تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

طبیعت را به باشگاه ورزشی تبدیل کنیم

اجزا طبیعت نه تنها باعث شگفتی و زیبایی هستند بلکه می توان با آنها بازی کرد، و در ارتباط و هماهنگی با آنها بود. بالا رفتن از درخت نسبت به بالا رفتن از پله هیجان بیشتری دارد. رفتن به آبی دریا همیشه بیشتر از یک استخر شاداب کننده است. صخره، زمین، شن و ماسه همگی می توانند ابزارهای ورزشی-انگیزشی باشند.

در حالی که ورزش های فضای باز همواره راحتترین نوع نیستند، اما اهمیت زیادی دارند. ورزش کردن در طبیعت نه تنها بدن را قوی می کند، بلکه ذهن و روح را نیز جلا می بخشد. تنها به فضای مصنوعی باشگاه دل خوش نکنید. به طبیعت بروید و بوی صحرا را احساس کنید، غرق در آنها شوید و با این جهان جادویی همراه شوید.

حرکات انفجاری هوازی در ساحل

پرش تاک بر روی شن

ساحل یکی از بهترین مکان ها برای آرامش است، اما شن می تواند به هر نوع تمرینی اضافه شود. فرقی نمی کند که پرش تاک را انجام دهید، بدوید، و یا با برپی کثیف شوید، شن مقاومت زیادی ایجاد می کند. پاهایتان در عمق بیشتری می رود و همزمان بیشتر در عمق خود فرو می روید. سعی می کنید استقامت را در این سطح درخشنده حفظ کنید. نترسید کثیف شوید یا پر از ماسه شوید. چند قدم آن ورتر می توانید در اب اقیانوس تمیز شوید.

می توانید این حرکات را امتحان کنید:

اسپرینتز، اسکیتر، لانگز پرشی، اسکوات پرشی، جامپ تاک، برپی

تمرین قدرتی با تنه درخت: بالاتنه

تنه درخت یکی از ابزارهای فوق العاده است که می توانید در کنار تمرین ساحل از آن استفاده کنید. این تنه که معمولا به وسیله خورشید و نمک خشک می شود، در کنار ساحل وجود دارد. سعی کنید حرکات پشت بازو، پرس شانه را برای بالاتنه انجام دهید. برای حرکات مرکب، می توانید قایقی خمیده را انجام دهید و یا بر روی ماسه بخوابید و پرس سینه را انجام دهید.

تمرین قدرتی با تنه درخت: پایین تنه

یک سمت تنه درخت را در شن قرار دهید، می توانید لانگز از پهلو را انجام دهید و هم زمان چوب را بین هر دو دست عوض کنید. (به یک سمت لانگز بروید، چوب را تا زانوی همان سطح پایین بیاورید، سپس در جهت دیگر لانگز بروید، چوب را با دست دیگرتان بگیرید و روبه روی زانوی دیگر قرار دهید.)

هم چنین در حال انجام برپی، تنه درخت می تواند نقش یک مانع را داشته باشد، از تنه درخت برای پریدن از روی آن استفاده کنید. به جای پریدن باید بدن را به طور جانبی از چوب عبور دهید.

قدرت تخته سنگ ها و تمرین قدرتی

تخته سنگ ها ابزارهای تمرین قدرتی هستند. اگر به تخته سنگ های نسبتا متوسط تا بزرگ دسترسی دارید، باید از این توپ پزشکی طبیعت نهایت استفاده را ببرید. به جای اسلم با توپ از اسلم با تخته سنگ استفاده کنید. بنشینید تا تخته سنگ را بردارید و به آرامی آن را بالای سر ببرید و سپس آن را جلویتان بیاندازید. با کمک وزن تخته سنگ و ضربه ای که به آن می زنید از استرس زندگی آزاد شوید.

نکته امنیتی: این حرکت در بهترین حالت در یک سطح صاف انجام می شود، هم چون شن یا یک منطقه صاف. این حرکت را در سطح های سخت هم چون سیمان یا صخره انجام ندهید، چون وقتی تخته سنگ را پرتاب می کنید می تواند شکسته و خرد شود.

قدرت تخته سنگ و تمرین میان تنه

اگر یک برنامه آرام تری را می خواهید، از تخته سنگ برای اجرای پلانک با کشیدن تخته سنگ استفاده کنید. در حالت پلانک قرار بگیرید، یا با دست کشیده یا با ساعد. تخته سنگ را در فاصله خود قرار دهید، اما نه دورتر از فاصه بازوها. بر روی یک دست تعادل پیدا کنید، با یک دست تخته سنگ را به سمت بدن بکشید، وضعیت پلانک را حفظ کنید. هم چنین می توانید تخته سنگ را در عرض بدن عبور دهید و دست ها را عوض کنید، آن را از خودتان دور کنید و به پهلو ببرید، شکل مربع را درست کنید. مخصوصا در شن، این مقاومت یک جز جذاب، چالش زا و متغیر است.

منطقه مسطح تمرینات هوازی

اغلب افراد به مناطق مسطح و صاف می روند که برای رفت و آمد راحتتر است.

می توانید از این مناطق برای انگیزه دادن و به چالش کشاندن خودتان استفاده کنید. از ارتفاعات و ابزارهای آن منطقه طبیعی استفاده کنید: تخته سنگ ها، شن، سنگ ریزه، و خاک. از موانع طبیعی استفاده کنید که لازم است از روی آن بپرید، زیر آن اسکوات بروید یا تعادل بگیرید. خود را با زمین هماهنگ کنید. سعی نکنید از آن اجتناب کنید.

درختان تمرینی برای کل بدن

چیزهای اندکی وجود دارند که از جادوی یک درخت بهتر هستند. شگفتی درخت فقط زیبایی آن نیست، بلکه فرم فیزیکی آن است. درخت ها قوی، منحصر بفرد، چالش زا هستند و همه جا وجود دارند. به بچگی برگردید و سعی کنید از آنها بالا روید. در بالا رفتن از درخت لازم است دست هایتان شما را بالا بکشند و همینطور پاها باید فشار وارد کنند تا به ارتفاع بالاتری بروید و همینطور میان تنه باید تعادلتان را حفظ کند.

انفجار هوازی با درخت

در جنگل می چرخید و بر روی یک تنه درخت بالا و پایین می روید. هر چقدر سطح تنه صاف تر باشد بهتر است. با خیز برداشتن از زمین به سمت تنه، به ران فشار وارد کنید.

نکته امنیتی: قبل از اجرای حرکت منطقه را از تخته سنگ و ریشه درخت که ممکن است به پاها گیر کند پاک کنید. هم چنین این حرکت را در منطقه خشک انجام دهید.

تمرین قدرتی: میان تنه

اگر دوست دارید بر شکمتان تمرکز کنید، یک شاخه محکم را بگیرید و L-sit را انجام دهید، پاها را تا ارتفاع هیپ بالا ببرید و تا جایی که می توانید فرم ال را درست کنید. استقامت بدنتان را امتحان کنید و تا جایی که می توانید پاها را صاف و محکم بگیرید.

نکته: می توانید این حرکت را در بین ست های خود نیز انجام دهید.

تمرین قدرتی با درخت: بالا تنه

اگر ارتفاع یک مانع محسوب می شود، می توانید بپرید و یک شاخه محکم را بگیرید و چند حرکت بارفیکس را انجام دهید. هم چنین در این حرکت احساس می کنید جلوبازویتان می سوزد.

نکته امنیتی: هنگامی که به پایین می پرید مراقب زمین زیر پایتان باشید تا آسیب نبینید.

تمرین میان تنه در ساحل

از امواج اقیانوس می توان برای بهتر شدن تمرینات میان تنه استفاده کرد. بعد از یک تمرین بر روی ماسه گرم، به جای رفتن به عمق اقیانوس می توانید در کم عمق باشید. از این سرد کردن نه تنها برای رفرش می توانید استفاده کنید، بلکه یک تمرین سخت را با داشتن شکم مقاوم یکی بکنید. در کف دریا قرار بگیرید (لازم نیست با آب کامل پوشیده شوید) و پلانک پهلو یا پلانک استاندارد را انجام دهید.

جریان آب واقعا باعث می شود بر روی استقامت خود تمرکز کنید. می توانید این حرکت را با دست های صاف یا بر روی ساعد انجام دهید، بر حسب اینکه عمق آب چقدر است. حتی اگر پاهایتان نتواند محکم درون ماسه قرار بگیرد باز هم می توانید بر روی استقامت تمرکز کنید و پاها را صاف ، محکم نگه دارید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *