تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

تکنیک های ساده در رژیم لاغری و کاهش وزن ۱۰ کیلویی

رژیم لاغری

اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید و قصد کاهش وزن ۱۰ کیلویی با یک رژیم لاغری را دارید ، باید بدانید لاغر شدن اصلا کار سختی نیست و از همین الان بدنبال خرید آن لباس رویایی که همیشه دوست داشتید بپوشید بروید ، شاید هم قصد لاغر شدن برای مراسم عروسی خود را دارید و یا میخاهید در مهمانی بخصوصی در همین روزها حسابی لاغر شوید و بدرخشید .پس این مقاله را دنبال کنید و یکبار برای همیشه لاغر شوید.

وزن هدف شما برای لاغری هر وزنی ممکن است باشد زیر ۱۰ کیلو یا شاید هم بیشتر ، بهتر است مصمم و با ارداه پیش بروید تا از شر اضافه وزنی که باعث رنج و عذابتان شده و یا حتی ممکن است موجب بیماری در جسم شما شده باشد خلاص شوید ، افراد زیادی در این دنیا درگیر اضافه وزن و چاقی هستند و بنظر من لاغر شدن و کاهش وزن و پیروی از یک رژیم لاغری مانند شرکت در یک مبارزه است ، مبارزه با هوس و شکم پرستی ، پس مصمم و قوی تصمیم به لاغر شدن بگیرید و مثل خیلی از چاقهایی که یک روز تصمیم گرفتند و وزن خود را کم کردند شما هم شروع کنید، بگذارید امروز آن روز خاص و روز شروع مبارزه شما باشد.

چندین مانع برای نرسیدن به هدف و نتیجه دلخواه از رژیم لاغری وجود دارد. ممکن است شما مو به مو رژیم لاغری خود را دنبال کنید و در کنار آن هم تمرینات ورزشی را انجام دهید ولی لاغر نشوید یا حتی ممکن است وزنتان بیشتر هم شود در چنین شرایطی حتما توصیه میشود به پزشک مراجعه کنید و موارد زیر را بررسی کنید .

مشکلات مربوط تیروئید

مشکلات دستگاه گوارش

مشکلات کلیوی

قارچ های انگلی

فقدان انگیزه و زمان

رازهای کاهش وزن ۱۰ کیلویی

رژیم لاغری

در حالی که رازهای کاهش وزن ۱۰ کیلویی ساده هستند، اما در عین حال خاص میباشند .

هدف این مقاله ، آموزش در مورد مصرف غذاهایی است که سوخت و ساز بدن شما را افزایش میدهد و همچنین آگاهی سازی نسبت به مواد غذایی که  سوخت و ساز شما را دچار مشکل کرده و خراب میکند .

با آگاه سازی در مورد آنچه میخوریم میتوانیم به بدنمان در کاهش وزن صحیح و سریع کمک کنیم.

مواد غذایی کاهنده متابولیسم را بکلی حذف کنید

رژیم لاغری

این سه  مواد غذایی می تواند تلاش های شما برای کاهش وزن  را خراب کند . این مواد غذایی کشنده متابولیسم و سوخت و ساز بدن هستند. اگر بدنبال گرفتن نتیجه و لاغری سریع هستید باید این غذا ها را  حذف و با مواد غذایی سالم جایگزین کنید .

شکر:

بر خلاف باور عموم، که اولین چیزی که موجب چاقی میشود چربی است ،باید بدانیم که مصرف بیش از اندازه قند است که اول باعث چاقی میشود …  شکر ، تحت نامهایی  مانند شربت ذرت، دکستروز، فروکتوز، کنسانتره آب، مالتودکسترین، شکر خام و شکر قهوه ای پنهان است.  قندها اغلب در چیزهایی از جمله آب میوه ها، کافه ها گرانولا، سس گوجه فرنگی و پروتئین پنهان است ، بنابراین اگر بدنبال کاهش وزن هستید باید با دقت بیشتر مواد غذایی را مصرف کنید .

غلات سبوس دار:رژیم لاغری

در رژیم لاغری ممکن است فکر کنید نان ها و مواد غذایی که متشکل از غلات کامل هستند ، برای بدن مفید و سالم است ، اما باید بدانید که  سه جزء تشکیل دهنده غلات : گلوتن، نشاسته و اسید فیتیک است که این مواد  مواد متابولسم و سوخت و ساز بدن را دچار مشکل میکنند . گلوتن باعث التهاب میشود، نشاسته به سرعت به قند تبدیل می شود و همانطور که از مضرات شکر و قند و تاثیرات منفی آن بروی لاغری گفته شد ، میتوان اذعان کرد مصرف نشاسته و کربوهیدرات چه از نوع غلات کامل هم باشند همانند مصرف شکر مانع لاغری و سوخت و ساز درست بدن است.

روغن های گیاهی یا روغن کلزا :

روغن کانولا یا روغن های گیاهی دیگر ، روند لاغر شدن شما را کند و موجب تجمع و ذخیره چربی اضافی در بدنتان میگردد. این قبیل روغن های فن آوری شده  باعث التهاب در سراسر بدن ، اختلالات کیوی  شده و همچنین دارای کالری بالایی هستند. بهترین راه حل استفاده از جایگزینهای مناسب مانند روغن نارگیل ، روغنهای حیوانی ، کره و روغن زیتون میباشد این روغنها متابولیسم را بالا برده و موجب سوختن چربی های اضافه در بدن میگردد.

خوردن ۴  چربی سوز در رژیم لاغری

هنگامی که در رژیم لاغری مواد غذایی کشنده  سوخت و ساز بدن را حذف کردید، حالا  برای احیای متابولیسم خود را باید مواد غذایی مناسب را مصرف نمایید . در این بخش چهار ماده غذایی که سوخت و ساز بدن را بالا میبرد به شما معرفی میگردد تا در کاهش وزن خود از آنها استفاده نمایید .

پروتئین های حیوانی :

اگر می خواهید بدن شما را به یک کوره چربی سوز تبدیل شود ، باید مصرف پروتئین با کیفیت را در غذاهای روزانه خود بالا ببرید. پروتئین ها به ساختن عضلات کمک زیادی میکنند و میدانیم که عضلات موجب افزایش سوخت و ساز بدن میشود ، هر چه درصد عضلات بالا رود سوخت و ساز بالا میرود و در نتیجه چربی های اضافی بیشتری سوخته و از بدن خارج میگردد و در نهایت به لاغر شدن و تناسب اندام کمک میکند. میزان استاندار پروتئین برای هر فرد بین نیم گرم پروتئین به ازای هر نیم کیلو از وزن بدن در روز است. به عنوان مثال، اگر وزن شما ۷۵ کیلوگرم است ، حدود ۸۰-۱۰۰ گرم پروتئین لازم است  در روز مصرف نمایید.

نارگیل:

نارگیل حاوی MCFAs  (اسیدهای چرب با زنجیره متوسط) است ،که یک نوع از چربی های سالم میباشد که بدن شما به راحتی  آن را برای مصرف  انرژی می سوزاند.

دانه ها :

دانه های جوانه زده شده است، مانند جوانه گندم ، جوانه ماش ، دانه چیا و تخم شاه دانه، دارای فیبر سالم است که می تواند به کاهش چربی و افزایش سوخت و ساز کمک  میکند. همچنین، حاوی پروتئین بالا و اسیدهای چرب امگا  ۳ هستند، که می تواند به سوخت و ساز بدن کمک کند.

سبزیجات مغذی:

به منظور از دست دادن وزن ، شما نه تنها باید در مورد مصرف میزان  کالری دریافتی خود آگاه باشید بلکه حواستان به  مصرف مواد مغذی نیز باشد. سبزیجات بالاترین منبع  ویتامین ها و مواد معدنی هستند، که در  تنظیم عملکرد و پشتیبانی متابولیک اندام مانند تیروئید نقش بسزایی دارند.
سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ، اسفناج، کلم بروکلی، کلم، گل کلم، مارچوبه و هویج بصورت  بخارپز، سرخ کرده و پخته شده در روغن نارگیل همه جزو انتخاب های عالی هستند.

منبع: مرجع رژيم لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *