تغذیه و تناسب اندامورزش

روش هایی برای مفرح کردن ورزش برای کودکان

چگونه به کودکان کمک کنیم تا سالم تر شوند؟ باید یک مثال عالی را برای آنها فراهم کنید: یک وعده غذایی متعادل برایشان آماده کنید و نشان دهید که فعالیت های فیزیکی سالم چگونه است.

از این نکته ها استفاده کنید تا کودک سالم تری داشته باشید.

بازیکن تیمی باشید

از کودک خود بپرسید که دوست دارد در چه فعالیتی شرکت کند. بعضی از کودکان از ورزش های رقابتی لذت می برند هم چون تی بال، سافت بال، فوتبال، تنیس، بسکتبال، هاکی. کودکانی هم هستند که از ورزش های غیر رقابتی لذت می برند هم چون رقص، اسکیت رولر یا اسکیت یخ، شنا، ژیمناستیک یا حتی یوگا برای کودکان.

شرکت در یک کلاس

کودکان نیز هم چون بزرگسالان از کلاس های ورزشی لذت می برند. حس دوستی و لذت پیروی از مربی. کلاس های ورزشی برای کودکان روشی فوق العاده است که همزمان تناسب اندام و رقص را در فضای شاد و غیر رقابتی داشته باشند.

تفریح در محله

فرزندان خود را تشویق کنید که با کودکان همسایه در محله بازی کنند.

تفریح در فضای منزل

در روزهای برفی یا بارانی، یا برای کودکان کم فعالیت سعی کنید برنامه ای در خانه تنظیم کنید. سعی کنید در خانه بازی چرخیدن، یا تنیس، یا قایم باشک داشته باشید.

از تکنولوژی استفاده کنید

اگر کودکان به جای تحرک بدنی بیشتر تمایل دارد با دوستانش چت کند، با کمک تکنولوژی آنها را به ورزش ترغیب کنید. می توانید از Wii, استفاده کنید که می تواند در فضای منزل استفاده شود و هم چنان لازم است بدن حرکات تنیس، بیسبال، گولف، بولینگ یا بوکس را تقلید کند. و اجازه دهید کودکتان دوستان خود را نیز دعوت بکند.

به سطح آنها احترام بگذارید

بعضی از فرزندان به طور طبیعی ورزشکار هستند در حالی که عده ای دیگر از فعالیت های فیزیکی ریلکس خوششان می اید. به سطح کودک خود احترام بگذارید و در آن محدوده برنامه ریزی کنید. هم چون بزرگسالان، کودکان نیز با سرعت های مختلفی پیشرفت می کنند. اگر کودک شما دوست دارد در پارک یا محله قدم بزند، از همینجا شروع کنید. سپس به آرامی فعالیت های دیگر هم چون پرت کردن توپ را به آن اضافه کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *