تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

۳ فعالیت فیزیکی مفرح برای نوجوانان

آیا فرزند نوجوانتان علاقه ای به فعالیت های فیزیکی ندارد و مدام جلوی تلوزیون می نشیند؟

چگونه فعالیت های فیزیکی ارتباط زیادی به سلامت بهتر دارند؟

در دوران بلوغ، فعالیت منظم فیزیکی شدیدا در رشد نوجوان موثر است. این فعالیت های فیزیکی قدرت و استقامت فرزندتان را افزایش می دهد. فعالیت های فیزیکی استخوان ها و عضلات کودکتان را قوی می کند. باعث می شود کودکتان اضافه وزن پیدا نکند و سبک زندگی درستی داشته باشد. هم چنین مانع از استرس و پریشانی می شود که اغلب در سنین نوجوانی یک مسئله است. هم چنین، فعالیت های فیزیکی اعتماد بنفس فرزندتان را افزایش می دهد. هم چنین فشار خون و سطح کلسترول را کنترل می کند.

امکان به وجود آمدن مشکلات سلامتی در این سن کم است، اما سبک زندگی ناسالم در این سن می تواند منجر به عوارض بعدی شود. می توان با چندین فعالیت فیزیکی در نوجوانی از بیماری هایی هم چون دیابت، پوکی استخوان، بیماری قلبی، فشار خون پیشگیری کرد.

یک نوجوان حداقل باید در روز یک ساعت فعالیت فیزیکی داشته باشد. این فعالیت ها باید شامل تمرین های مختلف ایروبیک و ورزش هایی باشند که عضلات و استخوان ها را قوی می کنند. تمام فعالیت ها باید مناسب سن باشند. در سنین نوجوانی، بیشترین توده استخوانی را خواهد ساخت. یعنی کودک قطعا باید فعالیت هایی داشته باشد که استخوان هایش را قوی کند.

۳ فعالیت فیزیکی مفرح برای نوجوانان

۰۹۰۱۹۵_۰۹۱۳_۱٫jpg

بازی های آزاد برای سلامت نوجوانان مهم هستند، اما لازم است فعالیت های فیزیکی ساختارمند نیز وجود داشته باشند. سعی کنید کودک خود را درگیر فعالیت های فیزیکی زیر کنید:

فعالیت های ایروبیک

در طی یک ساعت فعالیت روزانه نوجوانان، ایروبیک باید بخش اصلی آن باشد. این فعالیت ها باید شدت زیاد تا ملایم داشته باشند. فعالیت های ایروبیک موجب می شود، نوجوانان در عضلات تحرک داشته باشند. این فعالیت ها می تواند شامل دویدن، پریدن، رقصیدن، لی لی رفتن، شنا، دوچرخه و غیره باشند. و موجب می شود سطح تناسب قلبی-تنفسی افزایش پیدا کند. بر اساس ترجیح شخصی نوجوان شما، می توانند این فعالیت ها را پیوسته یا متناوب انجام دهند.

فعالیت هایی برای تقویت عضلات

Children exercising with female trainer.

نوجوان شما حداقل سه بار در هفته باید فعالیت های قدرتی داشته باشد. این فعالیت ها باعث می شوند عضلاتی که در امور روزمره نقش دارند تقویت شوند. این فعالیت ها می توانند بالا رفتن از درخت یا صخره نوردی، بازی هایی هم چون طناب کشی، بازی با امکانات زمین بازی و غیره باشند. هدف اکثر این بازی ها می تواند وارد کردن استرس بر عضلات باشد. این کار به “اضافه بار” معروف است، چون بیشتر از وزنی که روزانه به آن وارد می شود فشار می بیند. به جای بازی آزاد، نوجوان می تواند از فعالیت های قدرتی ساختاری هم چون وزنه برداری یا کار با کش های مقاومتی استفاده کند.

فعالیت هایی برای قوی کردن استخوان ها:

۰۹۰۱۹۵_۰۹۱۳_۳٫jpg

نوجوان شما حداقل سه روز در هفته باید فعالیت هایی داشته باشد که عضلات را قوی می کنند. این فعالیت ها می توانند توده استخوانی را افزایش دهند که در سنین نوجوانی بسیار مهم هستند. فعالیت های فیزیکی که می توانند به فرزندتان کمک کنند شامل پریدن از روی طناب، بسکتبال، تنیسن، دویدن و لی لی است. این ورزش ها بر استخوان ها نیرو وارد می کنند و رشد و قدرت استخوان ها را افزایش می دهند.

فعالیت های اولیه هم چون شستن ماشین، شستن پنجره، پارو کردن برف، بالارفتن از پله و پیاده روی تند می توانند به عضله سازی کمک کنند.

فرزند نوجوانتان در این سنین، رشد و پیشرفت زیادی دارد. لازم است آنها را درگیر فعالیت هایی کنید که به آنها کمک می کند قدرت پیدا کنند . از آنها بپرسید چه ورزش ها و فعالیت هایی جالب هستند، سپس به او کمک کنید که برای فعالیت منظم و ساختاری به این کلاس ها برود.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *