سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

پاکسازی مضاعف،راز داشتن پوستی سالم!

در تحقیقات اخیر که بر روی بیش از هزار زن انجام داده شد، مشخص شد که ۴۰ درصد از آنان پاکسازی صورت را نادیده می گیرند. نه تنها محققان و متخصصان پوست بر این عقیده هستند که پاکسازی پوست برای داشتن پوستی بهتر و سالم تر ضروری است، بلکه مفهوم پاکسازی مجدد همانند استاندارد طلا رو به افزایش است.

پاکسازی مجدد همانگونه که از اسمش پیداست، یک روند دو مرحله ای است که شامل شست و شوی صورت برای دو بار می باشد.

اگر روزانه از فونداسیون، لوازم آرایشی و یا ضد آفتاب استفاده می کنید، حتما باید صورت خود را دوبار پاکسازی کنید، چرا که این محصولات به سختی از روی پوست پاک می شوند. شست و شوی اولیه ی صورت، تنها سطح آرایش را پاک می کند و شست و شوی ثانویه به پاک سازنده ها اجازه می دهد به سطح خارجی پوست نفوذ کرده، آلودگی ها را از بین برده و باقی مانده ی مواد آرایشی و سلول های مرده ی پوست را پاک کنند.

به همین ترتیب اگر در شهر زندگی می کنید، اولین شست و شو، آلودگی ها، باکتری ها و سیاهی هایی را که در طول روز روی پوست جمع شده از بین می برد. بسته به سبک زندگی، گاهی اوقات شست و شوی صورت تنها برای یک بار کافی نیست.

پاکسازی عمیق صورت تنها به معنای از بین بردن آلودگی های سطحی نیست، بلکه به معنای کمک به پوست برای جذب محصولات مراقبت زیبایی است که پس از شست و شو استفاده می شود. در غیر این صورت، استفاده از سرم های ضد پیری و درمان جوش ها به معنای گذاشتن لایه ای بر روی سلول های مرده و قدیمی پوست است. اگر پوست صورت تمیز و پاکیزه باشد، مواد فعال بسیار آسان تر به پوست نفوذ می کنند.

شست و شوی صورت در هنگام شب به ویژه برای پوست های مستعد آکنه بسیار اهمیت دارد. باقی ماندن آلودگی ها، مواد آرایشی و سلول های مرده بر روی پوست، موجب بسته شدن منافذ، التهاب، آسیب به سد پوستی و ایجاد لک می شود.

در صورتی که درمان و پاکسازی منافذ بسته شده ی پوست انجام نشود، جوش های سر سیاه و سر سفید و در نهایت جوش های التهابی ایجاد می شوند.

پاکسازی پوست به شما کمک می کند تا منافذ پوست و آسیب های اولیه ی ناشی از آکنه را از بین ببرید. استفاده از مواد پاک کننده و ضد باکتری به بهبود جوش های باکتریایی و التهابی کمک می کند.

چگونه می توان پاکسازی مجدد انجام داد و از چه محصولاتی باید استفاده کرد؟

انواع مختلف پوست به پاک کننده های آرایشی به گونه ای متفاوت پاسخ می دهند، اما کلید اصلی ملایم رفتار کردن است. یک پاک کننده ی ایده آل باید فاقد سولفات باشد تا چربی های طبیعی پوست را از بین نبرد. به هیچ وجه در هنگام استفاده از پاک کننده ها آنها را به شدت بر روی پوست نمالید و از آب ولرم برای شست و شوی پوستتان استفاده کنید. یک پاک کننده ی خوب باید پوست شما را صاف تر و سالم تر کند. برای شست وشوی اول صورت لازم نیست از یک محصول گران قیمت استفاده کنید، چرا که وظیفه ی اولیه ی آن از بین بردن مواد آرایشی و باقی مانده های ضد آفتاب ضد آب از روی پوست است. یک پاک کننده ی چربی های پوستی به راحتی می تواند این کار را انجام دهد.

از آنجا که چربی، چربی را جذب می کند، می تواند چربی سطحی آرایش، چربی های مازاد زیر پوستی و آلودگی ها را بدون آسیب به سد محافظتی پوست از بین ببرد.

آیا به یک متخصص پوست نیاز دارید؟

گرچه لوسیون پاک کننده ی آرایش به یک تکه پنبه یا پد برای پاک کردن صورت نیاز دارد، اما روغن های پاک کننده تنها به آب نیاز دارد و بسیار هم بی دردسر است. این محصول برای پاک کردن آرایش چشم نیز بسیار مفید است، تنها کافیست آن را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ داده و بشویید.

اگر پوستتان بسیار چرب است و ترجیح می دهید از یک پاک کننده با پایه ی روغنی استفاده نکنید، آب میسلار را می توانید به عنوان یک محصول پاک کننده ی موثر به کار برید.

به عنوان پاک کننده ی دوم، می توانید یا دوباره از همان محصول استفاده کنید و یا از مواد خاص مناسب برای انواع پوست بهره ببرید. اگر پوستتان مستعد آکنه است از محصولاتی با مواد فعال همچون سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید یا نیاسینامید که موجب از بین بردن جوش ها می شود، استفاده کنید.

پاکسازی دوم موجب لایه برداری پوست و ماساژ آن موجب اکسیژن رسانی به پوست می شود. یک برس چرخشی موجب پاکسازی کامل پوست، صاف کردن و افزایش جریان خون در صورت می شود. برخی از محصولات، دو منظوره هستند و علاوه بر روند پاک کنندگی دارای مواد مغذی پوست نیز می باشند.

چند وقت یک بار باید پاکسازی مضاعف صورت را انجام داد؟

اگر در مورد زمان پاکسازی مجدد یا مضاعف پوست خود شک دارید، توصیه ی متخصصان بدین شرح است: “پاکسازی مجدد پوست در هنگام صبح که هنوز از هیچ لوازم آرایشی استفاده نشده، نیازی نیست. تنها کافیست از خواب بیدار شوید، یک بار صورتتان را بشویید و به کارهای روزمره مشغول شوید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *