تمرینات مناسب برای خانم ها

تمرینات مناسب برای خانم ها

وقتی نوبت ورزش می شود، ورزش های هوازی تمام توجه را به خود جلب می کنند. تمام تفریحی ای که در هنگام عرق کردن دارید می تواند ۱۵۰ دقیقه توصیه شده از تمرینات هوازی در طول هفته باشد که شامل شنا، والیبال، راه رفتن تند و هر فعالیتی که جریان خون و تنفس را بالا ببرد باشد.

نوع دیگر ورزش چندان مورد توجه و جذاب نبوده است: تمرینات قدرتی. در حالی که اکثر افراد به اهداف ورزش های هوازی دست پیدا می کنند، اما تنها ۲۰% از آنها فعالیت های توصیه شده ی قدرت عضلانی که اکثر گروه های عضلانی اصلی را درگیر کند انجام می دهند. اکثر زنان از انجام این حرکات خجالت می کشند.

اما با نادیده گرفتن آن خود را به خطر می اندازند. بر اساس پژوهشی که در مجله علم و پزشکی در ورزش چاپ شده است: ورزش های قدرتی می تواند به طور قابل ملاحظه ای خطر دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی-عروقی را کاهش دهد.

دانشمندان مدت هاست که اعتقاد دارند تمرینات قدرتی عضلاتشان را بزرگتر می کند. هم چنین با افزایش چگالی استخوان ها از آنها حمایت می کنند، که برای زنان مسن بسیار مهم است. اما مدارک جدید نشان می دهد که این نوع ورزش BMI را نیز کاهش می دهد که در مصرف انسولین شرایط بدن را بهبود می بخشد. هم چنین عضله بزرگتر به این معناست که گلوکز راحتر در بدن جریان پیدا می کند.

محققان قصد داشتند مزایای نامتعارف تمرینات قدرتی  را بر روی خطر دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی بررسی کنند.

با استفاده از اطلاعات بدست آمده از مجله مطالعات سلامت زنان، آنها حدود ۳۶۰۰۰ زنی که بین ۴۷ تا ۹۸ سال داشتند را مورد بررسی قرار دادند. این زنان از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ پرسشنامه هایی را درباره سطح ورزشی وسلامت خود پر کردند و یکی از سوالات درباره میزان تمرینات قدرتی بود که این زنان در طول هفته در یک سال انجام داده بودند. این محققان میزان ابتلای این زنان به بیماری های قلبی و سکته و دیابت نوع ۲ را بررسی کردند.

انجام این تمرین های قدرتی یا عدم انجام آنها، می تواند باعث پیش بینی آینده سلامت آنها شود. زنانی که گزارش کردند در ورزش های قدرتی شرکت می کنند BMI کمتری داشتند، و به احتمال زیاد الگوی تغذیه ای سالم تری داشتند، و به احتمال کمتری سیگار می کشند. در مقایسه با زنانی که از این ورزش ها پرهیز می کردند.

زنانی که گزارش کرده بودند ورزش قدرتی انجام می دهند ۳۰% خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و ۱۷% خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در آنها نسبت به کسانی که ورزش های قدرتی انجام نمی دادند کمتر بود، حتی زمانی که محققان متغیرهای دیگری هم چون سن، سبزیجات و میزان میوه دریافتی و فعالیت های فیزیکی را کنترل کردند.

جای تعجب نیست که اضافه کردن ورزش هوازی ریسک هر دو را حتی بیشتر کاهش داد. کسانی که در هفته ۱۲۰ دقیقه فعالیت های هوازی و کمی تمرینات قدرتی داشتند، ۶۵% خطر دیابت نوع ۲ در آنها کمتر از زنانی بود که هر دو را انجام نمی دادند.

منبع: فیتامین


نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.