تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

چرا باید یک باسن قوی داشته باشیم؟

توضیحات مربی مشهور تناسب اندام، Holly Perkins در مورد اینکه چرا شما به عضلات سرینی قوی نیاز دارید؟ و اینکه چگونه به آن ها دست پیدا کنید؟

الان تمام بحث در مورد باسن شماست!

نه فقط به این خاطر که می خواهید باسن تان در شلوار جین تان بهتر به نظر برسد (اگرچه بهتر به نظر خواهد رسید…) بلکه بیشتر به این خاطر که ۵ دلیل کاربردی وجود دارد که چرا ساختن یک باسن قوی تر، که تأثیر بسیار بهتری دارد، مهم است. ۹۰ درصد خانم هایی که برای مربیگری تناسب اندام به من مراجعه می کنند، عضلات سرینی بسیار ضعیف و کمتر پرورش یافته دارند. عضلات سرینی شما به عنوان بزرگترین گروه عضلانی در کل بدنتان طراحی شده اند و وقتی اینگونه باشند، مزایای شگفت انگیزی نصیبتان خواهد شد.

متابولیسم تان را افزایش می دهند

عضله، جادوی سوخت و ساز است. فقط با بهبود قدرت عضلات سرینی تان می توانید میزان سوخت و ساز خود در حالت استراحت را ۳۰ درصد افزایش دهید. خیلی زیاد است!

سندروم قبل از قاعدگی (PMS) را از بین می برند

باسن قوی کمک می کند تا PMS از بین برود. شما می توانید بدترین علائم PMS خود را با تمرین قدرتی، به طور اساسی کاهش داده یا حتی از بین ببرید. این را به این دلیل می دانم که ۲۰ سال، خانم ها را برای انجام این کار مربیگری کرده ام. یک باسن قوی می تواند به منزله ی آسیب پذیری کمتر سینه، هوس های کمتر، و از بین رفتن گرفتگی های عضلانی باشد.

خداحافظ سلولیت

وقتی پزشکی ادعا می کند که سلولیت موروثی است، عصبانی می شوم. مطمئناً ممکن است که شما بیشتر مستعد آن باشید، اما برای شما مقدر نشده است که تا ابد آن را داشته باشید. حتماً من یک جادوگر هستم چون به حدود ۲۰۰ زن کمک کرده ام تا سلولیت ران ها و باسن شان را کاهش داده و از بین ببرند. بهبود حجم سوخت و ساز عضلات سرینی تان دو کار انجام می دهد. ۱) عضله را گوشتالو و تپل می کند تا ظاهر لطیف تری داشته باشد و ۲) سلولیت را به معنای واقعی کاهش می دهد. این نظر شخصی من نیست، علم این را می گوید.

 وضعیت بدنی عالی

با داشتن عضلات سرینی قوی، وضعیت بدنی و سلامتی ستون فقراتتان را بهبود خواهید بخشید. دلیل آن این است هنگامی که استخوان هایتان در برابر نیروی گرانش مقاومت می کنند، توسط عضلات در محل خود نگه داشته شده اند. هنگامی که گروهی از عضلات ضعیف می شوند، بدن ناپایدار و نامتعادل می شود. لگن شما زیربنای ستون فقرات و بالا تنه تان است، و توسط عضلات سرینی در جای خود نگه داشته شده است. عضلات سرینی قوی به این معناست که ستون فقرات شما آرایش بهتری خواهد داشت، در نتیجه ریسک آسیب را کاهش و وضعیت بدنی تان را بهبود می دهد. اوه، و ریسک پوکی استخوان تان را نیز کاهش خواهید داد.

احساس فوق العاده ای خواهید داشت

شما لایق این هستید که احساس فوق العاده ای داشته باشید و باسن قوی به این کار کمک خواهد کرد! سربلند تر خواهید بود، احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنید، کمتر مستعد آسیب هستید، و دیگر علائم ماهانه ی PMS را نخواهید داشت. رویاها از همین چیزها ساخته می شوند. شما لایق این هستید که بلند پروازی کنید و در تک تک دقایق روزهای زندگی تان احساس شگفت انگیزی نسبت به خودتان داشته باشید. داشتن یک باسن قوی و متناسب به یک زن احساس شکست ناپذیری می دهد.

اگر آماده ی شروع به بهبود باسن تان هستید، برنامه ی تمرین قدرتی ۱۲ هفته ای Holly، به نام The GLUTES Project را تهیه نمایید. برای دریافت نکات روزانه و اطلاع از تمرینات شخصی او، در اینستاگرام (@hollyperkins) و فیسبوک (Holly Perkins) او را دنبال کنید. Holly Perkins دارای لیسانس تغذیه و فیزیولوژی ورزشی و نویسنده ی کتاب Lift to Get Lean است. او ۲۰ سال سابقه ی کار در زمینه ی تناسب اندام بانوان دارد و بنیانگذار Women’s Strength Nation است.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *