ها در هفته‌ی گذشته حداقل یکبار در کنار خانواده‌ی خود غذا خورده بودند. به گفته‌ی محققان ۱/۳ این شرکت کنندگان چاق بودند.

بیش از نیمی از شرکت کنندگان بیشتر روزهای هفته، ۳۵% برخی روزهای هفته و ۱۳% به ندرت غذای خانگی می‌خوردند. ۱/۳ شرکت کنندگان زمان صرف غذای خانگی تلویزیون یا ویدیو تماشا می‌کردند. اما ۱/۳ دیگر شرکت کنندگان به هیچ عنوان زمان صرف غذا تلویزیون تماشا نمی‌کردند.

تحقیقات نشان داد احتمال ابتلا به چاقی در شرکت کنندگانی که در زمان صرف غذای خانگی تلویزیون تماشا نمی‌کردند کمتر از سایر افرادی بود که در زمان خوردن غذا تلویزیون می‌دیدند. پس می‌توان نتیجه گرفت تلویزیون عامل دیگر چاقی در بزرگسالان می‌باشد.

علاوه بر این تحقیقات نشان داد احتمال چاقی در افرادی که اغلب غذاهای خانگی می‌خورند نیز نسبت به افرادی که گاهی یا اصلاً غذای خانگی نمی‌خورند کمتر است.

محققان به این نتیجه رسیدند کمترین احتمال ابتلا به چاقی در افرادی بود که بیشتر غذای خانگی خورده و اصلاً تلویزیون تماشا نمی‌کردند.

این در حالی است که غذا خوردن در کنار اعضای خانواده عامل مهمی در چاقی بزرگسالان به حساب نمی‌آید. اما مزایای دیگری مانند بهبود سلامت عاطفی و اجتماعی خانواده را در پی دارد.

منبع: اینفوسلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *